Ik was op zoek naar een nieuwe pc en heb de best buy guide voor een basisgamesysteem van deze maand bijna volledig opgevolgd, met het verschil dat ik de serial ATA schijf heb vervangen door een SSD van Samsung en mijn oude DVD-writer (functioneert nog prima) heb overgezet. Het systeem bestaat dus uit de volgende componenten:
- Asrock 970 Extreme3
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Cooler Master Hyper 212 EVO
- Corsair CMV8GX3M2A1333C9
- MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
Ik heb al vaker een pc in elkaar gezet, maar dit keer loop ik tegen een probleem aan. Bij het voor het eerst starten van het systeem geen enkele piep, geen beeld, niets. De power-led brandt, de cd-lade opent en sluit (blijft niet open staan!), maar verder gebeurt er dus niets (ook geen HDD-led).
CMOS gereset; hielp niet. Alles behalve processor en koelers losgekoppeld, nog steeds geen geluid.
Is het veilig te zeggen dat het moederbord DOA is, of kan ik nog meer dingen proberen?
- Asrock 970 Extreme3
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Cooler Master Hyper 212 EVO
- Corsair CMV8GX3M2A1333C9
- MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
Ik heb al vaker een pc in elkaar gezet, maar dit keer loop ik tegen een probleem aan. Bij het voor het eerst starten van het systeem geen enkele piep, geen beeld, niets. De power-led brandt, de cd-lade opent en sluit (blijft niet open staan!), maar verder gebeurt er dus niets (ook geen HDD-led).
CMOS gereset; hielp niet. Alles behalve processor en koelers losgekoppeld, nog steeds geen geluid.
Is het veilig te zeggen dat het moederbord DOA is, of kan ik nog meer dingen proberen?