Yamaha V367 aansluiten subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 17:14
Ik heb gezocht in het FAQ topic, maar daar kon ik het niet vinden.

Mijn versterker Yamaha RX-V367 heeft een subwoofer aansluiting.
Zie foto: http://www.avland.co.uk/aasp/yamaha/1020/rxv367/rearlrg.jpg

Dat is een aansluiting voor 1 stekker.

De subwoofer die ik wil kopen (Mivoc Hype 10 Active) heeft een aansluiting met 2 stekkers (line in)
http://www.conrad.nl/medi...892_ZB_00_FB.EPS_1000.jpg

Moet ik dan een cinch kabel kopen die van 1 stekker naar 2 gaat?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

De FAQ vermeldt inderdaad niets over het aansluiten van een subwoofer en het instellen ervan. Wellicht dat ik dat er ooit nog een keer inzet :)

In de handleiding van de subwoofer staat wellicht welke ingang je moet gebruiken voor het LFE-signaal (wat inderdaad over een mono-RCA gaat). Bij sommige subwoofers maakt het niet uit en is Right of Left om het even. Maar je kan inderdaad ook een Y-adapter gebruiken om van de ene uitgang van de receiver naar twee keer RCA te gaan om in de subwoofer te stoppen. Maakt allemaal niet uit qua werking. Enige verschil is dat je een dB of 3 meer hebt doordat je het signaal twee keer de subwoofer in stopt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• GerbrandR
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik voor een 1 naar 2 RCA kabel.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 21:56

Vuurvoske

Nunquam cede!

Sorry dat ik misschien 'kaap', maar kan dit ook van speakerkabel naar RCA? Ik heb een soortgelijk probleem.

Beroeps brabander

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46
FeaR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:27:
De FAQ vermeldt inderdaad niets over het aansluiten van een subwoofer en het instellen ervan. Wellicht dat ik dat er ooit nog een keer inzet :)

In de handleiding van de subwoofer staat wellicht welke ingang je moet gebruiken voor het LFE-signaal (wat inderdaad over een mono-RCA gaat). Bij sommige subwoofers maakt het niet uit en is Right of Left om het even. Maar je kan inderdaad ook een Y-adapter gebruiken om van de ene uitgang van de receiver naar twee keer RCA te gaan om in de subwoofer te stoppen. Maakt allemaal niet uit qua werking. Enige verschil is dat je een dB of 3 meer hebt doordat je het signaal twee keer de subwoofer in stopt.
En 3- 3,5dB minder vanwege de splitter, dus netto resultaat is 0 of negatief. ;)

Ik zou toch de handleiding erbij pakken.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Vuurvoske schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:29:
Sorry dat ik misschien 'kaap', maar kan dit ook van speakerkabel naar RCA? Ik heb een soortgelijk probleem.
Voor zover ik weet niet. Speakerdraad is vaak om versterkt signaal overheen te sturen, terwijl de meeste RCA aansluitingen naar de subwoofer toe een pre-amp uitgang zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• GerbrandR
Volgens de handleiding kan je hem gewoon aansluiten met zo'n kabel: http://www.conrad.nl/medi...114_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Die heb ik besteld. Ben benieuwd hoe het klinkt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Jaap-Jan schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:30:
[...]
En 3- 3,5dB minder vanwege de splitter, dus netto resultaat is 0 of negatief. ;)
Die is nieuw voor mij. Sowieso krijg je met dubbel aansluiten een boost in het volume, dus als zo'n splitter al dempt dan is het sowieso nooit 3 dB. Gebruik zelf ook een dergelijke adapter en het geluid is met en zonder Y-adapter zeker anders.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1