ps3 controllers loze bewegings ruimte (sticks)

Pagina: 1
Acties:

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hi all,

vaag probleempje. Heb 2 nieuwe ps3 controllers gekocht, en de draai sticks reageren niet goed. Vooral met FPS games is dit erg goed te merken.

Wanneer je de stick een klein beetje beweegt, gebeurd er helemaal niks. De controllers "springen" dus door het beeld.

Het meest vage probleem is dat wanneer ik een ps2 controller met adapter aansluit (niet draadloos) beweegt alles zeer soepel.

Wat kan dit zijn ?

Zou toch absurd zijn dat ps2 controllers beter werken op de PS3 dan de officiele PS3 controllers.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 15:13

C0nscious

Mysteryman.

Zijn ze wel origineel?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Ja, van die duoshock dingen. Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kleine schopje naar Spielerij - Problemen & Vragen.

Daar past dit wat beter :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
MarcHeijerman schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 01:08:
Oh, en "dus" zijn ze origineel? :?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
MarcHeijerman schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 01:08:
Zijn het ook echte Sixaxis van Sony?

edit: Brad Pitt was me voor!

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 14-09-2012 11:46 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Ja dat zijn ze absoluut, daarom begrijp ik er niks van. Ik heb ook geprobeerd de sensor te kalibreren in het instellings menu, maar wanneer er dan op X gedrukt moet worden, gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Even puur ter controle: is het heel erg veel anders met je oude controllers, of die van vrienden? In het slechtste geval kan je namelijk een gare batch hebben!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Ja het verschilt echt enorm, met de ps2 controllers reageert alles direct en kan ik ook gewoon goed aimen zoals het hoort. Met de nieuwe is het gewoon een drama, heel schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Op wat voor apparaat gebruik je ze? ps3 of iets anders?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
MarcHeijerman schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:08:
Ja het verschilt echt enorm, met de ps2 controllers reageert alles direct en kan ik ook gewoon goed aimen zoals het hoort. Met de nieuwe is het gewoon een drama, heel schokkerig.
Ik bedoel met de oudere ps3 controllers? Want als het echt zo erg is, zou ik zeggen dat het gewoon een defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Ja het scheelt echt, 2 keer nieuwe controllers beide defect, dat zou wel heel erg "naar" toevallig zijn.

@r!k, uiteraard op een PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
de ps2 zitten ovigerens via usb aangesloten, zou het mischien iets met de draadloze ontvanger te maken kunnen hebben ?

Ik heb nog geprobeerd de advertentie foto te zoeken, maar die was al verwijderd en heb nu alleen nog een thumbnail van de originele verpakkings foto:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/thumbs/1/1d/1519309265.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door MarcHeijerman op 14-09-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
MarcHeijerman schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:12:
Ja het scheelt echt, 2 keer nieuwe controllers beide defect, dat zou wel heel erg "naar" toevallig zijn.

@r!k, uiteraard op een PS3
Als het echt zo erg is gewoon terugbrengen. En het is niet zo heel verwonderlijk als er een hele batch naar de knoppen is: er is een kans dat als je twee controllers tegelijk koopt, dat ze uit dezelfde batch komen.

Overigens, aan draadloos kan het liggen. Maar jij zegt toch dat je geen problemen hebt met de oudere PS3 controllers toch?

Als je ze op internet hebt gekocht: contact opnemen, doen ze moeilijk? Terugsturen o.v.v. wet koop op afstand.
In een winkel: als het echt zo erg is moet je dit wel kunnen aantonen in de winkel lijkt mij

edit: ik zie dat ze van MP komen? Hoeveel kostten ze? Weet je zeker dat het geen knock-off troep is? Welk Model No. staat er achterop? En weet je zeker dat ze nieuw zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidT_NL op 14-09-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Heb ze dus via gekocht, in verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MarcHeijerman schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:17:
Heb ze dus via gekocht, in verpakking.
Post eens een aantal duidelijke foto's:
- bovenaanzicht
- onderaanzicht
- schoudertoetsen aanzicht

Verder: wat hebben ze je (per stuk) gekost via MP?

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-09-2012 12:20 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Dat is wat lastig aangezien ik nu niet thuis ben. Zodra ik thuis ben kan ik dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

precies zoals deze advertentie, zit allesmaal in een 'dual shock 3' doosje, maar zijn gewoon immitaties.

http://www.ebay.nl/itm/IN...n_146&hash=item51a16842c6

(deze zal je ook op MP hebben staan).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
SinergyX schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:25:
precies zoals deze advertentie, zit allesmaal in een 'dual shock 3' doosje, maar zijn gewoon immitaties.

http://www.ebay.nl/itm/IN...n_146&hash=item51a16842c6

(deze zal je ook op MP hebben staan).
Nou ben blij dat je met deze afbeelding komt, ik wist niet dat er "bijna" echte imitaties waren van dit spul. Zag sony, dualshock3, ps3 verpakking, ik was verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

If it sounds to good to be true, it probably is...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
vond 50 euro voor 2 niet echt to good to be true via MP. Dacht 2 voor de prijs van 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Nou vraag ik me af, is dit dan wel een originele ?

http://www.wehkamp.nl/gam...d-ps3/C25_5EA_E10_192537/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Ja hoor, waarom niet? Er zijn allerlei kleurtjes origineel te koop: http://store.sony.com/web...Id=-1&partNumber=PS399004

Twee voor de prijs van één zou ik too good vinden, maar dat geldt niet voor iedereen zo blijkt :P Plus is een hele boel spul dat op Marktplaats wordt verkocht gewoon meuk. Dat zou onderhand wel "logisch" moeten zijn imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

MarcHeijerman schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:33:
vond 50 euro voor 2 niet echt to good to be true via MP. Dacht 2 voor de prijs van 1.
Die dingen zijn nieuw misschien ergens voor 45 euro te krijgen maar meestal tussen de 55 en 60 euro. Twee voor 50 is helaas to good to be true. Maar benader de verkoper en zeg dat ze niet werken, wellicht is hij coulant en kun je ze terugsturen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Nou goed, ik heb ook vaak goed spul via mp gekocht terwijl de prijs echt zeer redelijk was. Gewoon in de winkel kopen dus, dan weet ik zeker dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Gebruik a.j.b. de edit knop als je al als laatste hebt gepost.

Daarnaast, TUURLIJK. Geen enkele (grote) winkelketen of webshop gaat knock-off verkopen dat zo echt lijkt.

2 voor de prijs van 1 is wel degelijk too good to be true, gezien het een particulier is: hoe komt die ooit in de positie om dit soort dingen zo voordelig in te kopen?

Je bent genaaid, ik zou even de adverteerder e-mailen en kijken of je er uit komt, maar dikke kans dat die gast hier niets mee doet. Marktplaats is gewoon echt een ramp voor dit soort dingen, je moet echt een beetje zekerheid hebben dat mensen te vertrouwen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door LiquidT_NL op 14-09-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Na ik ga het hier bij laten, koop vandaag wel even een nieuwe en dan zal het vast opgelost zijn.

Edit: net maar even eentje bij de media markt gehaald. 60 euro.... Was idd iets te mooi om waar te zijn....

[ Voor 36% gewijzigd door MarcHeijerman op 14-09-2012 15:12 ]

Pagina: 1