Windows 7 tweaking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenoSaurus
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09-2020
Hi Tweakers,

Ik heb afgelopen week mijn nieuwe pc geïnstalleerd met Windows 7, maar liep tegen een paar problemen op. Ik had gehoopt dat jullie hierbij konden helpen.

1. ik heb een non-admin account wat ik ga gebruiken, maar er is een 3tal drivers die onder admin willen draaien. Heel vervelend, want nu moet ik steeds inloggen als admin. Enig idee hoe dit opgelost kan worden?

2. Ik heb een SSD schijf gekocht voor mn OS, en meer niet. Ik heb er een aantal andere programma's op staan, zoals MSE, office enz. Maar vanaf dit punt wil ik niets meer met die SSD doen (behalve windows updates, of als ik dat zelf wil, ideaal gezien). Alles moet naar mn 2tb WD schijf. Dat houdt (voor zover ik weet) in dat mijn home directory verplaats moet worden, en de folder D:\program files als standaard ingesteld moet worden. Ik heb alleen geen idee hoe dat moet.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Grtz,
Reno

[ Voor 3% gewijzigd door RenoSaurus op 14-09-2012 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22
Denk dat jij je rechten van je 2de account maar eerst eens moet nakijken. Dit klopt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenoSaurus
Die staan op "standaard gebruiker". Daar heb ik verder niets aan aangepast.

Het gaat, even uit mn hoofd, om ASUS gamerOSD, AI suite II en de Nvidia driver.

[ Voor 36% gewijzigd door RenoSaurus op 14-09-2012 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Willen de drivers als admin draaien of gaat het om de software die om de driver heen zit? van de nvidia driver zijn meestal ook losse drivers zonder software te downloaden, dat zou je eens kunnen bekijken. Of je dat met die andere 2 programma's ook gaat lukken betwijfel ik, als die echt admin rechten nodig hebben zal je die dus in ieder geval in moeten stellen dat ze altijd starten als admin (tabblad compatibility in de properties van de exe waar het om gaat). Alleen dan krijg je waarschijnlijk elke keer bij het opstarten een melding die je weg moet klikken.

Het verplaatsen van je documenten naar D kan je prima vinden via google (http://www.schoonepc.nl/i...estanden_verplaatsen.html), Win7 heeft gewoon een knopje om die mappen te verplaatsen.

Programma's installeren op een andere schijf heb ik persoonlijk niet zulke goede ervaringen mee (al was dat in de XP tijd), maar ik denk dat je dan bij elke installatie zelf aan moet gaan geven waar je het programma wilt installeren.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenoSaurus
Oke mn home directory verplaatsen moet wel lukken. Maar dan zit ik nog steeds met mn program files. Mijn SSD is 90 gb dus die is snel vol. Ik kan wel windows installeren op de D schijf, maar dan moet ik elke keer mn pc opnieuw opstarten als ik iets wil installeren dus das r*k.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch 'gewoon' Windows op de SSD hebben staan. Hier ook de standaard programm files map. Hier staan standaard wel wat programma's in, maar dat is niet zo veel.

Als je vanaf nu programma's installeert moet je even goed opletten waar je ze installeert. Bij elke installatie is het wel mogelijk om het installatiepad te wijzigen. Als je daarvoor een mapje op de D-schijf aanmaakt (bijv. 'programma's'), dan kan je tijdens de installatie het daar laten installeren.

Problem solved.

Voor wat betreft de huidige programma's: zijn dat zoveel dat ze er niet oppassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
De huidige programma's die over moeten kan je dan het beste gewoon opnieuw installeren op D:

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenoSaurus
Nee het zijn er niet zoveel dat het over de 90 gb heen komt, sinds mijn pc echt pas een dag draait. Maar niet ale programma's geven de optie een andere folder te kiezen (diablo 3 bv niet). Maar ik heb het veranderd, je kan het wijzigen in je registery, door "regedit" te openen.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
RenoSaurus schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:15:
Nee het zijn er niet zoveel dat het over de 90 gb heen komt, sinds mijn pc echt pas een dag draait. Maar niet ale programma's geven de optie een andere folder te kiezen (diablo 3 bv niet). Maar ik heb het veranderd, je kan het wijzigen in je registery, door "regedit" te openen.

Thnx
Ik weet alleen niet of dit allemaal zo lekker gaat werken als je dit na installeren gaat verplaatsen. Het kan best zijn dat er hier en daar wat spul verwijst naar een locatie waar hij die specifieke registerwaarde niet voor gebruikt.

Overigens, ik heb D3 gewoon op een andere schijf gezet?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1