Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-10 11:37
Ruim twee jaar geleden heb ik een mooi abonnement afgesloten bij Vodafone. Ongeveer 120 belminuten en datalimit volgens de fair use policy voor 30,- per maand.

Inmiddels heb ik een los toestel gekocht en ben ik van plan om een sim-only abonnement te nemen en zo de maandelijkse kosten te verminderen. Helaas kan ik absoluut geen goed abonnement vinden.

Ik verbruik momenteel vrij veel mobiel internet. Streamen van mijn muziekverzameling via Google Music en browsen doe ik vaak. Omdat ik erg afhankelijk ben van mobiel internet is een ruime databundel en een snelle verbinding erg belangrijk voor mij. Hierdoor zijn de opties voor sim-only abonnementen erg beperkt. Bellen doe ik veel minder (ik blijf eigenlijk altijd binnen de 120 minuten van mijn huidige abonnement) maar af en toe zitten er uitschieters tussen.

Zelf zat ik te denken aan een datalimiet van 500MB. Dan moet ik maar meer muziek cachen om binnen de bundel te blijven. Het aantal belminuten durf ik niet veel te verminderen. Een van de abonnementen van Vodafone biedt er 75, wat voor mij in vrij veel gevallen te weinig zou zijn. Zelfs door op deze manier stevig in te leveren bespaar ik slechts enkele euros per maand.

Omdat ik niet bijzonder veel verstand heb van (mobiele) telefonie doe ik bij deze beroep op de kennis die dit forum biedt. Heb ik iets over het hoofd gezien of zijn er nog alternatieven waar ik geen rekening mee heb gehouden?

Bij voorbaat dank.

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Telfort (kpn netwerk), sim only, 150 min, 100 sms, 500 MB data, 15 € vaste prijs:
http://shop.telfort.nl/sim-only/samenstellen/

T-mobile, Smart Plus sim only, 2 jaar, 150 min, onbeperkt sms, onbeperkt internet, 22,45 € (17,50 + 4,95)
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/mcsmambo.p

• Ncm
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05-2022

Ncm

Misschien Simyo.nl: 4,99 voor 100+20 min/sms en daarbij een databundel van 1000mb voor 9,99 = 14,98

En voor alleen data: bliep

[ Voor 13% gewijzigd door Ncm op 14-09-2012 14:07 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:35
Ik heb zelf dit abonnement afgesloten, was in ieder geval een van de goedkoopsten: http://www.dealdirect.nl/...simonly-275-web-data.html

Gaat via het Vodafone netwerk, €13,25 per maand voor 275 minuten/SMS/MB + een 500MB extra internet bundel.
Qua snelheid is het in ieder geval ruim voldoende, ik haal via 3G ~4mbps wat al een stuk beter is dan bij mijn vorige abonnement bij T-mobile.

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-10 11:37
Hartelijk dank voor alle reacties. Zo blijkt weer dat het eenvoudig is om alternatieven over het hoofd te zien.
Redblader schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:08:
Ik heb zelf dit abonnement afgesloten, was in ieder geval een van de goedkoopsten: http://www.dealdirect.nl/...simonly-275-web-data.html

Gaat via het Vodafone netwerk, €13,25 per maand voor 275 minuten/SMS/MB + een 500MB extra internet bundel.
Qua snelheid is het in ieder geval ruim voldoende, ik haal via 3G ~4mbps wat al een stuk beter is dan bij mijn vorige abonnement bij T-mobile.
Dit klinkt bijna te goed om waar te zijn. Ik ga het onderzoeken. Bedankt!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 18:12
maciasty schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:32:
Hartelijk dank voor alle reacties. Zo blijkt weer dat het eenvoudig is om alternatieven over het hoofd te zien.

[...]

Dit klinkt bijna te goed om waar te zijn. Ik ga het onderzoeken. Bedankt!
Bijkomend voordeel is de vaste prijs per min/sms/mb buiten de bundel, welke gelijk is aan je prijs binnen de bundel. Dat is iets waar veel sim only partijen nogal uitschieters hebben.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Je zou ook kunnen kijken naar Tele2 SimOnly.

Daar betaal je voor 500MB web € 7,50 euro en voor 1000MB € 10. Daarnaast zijn de belbundels redelijk goedkoop daar. 100 min/sms voor € 3,-, 200 min/sms voor € 6.

Ze spreken van een actieprijs, maar deze geldt voor de hele looptijd van je contract (12 of 24 maanden). Je kunt ook kiezen voor maandelijks opzegbaar, maar dan gaan de prijzen iets omhoog.

Ze maken gebruik van het T-Mobile netwerk (helaas wel via roaming, dus moet je dataroaming aanzetten. Gelukkig beschermt Tele2 de gebruikers met een "speciale" inlog als je in het buitenland zit (dan moet je voor je pincode een extra 1 zetten), dus de dekking is redelijk goed.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over Tele2!
De overstap van T-Mobile naar Tele2 ging wel wat moeizaam, maar dat zat volledig aan de kant van T-Mobile :-( Maar gelukkig heeft Tele2 geduld getoond en mij door het proces heen geholpen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Pagina: 1