Ik heb een oude (of defecte) pc van iemand gehad, zonder hdd.
Probeer te kijken of dit nog iets is.
Ik heb nooit een volledige window-versie gehad, alleen meegeleverde.
(Kort:)
Is een Dell oem echt crippeld en KAN het niet op vreemde hardware draaien?
Ik bedoel niet MAG.
Ik had verwacht dat alle oem gelijk zouden zijn en dat ik bij het aanmelden/valideren pas op mijn donder zou krijgen.
Wie heeft hiermee ervaring?
(Lang:)
Ik heb eerst een hdd met clone van een winXP en later win7 in de kast gehangen.
Gewoon om te kijken.
Windows start niet eens ver genoeg op om drivers te gaan aanpassen aan de nieuwe hardware.
Ok, dat snap ik.
Toen geprobeerd met cd/dvd recovery te doen, kijken of die essentiele drivers kan plaatsen, niks.
Toen leeg en nieuwe install.
Start op, maar net voor bureaublad error, BoD.
Er kunnen natuurlijk vele oorzaken zijn, maar wat ik graag even uit wil sluiten is dat het komt omdat het
OEM varianten van windows zijn.
Zou dat kunnen? Dat bijv. een Dell oem echt crippeld is en niet op vreemde hardware KAN draaien?
Ik had verwacht dat alle oem gelijk zouden zijn en dat ik bij het aanmelden/valideren pas op mijn donder zou krijgen.
Ik heb geprobeerd de hardware te testen, bijv. door MemTest 16 passes te laten maken.
Verder weet ik geen goede tests zonder Windows.
PartedMagic (linux) draait prima.
Probeer te kijken of dit nog iets is.
Ik heb nooit een volledige window-versie gehad, alleen meegeleverde.
(Kort:)
Is een Dell oem echt crippeld en KAN het niet op vreemde hardware draaien?
Ik bedoel niet MAG.
(Lang:)
Ik heb eerst een hdd met clone van een winXP en later win7 in de kast gehangen.
Gewoon om te kijken.
Windows start niet eens ver genoeg op om drivers te gaan aanpassen aan de nieuwe hardware.
Ok, dat snap ik.
Toen geprobeerd met cd/dvd recovery te doen, kijken of die essentiele drivers kan plaatsen, niks.
Toen leeg en nieuwe install.
Start op, maar net voor bureaublad error, BoD.
Er kunnen natuurlijk vele oorzaken zijn, maar wat ik graag even uit wil sluiten is dat het komt omdat het
OEM varianten van windows zijn.
Zou dat kunnen? Dat bijv. een Dell oem echt crippeld is en niet op vreemde hardware KAN draaien?
Ik heb geprobeerd de hardware te testen, bijv. door MemTest 16 passes te laten maken.
Verder weet ik geen goede tests zonder Windows.
PartedMagic (linux) draait prima.
- If I could do that, I would do it better -