Toon posts:

Weinig verstand van computers, wil graag samenstellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik weet niet zoveel van computers, maar ik wil er graag één gaan samenstellen. Mijn huidige computer moet ik draaiende houden door middel van een ventilator. Dat is niet erg ideaal en echt vervelend. Ik wil eigenlijk graag eentje samenstellen, maar dat valt niet mee als je er niet zoveel vanaf weet. Het moet in ieder geval een computer zijn die een tijdje nog mee kan gaan. Zou mooi zijn als hij de toekomstige Fifa 13 goed kan afspelen. Budget is +- 7/8/900 euro, ik heb al een mooi 22'' scherm en kan hem ook aansluiten op mijn 51'' tv dus een scherm erbij hoeft niet. Fifa is ook het enige spel dat ik erop wil gaan spelen, maar wil vooral dat hij gewoon ff een tijd mee kan.

Ik had wel al even gegoogled, maar kon niet zoveel sites vinden. Wel pc-samenstelling.nl, maar daar heb je niet zo heel veel keuze. Andere kant was (alternate) geloof ik, dat was zéér uitgebreid, maar eigenlijk te uitgebreid voor mij. Via de eerst genoemde kwam ik hierop:

Behuizing: Cooler Master Silencio 550
600 watt voeding
Processor: AMD Zambezi FX-6100, SixCore
Koeling: standaard
Moederbord: Gigabyte GA-78LMT-USB3
Geluidskaart: 7.1
Geheugen: 8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
Hardeschijf: 500gb
Grafische kaart: Nvidia GTX660Ti 2GB

Is dat wat? En daarbij vroeg ik me ook af of ik eventueel onderdelen van mijn huidige pc gebruiken gezien hij niet zo heel oud is. Dit heb ik van Everest:

Videokaart: Nvidia Geforce GT 220
Geheugen: 1 tb
Systeem geheugen: 4096
CPU: Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz

Overigens is het wel zo dat de koeling van mijn videokaart niet werkt en dat 'ie daarom uitvalt, maar ik ben hem toch zat. Hulp zou zeker gewaardeerd worden. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders ben ik uiteraard bereid het één en ander toe te lichten indien nodig.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik lees op de website dat je voor je support van de prosessor een bios update moet doen voordat je nieuwe cpu werkt.
en dat updaten kan alleen als er een cpu in zit die wel meteen word ondersteund.
op zich geen probleem, je kan bijv ff een oude cpu lenen. of een hele simpele kopen uit de V&A.

edit: en wat bedoel je met Geluidskaart: 7.1 ?

vrijwel ieder moederboard heeft een geluidschip die 7.1 aankan. een aparte kaart is niet noodzakelijk

[ Voor 21% gewijzigd door mrc4nl op 13-09-2012 21:35 ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:33:
ik lees op de website dat je voor je support van de prosessor een bios update moet doen voordat je nieuwe cpu werkt.
en dat updaten kan alleen als er een cpu in zit die wel meteen word ondersteund.
op zich geen probleem, je kan bijv ff een oude cpu lenen. of een hele simpele kopen uit de V&A.

edit: en wat bedoel je met Geluidskaart: 7.1 ?

vrijwel ieder moederboard heeft een geluidschip die 7.1 aankan. een aparte kaart is niet noodzakelijk
Hoe bedoel je? Ik ben niet van plan om deze computer te upgraden, maar vroeg me meer af of het misschien mogelijk zou zijn om een onderdeel te gebruiken. Aangezien deze computer 1 tb aan hardeschijf geheugen heeft en ook nog wat werkgeheugen, maar ben er verder echt compleet leek in.

computer-samenstellen is best een basic site. Voor het samenstellen van een computer waren er per onderdeel maar een aantal keuzes. 7.1 was gewoon een standaard optie. Ik had gekeken op alternate, maar zoals gezegd kan ik daar door de bomen het bos niet meer zien.

Bedankt voor je antwoord regardless.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
Waarom wil je voor zo'n bedrag en met zo weinig ervaring/kennis uberhaupt zélf een pc samenstellen?

