Disk Boot Failure

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

• Thaikop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Goede avond iedereen,

Zoals in de titel is vermeld, heb ik wanneer mijn pc opstart de volgende error: DISK BOOT FAILURE

Nu is het probleem dat in mijn pc niet eens een DVD drive heb.. Hoe kan ik dit oplossen? Best een drive gaan kopen of iets via BIOS systeem?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ja, als je geen drive in je systeem hebt zitten, kan de PC ook niet opstarten he?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorgen dat je een bootable device hebt om je systeem van op te starten, dan krijg je die melding niet meer.

• Thaikop
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:29:
Ja, als je geen drive in je systeem hebt zitten, kan de PC ook niet opstarten he?
Jawel, werkte perfecte zonder een DVD/CD disk, nu had een vriend mij een site doorgestuurd om cod 4 te downloaden, na de download vroeg die iets achter een CD wrider en toen kreeg ik blue screen of death en bij het herstarten krijg ik uiteindelijk de Disk boot failure.. :/

• Thaikop
TERW_DAN schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:32:
Zorgen dat je een bootable device hebt om je systeem van op te starten, dan krijg je die melding niet meer.
Zoals? Bij mijn BIOS staat hard disk als first boot device, dan CDROM en dan USB-FDD

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:29:
Beetje constructiever mag ook wel.

Staat in de BIOS de HDD nog vermeld?

Als je iemand kent met (of je hebt zelf een USB stick van 1GB) - download bij diegene Universal USB Installer / Installeer Ultimate Rescue CD ISO (of Windows Vista & Windows 7/8 Installers ISO) en probeer via dat de boel weer aan de gang te krijgen. Neem desnoods die persoon mee of neem de boel naar hem toe.

Aangezien de manier hoe je de vraag stelt, denk ik niet heel erg dat je d'r zelf uit gaat komen.

Een site doorgestuurd waar je CoD 4 kan downloaden - |:( Nu hoop ik dat dat een demo was, want sites van dat type en je hebt niet echt een idee wat je doet, ben je snel de gebeten hond.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 13-09-2012 20:37 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar dan moet je alsnog een bootable CDrom of een USBstick aansluiten als je die wilt gebruiken.

Verwijderd

Thaikop schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:33:
[...]
Jawel, werkte perfecte zonder een DVD/CD disk, nu had een vriend mij een site doorgestuurd om cod 4 te downloaden, na de download vroeg die iets achter een CD wrider en toen kreeg ik blue screen of death en bij het herstarten krijg ik uiteindelijk de Disk boot failure.. :/
:F

Bootsector herstellen / Windows opnieuw installeren.

CD-ROM station lijkt me erg handig hierbij.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

I know, op deze manier gaat'ie niet echt verder komen.

Nu ik wat meer weet: probeer een 1GB stick te krijgen, via die tool de windows installers d'r op te zetten (in die installatie zit ook een optie om je disk weer op gang te krijgen. Dit kan'ie automatisch doen, lukt dat niet - dan moet je iemand met verstand van zaken d'r op zetten)

[ Voor 72% gewijzigd door SkyStreaker op 13-09-2012 20:40 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nouja, bootable USBstickje werkt ook prima.

• Thaikop
SkyStreaker schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:38:
Dus gewoon best mij morgen een Disk drive aanschaffen?

Verwijderd

SkyStreaker schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:38:
SkyStreaker schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:36:
[...]
Beetje constructiever mag ook wel.
Dit dus.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik was dus nog bezig, meneer.

@ Thaikop - nee joh, gewoon een USB stickje kopen van Emtec of Sandisk - prima zat.

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 13-09-2012 20:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Opslagmedia (die DISK waar de melding het over heeft) horen in Opslagmedia I/O Controllers.

Move OH -> OM

Dat gezegd, ik sluit dit topic ook gelijk:
1) je geeft totaal geen relevante info (wat voor systeem? wat voor schijven zitten erin?)
2) je hebt zelf voorzover wij kunnen lezen niets gedaan voor je hier om hulp vroeg.
3) topic is mede door bovenstaande twee punten (en mensen die Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics niet begrijpen) verziekt.

Graag zelf aan de slag gaan voor je hier om hulp vraagt. Handig daarbij:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.