Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van Avast naar...?

Pagina: 1
Acties:

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb Avast op mijn computer staan en ik ben er erg tevreden mee, maar een paar spellen werken niet omdat ik dan de bekende Gameguard error 114 krijg. Ik heb geprobeerd Gameguard of het spel zelf in de exception list te zetten, maar dat heeft totaal geen zin. Ook als ik de schild(en) uitzet krijg ik de error. Ik weet dat ik de error niet krijg als ik Avast verwijder, omdat voordat ik Avast had, de error niet voorkwam en ook andere mensen zeggen dat het aan Avast ligt.

Dus ik wil van virusscanner veranderen. Welke raden jullie aan?

NB: Avira AntiVir is een fantastische scanner, maar ook bij Avira krijg ik de error.

Alvast bedankt.

Zarif

Verwijderd

MSE

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar kan je ook vertellen waarom?

Verwijderd

Zarif schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:55:
Bedankt voor je reactie, maar kan je ook vertellen waarom?
Omdat dat het beste alternatief is, duhhh

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja. Op het forum hebben we weinig aan een populariteitswedstrijd zonder onderbouwing. Verkiezingen hebben we net gehad.

Maar Zarif: jouw vraag is even weinig zeggend ;) Er is hier al veel geschreven en er zijn ook vele tests te vinden op de rest van het web. Wat zijn op basis daarvan je eigen meningen? Waar twijfel je tussen en waarom?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:02
Je kunt je wel gaan afvragen waarom mensen een bepaald programma voorstellen of er de voorkeur aan geven, maar wat verwacht je als je zo'n vraag stelt op het forum?

Als je een 'objectieve' test wilt, zoek je gewoon op Google naar 'review best virus scanner' ofzo.

Ik ondersteun de voorkeur voor MSE, ofwel Microsoft Security Essentials en wel omdat:
- Niet belastend voor pc
- Na AVG en Norton (vroegah) eindelijk een goede keuze
- Wordt meegenomen in Windows Update
- doet zn werk goed en op de achtergrond

Ik zou zeggen: probeer het eens, bevalt het niet, weg ermee!
t Is gratis, dus het kost je net 5 minuutjes van je tijd :)

Succes!

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ik wil een virusscanner die niet belastend is voor mijn pc en niet zo vaak reclame laat zien. Ik zal MSE proberen, als het mij niet bevalt zal ik één van deze uitproberen. Bedankt allemaal. http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Slechte ervaring met MSE hier, m'n pa liep een virus op via browsen en MSE deed daarmee niets. :P

Mijn suggestie zou Avira zijn. Kaspersky is schijnbaar de beste, waarbij Avira op de 2e plaats komt. Maar Avira verbruikt veel minder resources, wat voor mij belangrijk was bij mijn keuze toen. Ik heb al jaren Avira en ben er zeer tevreden over.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:46
Ik heb Kasperky al een aantal jaar. Werkt goed en houdt alles goed in de gaten.
Ik heb nog geen problemen gehad met spellen.
Houdt alles automatisch bij qua databanks.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Danny the dog
Trinsec schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:51:
Slechte ervaring met MSE hier, m'n pa liep een virus op via browsen en MSE deed daarmee niets. :P

Mijn suggestie zou Avira zijn. Kaspersky is schijnbaar de beste, waarbij Avira op de 2e plaats komt. Maar Avira verbruikt veel minder resources, wat voor mij belangrijk was bij mijn keuze toen. Ik heb al jaren Avira en ben er zeer tevreden over.
Een virus via browsen??
Dan moet je toch goed je best doen zeg... :+

Maarja, alle gekheid op een stokje, iemand met n béétje verstand van computers en internet filtert zélf de grootste gevaren al weg. De virusscanner doet de rest. En welke virusscanner je ook neemt, er zijn zát mensen die van hun pc een zooitje weten te maken.

Verwijderd

Inderdaad. Mensen krijgen een vals gevoel van veiligheid door zo'n virusscanner. Elke virusscanner loopt per definitie achter de feiten aan. Er zijn andere maatregelen die je kunt nemen die eigenlijk veel effectiever zijn.

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 21:55
Gebruik zelf Avast maar op oudere pc's gebruik ik Avira vanwege weinig resources.
Avira komt er doorgaans goed uit op AV comparatives.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-11 17:04

edeboeck

mie noow noooothing ...

Zarif schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:53:
Ook als ik de schild(en) uitzet krijg ik de error. Ik weet dat ik de error niet krijg als ik Avast verwijder, omdat voordat ik Avast had, de error niet voorkwam en ook andere mensen zeggen dat het aan Avast ligt.
Toch vind ik het behoorlijk bizar dat je de error ook krijgt als je de schilden uitzet. Om zeker te zijn van de redenering die je opzet in de laatste zin, zou je eigenlijk Avast moeten deïnstalleren (uiteraard ook rebooten) en testen of je de error nog steeds krijgt.
Is de error weg, dan zou ik (maar dat ben ik natuurlijk :+ ) Avast nog eens opnieuw installeren om te zien of de error terug is... kwestie van heel zeker te zijn >:)

Verwijderd

Iemand gaf me laatst deze link daarin kun je performance test lezen van verschillende virusscanners niet MSE overigens. http://www.av-comparative...erformance-test-june-2012

• Danny the dog
Achja, je kunt je helemaal lam zoeken naar een review die precies vertelt wat je wilt horen natuurlijk ;)

Betreffende MSE een snelle Google search...
nieuws: Microsoft Security Essentials scoort slecht in malwaredetectietest
productreview: Microsoft Security Essentials review door Loller1
http://www.consumentenbon...curity-essentials/reviews
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2376220,00.asp

Van k met p tot lovend... :)

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:19
Ik gebruik JAREN avast free en heb nog nooit dit probleem gehad?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb zelf al iets van 8 jaar goede ervaringen met Kaspersky AV producten. Het neemt weinig resources in beslag en doet goed zijn werk. Kaspersky is in onderzoeken een van de beste. Tevens zijn ze er vroeg bij als het gaat om nieuwe definities bij een uitbraak van een nieuw virus.

Ik heb nog nooit problemen gehad met (on-line) gamen en Kaspersky. Overigens heeft Kasperksy ook nu een game mode, als je een game draait worden scans tijdelijk uitgesteld om zo slechte performance tijdens gamen te voorkomen.

• Danny the dog
Denk eerlijk gezegd dat de TS het fort al lang verlaten heeft :P

Pagina: 1