Ipad2 als remote tussen NAS en stereo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:42
[OPGELOST]

Ik kon niets over de situatie die ik wil schetsen op het internet vinden. Dus maar zo:

Hard- en software:
- Windows 7 PC
- iPad 2
- Iomega Home Media Network Hard Drive - NAS (niet de Cloud Edition, dus geen app voor).
- Laatste iTunes versie

Wat wil ik?
Ik wil graag al mijn audio bestanden die op mijn NAS (Iomega Home Media Network Hard Drive) staan, benaderen met mijn iPad, en deze vervolgens streamen naar mijn oudere stereo set.

Wat heb ik zelf gevonden?
Ik denk dat ik het volgende moet doen:
  • Apple Airport Expres kopen voor de link tussen mijn iPad en mijn oude stereo. Check?
  • Een app zoeken waarmee ik mijn NAS kan benaderen vanaf mijn iPad (alleen audio). Maar welke?
Wat er ook nog niet lukt:
Ik 'zie' mijn NAS (met iTunes Media Server) wel op mijn iTunes remote op de iPad en op in iTunes op mijn Windows7 PC, maar hij laad geen muziek. Ik heb in iTunes delen aan staan en heb de map van de iTunes Media Server (gewoon de muziekmap op mij NAS) gedeeld binnen iTunes. Toch werkt het niet! Hoe kan dit?

Vragen:
  • Klopt het dat de Airport Expres het handigste is om media te streamen naar mijn oude stereo?
  • Welke app kan ik gebruiken om mijn NAS te benaderen vanaf mijn iPad?
  • Hoe benader ik mijn NAS via iTunes op mijn Win7 PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:04
Wat je kan doen, is je muziek folder op je NAS koppelen bij itunes. Dit is wel makkelijk te vinden op inet. Vervolgens een airport expres aan je stereo hangen.
Dan bij itunes op je pc deling aanzetten, en dan kan je daarna je ipad als remote koppelen aan je itunes.

Vervolgens kan je bij je ipad selecteren waar hij moet afspelen (airport expres dus)

EDIT: zie net pas dat je itunes en je nas niet lekker koppelen.

Wat je kan doen, is wel wat meer gedoe is naar instellingen bij itunes en dan aangeven waar je itunes library komt!

Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/2583/gotime.jpg

daar dus.

Als je je map waar je muziek op je nas staat, mount als een schijf op je pc. Kan je daarna in itunes die map toewijzen als library :)

[ Voor 36% gewijzigd door Kypo op 14-09-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Wat je kan doen, is wel wat meer gedoe is naar instellingen bij itunes en dan aangeven waar je itunes library komt!

Als je je map waar je muziek op je nas staat, mount als een schijf op je pc. Kan je daarna in itunes die map toewijzen als library :)
Al gedaan, dit werkt wel. Maar nu komen er allemaal nieuwe mappen met Artiest en Album etc. in de aangegeven map te staan. Dit wil ik niet. Misschien omdat ik "Map iTunes Bijwerken" aan had staan?

Anyway, mijn NAS staat in iTunes netjes onder 'Gedeeld', maar ik kan er niets mee. Dat moet toch ook lukken? Dus zonder het toewijzen van een bepaalde map aan de bibliotheek?

Dit gebeurd er (niets dus?):

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/33cmb2c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
hier staat uitgelegd hoe het zou moeten.

Ik weet natuurlijk niet of die manier bij jou werkt;)

En anders moet je het toch op die andere manier doen. Je kan dan ook een nieuwe map op je nas maken, en dan die delen zodat je m kan mounten in itunes (zoals ik eerder beschreef). Echter heb je dan wel dat je muziek daar op een random manier in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
@Mdehoog, dit had ik al gevonden inderdaad. Maar de optie "Look for shared libraries" staat er simpelweg niet tussen (iTunes 10.6).

De andere optie die jij geeft is mij veel te rommelig. Het gaat om 62GB, in totaal 10.000 bestanden. Dit moet m.i. ook niet nodig zijn, Apple is wauw fantastisch sophisticated toch? Blehh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Apple is t wel, maar alleen als alles van apple is ;)

Wat je wel kan doen is misschien dit, je gaat weer naar dit scherm bij je instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/2583/gotime.jpg

En daar haal je het vinkje bij: 'Bestanden naar itunes media kopieren bij toevoegen aan bibliotheek' weg.
Vervolgens die map waar je muziek instaat weer mounten als schijf en dan die gehele schijf/map waar je muziek instaat toevoegen aan itunes.
Wat er dan gebeurt, is dat itunes de muziek laat staan waar hij staat. Hij maakt dacht ik alleen een bestandje aan, waarin staat waar de muziek staat.

Volg je me nog ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_flat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:39
Ik gebruik apps op mijn iPad als PlugPlayer (muziek) en GoodPLayer (video's) ik stream muziek vanaf mijn NAS naar mijn appleTV die aan mijn stereo gekoppeld is (waarschijnlijk is in jou geval de airport express mijn apptle TV). Een PC heb ik er niet tussen. Deze apps herkennen de NAS zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Bedankt @Mdehoog voor je verheldering. Klopt inderdaad zo. Werkt net zo prima.
@M_flat, eerst even de Airport Express aanschaffen, dan pak ik één van die apps er bij. Thanks voor de hulp en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:54
Sonos is ook uitermate geschikt om de muziek die op de NAS staat af te spelen; Sonos app ziet er ook gelikt uit en werkt prettig.
Pagina: 1