Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouche Dag.
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-02 15:36
Beste Tweakers,

Ik heb een groot deel van dit forum nagepluist om een laptop te zoeken die aan mijn eisen voldoet; helaas heb ik deze niet kunnen vinden.
Daarom maak ik dit topic.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik studeer Informatica, dus er worden programeertalen geschreven en gecompileerd.
Hiernaast wil ik ook nog met een gerust hart Battlefield 3 en andere games goed kunnen spelen.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Zoals ik in de titel heb vermeld zou ik graag onder de €850 blijven.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ik zal ongeveer elke werkdag met mijn laptop naar school fietsen.
Dit is slechts een rit van een aantal minuten en dus niet zo'n grote zorg.
Verder heb ik hem wel graag 15,6", zodat hij niet te groot word.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ja, deze heb ik.
Ik zou graag een Asus, Lenovo of MSI laptop hebben.
Grote afkeur naar Apple, welke wel te begrijpen valt als je veel gamet.
Ook Acer is niet echt een keuze, hun hardware is veelal van slechte kwaliteit.
Van HP wil ik niks horen, wat wel ironisch is, gezien de laptops van HP altijd overheaten...

Verder moet de laptop een Full HD scherm hebben (1920x1080 dus).
En voor het gamen minimaal een GT630M/GT555M.

Zoals jullie kunnen zien zit er een product koppeling bij.
Deze laptop ligt iets boven mijn budget, maar heeft wel een 3rde generatie i7 en een GT650M.

Hebben jullie suggesties?
Bij voorbaad dank!

MVG,

Bouche Dag.

[ Voor 0% gewijzigd door Bouche Dag. op 14-09-2012 14:54 . Reden: Grammatica :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Is dit meschien iets? pricewatch: Asus N53SV-S1827V
Hij voldoet aan als jou eisen!
Het enige wat minder is aan die laptop is dat het toetsenbord aardig wat flex heeft..

Ik denk dat je het beste net iets meer uit kunt geven & voor deze gaan!
pricewatch: Asus N56VM-S4032V :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sjoerd611 op 14-09-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 is niet zo geweldig. Als je iets in die richting wilt, dan had je beter meer dan een jaar geleden de XPS 15 aan kunnen schaffen. Maar dat geld eigenlijk voor alles wat nu wordt verkocht. :P

De gelinkte N56vm zou ik ook afraden. Waarom? Voor 3 tientjes meer heb je de variant met GT 650m. Andere opties zijn de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH en de inspiron 15R SE (met Dell Waardebonnen Topic - Deel 2). Slechter dan de N56, maar ook veel goedkoper. Waarom precies de inspiron? Omdat dat de enige laptop in je budget is met bijtijdse hardware en een fatsoenlijk scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouche Dag.
Met de pricewatch: Asus N53SV-S1827V heb je een 540M, die net onder mijn minimum valt, en verder ook net verouderde hardware heeft.
De pricewatch: Asus N56VM-S4032V heeft een 630M; die kun je ook goedkoper krijgen.

De Lenovo Ideapad zou een keuze kunnen zijn, er is alleen een ding;
Twee goede vrienden van mij hebben allebei precies dezelfde Asus laptop, er is slechts een verschil.
De ene heeft een i5, de ander een i7.
Mijn vriend met de i5 heeft aanzienlijk slechtere prestaties in games.
Hierdoor weet ik niet of een i5 in een Ideapad zo'n goed idee is, tenzij iemand mij kan vertellen dat hij nog steeds goed scoort.

En een Dell; je komt op ongeveer 790 euro uit met de 15R SE.
Dit met de epp truck en met spaarwinkelen.nl.
Ik heb vroeger wel desktops van Dell gehad, maar er was even vaak gedoe als dat ze het goed deden.
Bovendien zetten ze alles daar zsm en zo goedkoop mogelijk in elkaar, wat met de bedrading altijd rommel opleverd.

Dus ik overweeg zowel de Lenovo Ideapad als de 15R SE; maar voor beide weet ik het nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N56 is wat goedkoper dan in de pricewatch: http://gathering.tweakers...ote_message/38928911/last. Wat ik overigens pas sinds gisteren weet.
De inspiron is, als ik goed reken, €599 met i5, €689 met i7 en de huidige waardebonnen.

Verder, ik geloof er eigenlijk niet zo veel van dat je met een i7 significant betere prestaties hebt in games. Dat is te wijten aan de software die op de achtergrond draait, de instellingen in de game, en de nvidia optimus settings. Zie ook http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Waarom start je een advies topic als je alles beter weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouche Dag.
Sjoerd611 schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:14:
Waarom start je een advies topic als je alles beter weet :+
Omdat ik de markt niet goed ken.
Bovendien laat Darkstone mij hier mooie informatie zien waardoor ik hoogst waarschijnlijk de Lenovo Ideapad koop.
Kortom, ik weet echt niet alles beter; maar ik heb wel voorkeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Bouche Dag. op 18-09-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouche Dag.
Verder weet niemand dus nog een laptop die in de requirements valt?
Pagina: 1