Verwijderd

Topicstarter
martennis schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:43:
Waarom wil je voor zo'n bedrag en met zo weinig ervaring/kennis uberhaupt zélf een pc samenstellen?
Omdat het kan? Moet je er persee verstand van hebben om er één samen te stellen dan? De spoeling aan desktop computers zonder scherm is dun. Daarbij heb ik het idee dat je meer waar krijgt voor je geld wanneer je het zelf samenstelt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dit : reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

en dit reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

doorlezen zal je helpen te begrijpen wat er nu op de markt is.

Je 1TB harde schijf kan je natuurlijk al meenemen.

edit:// gezien je systeem niet zo achterlijk is zou ik gewoon de videokaart vervangen/upgraden en dan zien wat ie doet. Ik denk dat je dan al een heel eind op weg bent voor weinig. Evt ook de koeler van de processor vervangen (of laten doen) zodat je van je koel probleem af bent?

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 13-09-2012 21:52 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ook is het handig wat je van je pc verwacht: wil je veeleisende games draaien? of alleen films bekijken, of juist webbrowsen

ora et labora

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:47:
[...]

Omdat het kan? Moet je er persee verstand van hebben om er één samen te stellen dan? De spoeling aan desktop computers zonder scherm is dun. Daarbij heb ik het idee dat je meer waar krijgt voor je geld wanneer je het zelf samenstelt.
Vaak is het niet de prijs, maar juist de flexibiliteit die handig is bij het zelf samenstellen. Daarvoor is echter wel wat kennis vereist ;)

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de best buy systemen die Tweakers elke maand samenstelt. Dit zijn dus ook zelfbouw systemen, maar weet je zeker dat alles goed bij elkaar past!

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

Het basis gamesysteem voldoet volledig aan jouw eisen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@MRC4NL FIFA 13 wil ie, niets anders zoals ik het lees.
Op welke resolutie etc, dat weten we dan weer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 13-09-2012 21:54 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

franssie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:52:
@MRC4NL FIFA 13 wil ie, niets anders zoals ik het lees.
Op welke resolutie etc, dat weten we dan weer niet.
ja. maar een beetje future proof mag het wel zijn:
vooral dat hij gewoon ff een tijd mee kan
over een paar jaar is er wel een nieuwe fifa uit, die misschien weer iets zwaarder is dan de huidige.
als fifa de enige game blijft is deNvidia GTX660Ti 2GB overkill.
ever de resolutie: ik ga uit van 1080P. is toch wel de standaard. een 51 inch tv zal dat zeker weten zijn

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe. Begrijp dat het voor jullie ook niet makkelijk is, maar ik waardeer jullie hulp.

@Franssie, ik zal het even doorlezen. En op zich is deze computer indeed niet zo oud, deze kocht ik wel standaard in de winkel en hij is me niet zo goed bevallen. Vooral ook omdat ik hem nu draaiende moet houden door middel van een ventilator. Zeker in de zomer was dat een ramp, maar weet niet zo goed waar dat aan kan liggen.

@mrc, op zich ben ik niet zo heel veeleisend. Ik ben geen fanatieke gamer, wil alleen Fifa 13 goed kunnen spelen (liefst zodanig dat het qua graphics beter is dan Xbox...ik weet niet of dat realistisch is?) en een computer een tijdje mee kan. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat ik over een paar jaar nog steeds spellen op hoge resolutie etc. moet kunnen spelen, maar meer qua snelheid etc. dat dat nog goed zit. Gaat me vooral om een stil/snel systeem.

@Racemol, dat klopt. Vandaar dat ik ook even hier langs kwam voor eventuele hulp daarbij. En ik zal zo eens die link bekijken, bedankt!

En ja, hij moet dan wel uiteraard gewoon Full-HD kunnen afspelen. Mijn tv is ook een Full-HD, ik gebruik ook graag mijn computer om daar films etc. op te kijken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 22:13 ]

Pagina: 1