Toon posts:

iMac scherm wordt niet meer detecteert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb sinds enige tijd een iMac en werk hier in alle plezier mee, zo heb ik deze ook aangesloten op mijn LCD tv via Thunderbolt naar HDMI om zo af en toe eens een filmpje te kijken. Maar nu stuit ik op een pribleempje.

Vanmiddag toen ik thuis kwam druk ik op een toets op mijn keyboard om de imac uit slaapstand te halen. Normaal gaat het scherm dan binnen enkele seconden aan, maar nu niet! Ik drukte vervolgens op verschillende toetsen en hoorde wel geluid dat ik op toetsen aan het drukte. Ik dacht, geen probleem, even de TV disconnecten, en hij switch wel weer, maar dat deed hij dus niet. Vervolgens heb ik verschillende dingen geprobeerd via de Apple site zoals het resetten van de NVRAM en SMC, en de standaard dingen zoals rebooten, kabel er uit en wachten etc. Maar toch wil het scherm van de iMac niet meer aan. Als ik bij de screen prefrences kijk zie ik ook alleen Panasonic TV staan, waar volgens mij voorheen 2 displays te zien waren (dual screen heeft altijd gewoon gewerkt).

Heeft een van jullie een idee? Want met Googlen kom ik hier ook niet uit aangezien ik dan alleen maar hersenloze apple support krijg voor beginners. Ik ben verder gewoon bekend met verschillende OS'en alleen niet zoveel met OSX. Is er een mogelijkheid om bijv via de CLI de schermen te forceren, of moet ik misschien mijn display driver updaten?

ALvast bedankt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08
Ik zou eerst beginnen met controleren of het een hardware defect is, apple install/maintance cd/usb booten of een linux distro.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."