• TSP7
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:47
Ik was op zoek naar een nieuwe pc en heb de best buy guide voor een basisgamesysteem van deze maand bijna volledig opgevolgd, met het verschil dat ik de serial ATA schijf heb vervangen door een SSD van Samsung en mijn oude DVD-writer (functioneert nog prima) heb overgezet. Het systeem bestaat dus uit de volgende componenten:

- Asrock 970 Extreme3
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Cooler Master Hyper 212 EVO
- Corsair CMV8GX3M2A1333C9
- MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC

Ik heb al vaker een pc in elkaar gezet, maar dit keer loop ik tegen een probleem aan. Bij het voor het eerst starten van het systeem geen enkele piep, geen beeld, niets. De power-led brandt, de cd-lade opent en sluit (blijft niet open staan!), maar verder gebeurt er dus niets (ook geen HDD-led).

CMOS gereset; hielp niet. Alles behalve processor en koelers losgekoppeld, nog steeds geen geluid.

Is het veilig te zeggen dat het moederbord DOA is, of kan ik nog meer dingen proberen?

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Controleer even of alle stroom kabels er goed in zitten.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hangen & Opstarten troubleshooter doornemen. Mobo is bijna nooit DOA. Kan ook kortsluiting of brakke voeding zijn.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat je geen piep hoort kan best zijn dat er geen speakertje meer op je moederboard zit, althans de meeste boarden van tegenwoordig hebben dat niet meer. Maar als ik het zo lees gok ik er toch ook wel op dat je voeding of niet sterk genoeg is voor je systeem, of dat je voeding gewoon aan zijn einde is gekomen.

Het zegt ook helemaal niks dat wel nog bepaalde dingen het doen zoals dat ledje wat op je moederboard brand of de lade van je diskdrive wel nog gewoon open en dicht gaat. Meestal heeft een voeding dan net nog genoeg prik om dat soort dingen nog van stroom te voorzien maar te weinig voor de totale opstart.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 09:40
Als die cd/dvd-lade steeds vanzelf dicht gaat, kan het misschien zijn dat je reset-knop vast zit? Zomaar iets stoms... Koppel die eens los van je mainboard, net als je power-knop. (kortsluiten met een schroevendraaier om pc aan te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippensok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 09:55
Jep ik denk dat het aan je voeding licht. Te licht voor het systeem,
En pas er wel me op voordat straks je videokaart naar de knoppe is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 19:44
Roel1966 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:42:
Dat je geen piep hoort kan best zijn dat er geen speakertje meer op je moederboard zit, althans de meeste boarden van tegenwoordig hebben dat niet meer.
Ik heb dit moederbord ook en er zit er inderdaad geen op, maar je kan er één aansluiten.

Best ook eens je cpu er afhalen en terug goed inklikken. Ik had het zelfde probleem en bij mij had ik de cpu niet hard genoeg ingeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zou het probleem na 3 maanden niet al opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Mag hopen van wel 8)7

Seriously? Nope, not a bit...

Pagina: 1