wat gaat er fout als een merk oem windows op andere pc gezet

Pagina: 1
Acties:

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:34
Ik heb een oude (of defecte) pc van iemand gehad, zonder hdd.
Probeer te kijken of dit nog iets is.

Ik heb nooit een volledige window-versie gehad, alleen meegeleverde.

(Kort:)
Is een Dell oem echt crippeld en KAN het niet op vreemde hardware draaien?
Ik bedoel niet MAG.
Ik had verwacht dat alle oem gelijk zouden zijn en dat ik bij het aanmelden/valideren pas op mijn donder zou krijgen.

Wie heeft hiermee ervaring?

(Lang:)
Ik heb eerst een hdd met clone van een winXP en later win7 in de kast gehangen.
Gewoon om te kijken.
Windows start niet eens ver genoeg op om drivers te gaan aanpassen aan de nieuwe hardware.
Ok, dat snap ik.

Toen geprobeerd met cd/dvd recovery te doen, kijken of die essentiele drivers kan plaatsen, niks.

Toen leeg en nieuwe install.
Start op, maar net voor bureaublad error, BoD.

Er kunnen natuurlijk vele oorzaken zijn, maar wat ik graag even uit wil sluiten is dat het komt omdat het
OEM varianten van windows zijn.
Zou dat kunnen? Dat bijv. een Dell oem echt crippeld is en niet op vreemde hardware KAN draaien?

Ik had verwacht dat alle oem gelijk zouden zijn en dat ik bij het aanmelden/valideren pas op mijn donder zou krijgen.

Wie heeft hiermee ervaring?

Ik heb geprobeerd de hardware te testen, bijv. door MemTest 16 passes te laten maken.
Verder weet ik geen goede tests zonder Windows.
PartedMagic (linux) draait prima.

- If I could do that, I would do it better -

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Een clone van een andere pc gaat alleen werken als die andere pc dezelfde hardware heeft. Aan de slag met een oem licentie lijkt me ook niet heel nuttig.

Download gewoon een volledige windows dvd: http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/
Je kan zonder licentie code je pc 30 dagen testen. Dan weet je of die werkt, of het wat is en kan je later windows nog eens aanschaffen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of een OEM installatie media jou beperkt is afhankelijk hoe de media is gemaakt. Zo heb je media die meer als herstel dient voor de betreffende hardware waar deze voor is bedoeld en in feite een image is die je installeert. Er is ook een hardware targeted versie die alleen de drivers bevat voor de hardware waar deze voor is bedoelt.

De bovenstaande twee vind je meestal bij normale consumenten PCs. Hiernaast heb je ook nog de uitgebreidere of corporate versies. Deze dan al dan niet OEM branded, maar kunnen op willekeurige hardware geïnstalleerd worden. Dit laatste heb ik zelf met mijn Dell laptop installatie DVD gedaan in een VM. De installatie rondde netjes af, kreeg 't bureaublad, alle hardware was geïnstalleerd wat bij een retail installatie ook zou zijn en bij Systeem Eigenschappen stond het Dell branded logo. Geen problemen mee gehad.

Die installatie heb ik met een Windows 7 Professional gedaan. Jij bent niet erg duidelijk of je de BSOD bij XP of 7 krijgt, want er zit een wezenlijk verschil tussen de twee als het om hardware ondersteuning gaat. Als ze het beide doen, dan heb je een van de eerste mogelijkheden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:34
Bedankt zover.
De BSoD was bij beide, Dell winXP en Acer win7.

Die gratis 30dagen in interessant, het gaat ook vooral even om testen of het ding betrouwbaar is.

Natuurlijk moet er dan wel ooit een def OS op ...

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Die 30 dagen is de tijd dat je moet activeren, als je in de tussentijd dezelfde windows versie koopt (de taal mag anders zijn) kan je gewoon die serial code invoeren. Opnieuw installeren hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
job schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:25:
Die 30 dagen is de tijd dat je moet activeren, als je in de tussentijd dezelfde windows versie koopt (de taal mag anders zijn) kan je gewoon die serial code invoeren. Opnieuw installeren hoeft niet.
Weet je dat heel zeker? Mijn ervaringen (ik meen met XP) zijn anders...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:51
Download dan gelijk de officiële sp1 (service pack 1) versies van windows 7:

http://forums.mydigitalli...esh-Direct-Download-Links

Onder de kop: Windows 7 SP1 Media Refresh Digital River Direct Links (5/12/2011 new releases with SP1 included)

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

DiedX schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:30:
Weet je dat heel zeker? Mijn ervaringen (ik meen met XP) zijn anders...
Wat weet ik zeker? Dat je 30 dagen kan proberen, ja dat weet ik zeker. Dat de serial code niet taalgebonden is.. ja dat weet ik ook zeker. Beiden ondervonden :).
mountainbiker schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:32:
Download dan gelijk de officiële sp1 (service pack 1) versies van windows 7:

http://forums.mydigitalli...esh-Direct-Download-Links
Super.. ik kon alleen de link naar de oorspronkelijke dvd's vinden.
Pagina: 1