Anoniem: 358075

Topicstarter
Ik heb net een week mn M-Audio AV40 binnen en ze doen het prima maar ik wil er eigenlijk nog een losse sub bij hebben. Kan je zomaar een sub van een 2.1 setje gebruiken en ze koppelen aan in dit geval actieve speakers?

In mijn optiek zou het zo kunnen maar herkennen ze elkaar, speelt het nog goed af, gaat het niet stuk?

De groene jack stuurt het geluid naar de sub/versterker die het geluid weer doorstuurt naar de speakers die erbij horen maar als je deze verplaatst voor de mijne, want ik heb er toch zo'n 3,5 jack> rood/witte tulp>speakers bij gekregen of lul ik nu onzin? :P

Anoniem: 63975

Dus je wilt luidsprekers met een ingebouwde versterker signaal geven, geleverd door de versterker van een sub, die voor passieve luidsprekers is gemaakt?

probeer het uit zou ik zeggen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:16

FeaR

In GoT we trust

Als de AV40 een subwoofer uitgang hadden gehad was het makkelijker geweest. Ik zie zo geen manier om beide apparaten op elkaar aan te sluiten. Wat je wel kan doen is de audio uitgang van de PC splitten. Dat er één naar de M-Audio gaat en de andere naar de Logitech (waar je dan alleen de subwoofer van aansluit). Niet de mooiste manier, maar zo te zien wel de veiligste.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 12:42
Als je subwoofer gewoon een paar low-level outputs heeft is dat geen enkel probleem.

edit: het is bijna altijd voor subwoofer chaining zie ik.

[ Voor 26% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-09-2012 21:31 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:26:
Als de AV40 een subwoofer uitgang hadden gehad was het makkelijker geweest. Ik zie zo geen manier om beide apparaten op elkaar aan te sluiten. Wat je wel kan doen is de audio uitgang van de PC splitten. Dat er één naar de M-Audio gaat en de andere naar de Logitech (waar je dan alleen de subwoofer van aansluit). Niet de mooiste manier, maar zo te zien wel de veiligste.
Lijkt me ook inderdaad. Merk je nog enigszins verschil?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.megamall.co.nz/images/DB2/stock/large/980-000023-PB-R-Photo2.jpg

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 12:05
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je die sub bij die speakers wilt gebruiken, maargoed.
Het wordt over het algemeen afgeraden om een actief signaal naar actieve speakers te sturen.
Je kan het proberen, maar de kans bestaat dat je dan speakers sloopt.
Als je het toch graag wilt proberen, dan heb je twee verloopstekkers nodig (ik neem aan dat die twee jacks op de foto worden gebruikt voor het aansluiten van de speakers...).
De M40 heeft namelijk een TRS ingang, je hebt dan twee 6,35 mm verloopstekkers nodig.

De veiligste manier is die van FeaR. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat het niet synchroon wordt afgespeeld, maar daar gaan je speakers niet van kapot.

Topicstarter
yasin89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:58:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je die sub bij die speakers wilt gebruiken, maargoed.
Het wordt over het algemeen afgeraden om een actief signaal naar actieve speakers te sturen.
Je kan het proberen, maar de kans bestaat dat je dan speakers sloopt.
Als je het toch graag wilt proberen, dan heb je twee verloopstekkers nodig (ik neem aan dat die twee jacks op de foto worden gebruikt voor het aansluiten van de speakers...).
De M40 heeft namelijk een TRS ingang, je hebt dan twee 6,35 mm verloopstekkers nodig.

De veiligste manier is die van FeaR. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat het niet synchroon wordt afgespeeld, maar daar gaan je speakers niet van kapot.
Die groene kabel gaat in je audio uitgang en leidt het signaal naar de sub en verder. De rode is microfoon. Ik denk dat ik het idd volgens die van FeaR doe.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 12:42
yasin89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:58:
Die subwoofer heeft helemaal geen high-level output (sowieso geen output), dus dit gaat volgens mij helemaal niet op.

[ Voor 47% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-09-2012 22:49 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 12:05
HarmoniousVibe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:47:
[...]

Die subwoofer heeft helemaal geen high-level output (sowieso geen output), dus dit gaat volgens mij helemaal niet op.
Dat is zo, nu je het zegt...
Vreemd, ik dacht dat omdat de sub een versterkt signaal naar de speakers stuurt het automatisch een actief signaal zou zijn.
Misschien dat het dan toch kan. Dan moet je de stereo-jack op de TRS aansluiten met een verloopstekker of het signaal bij de pc splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yasin89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:18:
[...]

Dat is zo, nu je het zegt...
Vreemd, ik dacht dat omdat de sub een versterkt signaal naar de speakers stuurt het automatisch een actief signaal zou zijn.
Misschien dat het dan toch kan. Dan moet je de stereo-jack op de TRS aansluiten met een verloopstekker of het signaal bij de pc splitsen.
Op de sub afbeelding zie je halverwege een kleine 3,5 output die naar de speakers zou gaan, kan dit ook naar de mijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 358075 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:51:
[...]

