Wat is sneller ? P2 @ 375 VS celly @ 450 mhz ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een pentium2 333 liggen die op 375 draaid en een celeron 300A op 450 mhz

Welke cpu is nu sneller ?
Celly draaid op 100 p2 op 75 bus.
P2 heeft meer maar trager cache dan celly...

Het is voor een linux server (cs server)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Practisch gezien is je Celeron sneller. Je moet maar o denken haal 33 Mhz van je Celeron af en je hebt een PII (Ligt er wel aan wat voor toepassingen je draait) :9

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm. 'K denk dat het verschil wel iets groter is.
Ten eerste zijn ze beide overklocked. Die cellie stukken meer dan de p2. Overclocked proc. lopen tech. gezien wel op die snelheid, maar in de praktijk iets langzamer. Daarbij heeft die p2 512 kb cache, en die celly maar 128 kb. Xeon proc. zijn zo goed/snel voor servers omdat ze 2 mb cache hebben. 'K zou die p2 houden als server. Denk dat die cache (die weliswaar op 2/3 of 1/2 van de klokspeed loopt) meer uitmaakt dan die paar megahertsjes proc. speed. Maar dat is mijn mening, wil je het zeker weten zal je een test moeten doen.

Verwijderd

In vroegere tijden had ik een celeron300@450. Die gaf dezelfde 3dmark resultaten als een PII 450. En mijn oude PII 333@500 was zeker langzamer als mijn celeron366@550Mhz. Tis maar ff dat je het weet. Oud type celeron was gewoon de bom!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

CeleronA was dat degene met 128kb cache of met 0...beetje lang geleden dit. Volgens mij was het degene met 128, de Mendocino. Als dit het geval is is hij veeeeeel sneller dan die P2. Niet alleen door de Mhz maar vooral door de full-speed L2 cache

...gamen blijft leuk...

• jhead22
  • Niet online
Jep het is een celeron met 128 kb cache full speed. Nu weet ik dat bij spelen en 3d mark de cache niet zo'n grote rol speelt. Maar bij andere progies zoals photosjob wel. Cache van p2 loopt op halve snelheid :'( Maar ja.. wat is nu het beste voor linux server :)

Mischien dat ik die p2 nog wat hoger krijg...
Een celeron 300A op 450 mhz dus 100 mhz bus.. met wat voor p2 kan ik die vergelijken ? P2 400 ofzo ?

Verwijderd

p2 450 en celly 450 presteren ongeveer gelijk...

• jhead22
  • Niet online
Ok dan... dan gaat ik mijn celly erin zetten.
Thx voor het helpen allemaal.

• jhead22
  • Niet online
ARghhh... ik zie nu dat het een celly 300 zonder cache is. Wat moet ik nu doen ? celly 300 @ 450 zonder cache of p2 333 @ 375 op 75 mhz bus ?

Hoe kan je trouwens je cpu goed testen op stabieliteit onder linux ?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:00
P2, duidelijk. Ik vond al dat de p2 beter was omdat het voor een server is. Bij een celeron heb je een iets snellere server(als het er één met cache was geweest), maar als je er meer tegelijkertijd van gaat vragen, dan sukkelt de celeron in en gaat de p2 nog even door.
Pagina: 1