Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan84
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-04 19:34
Beste Casemodder,

Ik wil alle kabeltjes in mijn PC netjes maken door alles op maat te maken. Nu ben ik op zoekn aar een male-connector die in onderstaande female-connector past. Deze connector zit op mijn PSU (Corsair AX750). Er zijn wel nieuwe kabels verkrijgbaar via Corsair maar die kosten 8 dollar en dan komen daar de verzendkosten nog bij. Weet iemand van jullie waar ik deze connectors kan vinden? Ze lijken op PCI-e connectors maar die zijn net iets anders.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/61053600/connector.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck-e
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11-2022
Als ik jou was zou ik ook een berichtje achter laten in de vraag en aanbod sectie.
Dat wordt ook veel bekeken en heb je een grotere kans op slagen.

Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04 22:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ze lijken op PCI-e connectors maar die zijn net iets anders.

Is dus niet de goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb die 2.
Ik gebruikte ze voor mijn 7950 maar ik heb nu een andere voeding die die kabels geïntegreerd heeft.

Edit: Keek verkeerd. Heb ze dus niet :X 8)7
Edit 2: Nadat ik een foto van je PSU heb bekeken, kom ik tot de conclusie dat mijn kabels zouden passen :P

[ Voor 41% gewijzigd door Obversarix op 14-09-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Obversarix schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:44:
Ik heb die 2.
Ik gebruikte ze voor mijn 7950 maar ik heb nu een andere voeding die die kabels geïntegreerd heeft.
Weet je zeker dat het deze kabels betreft? Zoals anderen stellen, het lijkt op PCI-e power connectors, echter is daar de plug iets anders vormgeven (vergelijk het maar eens met de link van Denniszx).

Kan het overigens niet gewoon een proprietary aanlsluiting zijn?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 20:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die PCI-e aansluiting zijn het niet, de hoekjes zitten web van de "beveiliging" en bij hem naar de "beveiliging".

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Voor degene die mijn edit's gemist hebben:

De 2 kabels die ik heb zullen gegarandeerd passen op de vermelde voeding.
Deze conclusie baseer ik op de link van Denniszx en de specificaties van de PSU (plaatje van de ingangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb thuis het kleine broertje(650) en heb het zelfde idee. Ik heb zo PCI stekker(met de insteek gekocht dat het pci connecters waren) gekocht, maar heb dit nog niet gecontroleerd of het past. Zodra ik thuis ben zou ik even snel controleren of het past.

[ Voor 6% gewijzigd door Why_easy op 14-09-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Obversarix schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:58:
Voor degene die mijn edit's gemist hebben:

De 2 kabels die ik heb zullen gegarandeerd passen op de vermelde voeding.
Deze conclusie baseer ik op de link van Denniszx en de specificaties van de PSU (plaatje van de ingangen)
Kijk nog eens goed ;) De hoekjes staan andersom

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
LiquidT_NL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:04:
[...]

Kijk nog eens goed ;) De hoekjes staan andersom
Ik weet het, maar ik ben er ook 100% zeker van dat deze kables passen.
Als je twijfelt vergelijk maar de groene poorten van een Cooler Master 520W met de getoonde poort in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Obversarix schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:06:
[...]

Ik weet het, maar ik ben er ook 100% zeker van dat deze kables passen.
Als je twijfelt vergelijk maar de groene poorten van een Cooler Master 520W met de getoonde poort in de TS
Je snapt toch wel dat als uitsparingen niet uitkomen, dat het gewoon niet past? Daarvoor zijn uitsparingen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Een afgeronde hoek kan in een vierkante, maar andersom niet.
Daar ben ik mij zeer van bewust (dat probleem had ik met mijn huidige PSU aansluiten)
Ik ga wel foto's maken van de kabels en die hier plaatsen, gezien niemand mij geloofd XD

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sh/hhfwoz5vovhmgye/6C3AgOtBcs#f:IMG_0050.JPG
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sh/hhfwoz5vovhmgye/6C3AgOtBcs#f:IMG_0051.JPG
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sh/hhfwoz5vovhmgye/6C3AgOtBcs#f:IMG_0052.JPG

Mijn dropbox-plek waar ze staan: https://www.dropbox.com/sh/hhfwoz5vovhmgye/6C3AgOtBcs

[ Voor 57% gewijzigd door Obversarix op 14-09-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Stekkers die je zoekt heten EATX stekkers, in jou geval een 6 pins versie.

Wat wil je precies met de kabels doen? Inkorten of verlengen kan je beide prima zelf doen.

De pinnen zijn met 2 nietjes of een pin-removal tool simpel uit de stekker te halen (de pinnen zijn hetzefde als in PCI-E stekkers) en te vervangen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Meelobee op 14-09-2012 16:22 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Hij past inderdaad niet :) beetje laten info misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04 22:56
KillerAce_NL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:43:
Ze lijken op PCI-e connectors maar die zijn net iets anders.

Is dus niet de goede...
Inderdaad, wat een faal, heb er helemaal overheen gelezen.
Laatst ook een 8-pin PCI-E besteld i.p.v. 8-pin eatx.
Betwijfel of het een 6-pin eatx is trouwens ... bestaat die wel? Meetsal is het 4+4 pin of 8-pin
Ook als je de connector vergelijkt met het plaatje zou het niet kunnen en bovendien waarom zoveel van zulke connectors dan op de voeding als je er maar één nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Denniszx op 14-09-2012 22:58 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Het is gewoon aansluiting die de fabrikant bedacht heeft das het nadeel aan modulaire voedingen je hebt hun kabels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan84
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-04 19:34
maarten12100 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:29:
Het is gewoon aansluiting die de fabrikant bedacht heeft das het nadeel aan modulaire voedingen je hebt hun kabels nodig.
Tot die conclusie ben ik ook gekomen. Ik heb alles afgezocht en niks past precies. EATX komt in de buurt maar daar zit het klemmetje aan de verkeerde kant. Met wat vijlen kom ik er waarschijnlijk wel maar vind het een beetje jammer dat fabrikanten het je zo lastig maken. Ik heb die voeding al gekocht voor veel te veel geld en dan moet je ook nog extra kabels bij ze afnemen voor veel te veel geld.

Toch bedankt voor het mee zoeken. O+
Pagina: 1