Op de sub afbeelding zie je halverwege een kleine 3,5 output die naar de speakers zou gaan, kan dit ook naar de mijne?
Nogmaals, nee, je kan het wel proberen maar dikke kans dat je je speakers molt.

Die uitgangen van die setjes zijn vaak versterkt, omdat de sub als versterker optreedt voor de kleine speakertjes.

In principe zijn er niet zo heel veel mogelijkheden:
1. Splitsen van het signaal d.m.v. een splitter. Dit kost je wel e.e.a. aan vermogen, omdat het splitst over beiden kanalen
2. Filteren van het signaal. Echter die subs voor die setjes zijn vaak gemaakt om een volledig signaal te krijgen en zelf te filteren, maar dat moet niet echt persé een probleem zijn.

Voor zover ik weet zijn er geen passieve subwoofers die ook nog het signaal (passief) doorsturen naar andere speakers.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 22:41
Welke bron gebruik je?
Als het een 5.1 geluidskaart is, kun de speakers op l/r aansluiten en de sub op de sub uitgang. In software geef je dan aan welke kanalen je gebruikt en wat je er op wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:09
Dat gaat niet werken. Dat snapt dat Logitech setje waarschijnlijk niet. Je hebt dit nodig. Groene kabeltje van het Logitech setje er in, en dit kabeltje erbij voor de M-audio speakers.
Nog mooier is dit kastje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daan00 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:09:
Dat gaat niet werken. Dat snapt dat Logitech setje waarschijnlijk niet. Je hebt dit nodig. Groene kabeltje van het Logitech setje er in, en dit kabeltje erbij voor de M-audio speakers.
Nog mooier is dit kastje....
Super, die externe geluidskaart is wel interessant. Is dat de snelst, beste manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:16

FeaR

In GoT we trust

Werken zal het zeker, alleen het zal geen goed geluid opleveren. De subwoofer krijgt door middel van een splitter een volledig signaal en zal daar zelf het laag uitfilteren. Echter zit de crossover in dergelijke setjes vaak vast waardoor de "subwoofer" wellicht alles onder de 250 Hz gaat doen. Veel te veel voor de speakers aan te vullen, daar kan goed een deel van af. Met een externe geluidskaart moet je dan wel weer aan kunnen geven dat het subwooferkanaal niet alleen voor de LFE gebruikt moet worden, maar ook vanaf een bepaalde frequentie het laag mee moet doen. Hoe ver je dat qua instellingen kan doen durf ik niet te zeggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 11:22
Zeker niet je M-Audio's op de Logitech subwoofer direct aansluiten. De sub stuurt een keihard versterkt signaal uit, waardoor zelfs op het laagste volume met de Logitech, je M-Audio's keihard zullen clippen. Je zou deze in je geluidskaart kunnen prikken, daar het subje en M-Audiotjes op aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 21:48
gewoon die splitter gebruiken, dat lijkt me echt de makkelijke oplossing, kun je het volume individueel regelen op de speakers en sub, en dan alles in totaal harder en zachter zetten met windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Jep, en als je het helemaal mooi wilt maken, zoiets ertussen en bent klaar! Met dit kabeltje kan je het volume regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bas. op 14-09-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de snelle en goed uitgelegde reacties, ik ga ze zondag even aankoppelen maar eerst even zo'n koppelstukje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:09
Anoniem: 358075 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:17:
[...]

Super, die externe geluidskaart is wel interessant. Is dat de snelst, beste manier om dit te doen?
Ik gebruik die geluidskaart omdat hij meer 'aan kan' dan de onboard kaart. Maar daar heb je niet zo veel aan als je geen muziek produceert.
Fijn is wel dat ik op deze manier 2 logitech setjes (ik heb dat splitterkabeltje ook ;)) en een receiver kan aansturen zonder al te veel verloopjes/splitters/koppelstukjes etc. Ook de line in via tulp gebruik ik erg vaak, die stuurt het inkomend signaal naar de pc, en meteen naar de 3 uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Ik weet niet of je nou je M-Audio speakers rechtstreeks aan de Sub wilt hangen, maar dat mag je ABSOLUUT NIET doen! Even ter info, niet dat je dat dadelijk gaat proberen namelijk. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bas. op 14-09-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bas. schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:19:
Ik weet niet of je nou je M-Audio speakers rechtstreeks aan de Sub wilt hangen, maar dat mag je ABSOLUUT NIET doen! Even ter info, niet dat je dat dadelijk gaat proberen namelijk. :P
Nee, ik ga het proberen via die splitter en anders pech. Voor echt gamen heb ik ook nog een surround set.
Pagina: 1