Busch en jaeger comfortschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:12
Voor het besparen van energie heb ik voor in de gangkast een busch en jaeger comfortschakelaar gekocht. In het verleden bleef het licht nogal eens aanstaan en dit zou nu verleden tijd moeten zijn. Zo zou deze bij het betreden van de kast automatisch aan moeten gaan en na een minuut bij geen beweging weer uit moeten gaan. Zowel de tijdsinterval als lichtdrempel is via twee potmeters in te stellen.

Nu krijg ik deze alleen met geen mogelijkheid aan het werk. Ik heb netjes de bruine draad op de l aangesloten en de zwarte draad op de pijltje. Daarnaast staat de tijdsinterval op 1 minuut en de lichtsterkte op donker. Bij het betreden van de kast gaat het licht dus niet aan. Wanneer ik hem met de hand aan doe gaat hij wel aan en automatisch na een minuut weer uit, dus ook bij beweging. Hij is niet stuk want dit is de derde al die ik probeer.

Wie heeft er ervaring met deze comfortschakelaar van busch en jaeger en kan me helpen?

Busch en jaeger comfortschakelaar 6815 u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ken de schakelaar niet, maar moet er ook niet ergens een blauwe draad in? Je schakelaar kan volgens mij toch niet werken met alleen een fase, zonder nul?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50

Sabbi

je denkt aan mij.

fase (bruine draad) op de L aansluiten. de 1 is alleen voor als je een hotelschakeling oid wilt maken.

• rorie
Blauwe draad gaat naar de lamp, bruin naar de schakelaar en zwart tussen de schakelaar en Lamp

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:00

ericplan

5180 Wp PV

Aansluitschema is hier te vinden.
http://www.busch-jaeger-c...3948564&programm=53949784
(rechter kolom)

A'dam PVOutput

• rorie
Die hebben we hier in de papieren versie voor ons liggen. Handmatig in en uitschakelen gaat prima, dus lijkt mij goed aangesloten. Alleen wil hij maar niet inschakelen met de automatische sensor.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Post een foto hoe je hem hebt aangesloten dat we de draden kunnen bekeijekn

ow 2 draads aansluiing .... kan niet echt fout dan
Soort belasting: 230V-(halogeen)gloeilampen en laagvolthalogeenlampen met conventionele transformatoren of elektronische transformatoren
Nominaal vermogen: 40 - 300 W/VA
wat voor vermogen heeft je verlichting ..... het moet hier wel tussen zitten en dan hebben we het over gloeilampen geen high tec spaarlamp

[ Voor 81% gewijzigd door Fish op 13-09-2012 20:19 ]

Iperf

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:33

Baggeraar

Wat een gebagger..

vertel ook even hoe je de instelknoppen hebt ingesteld (of neem er een foto van) dit is namelijk vrij belangrijk.

• rorie
Er zit een gloeilamp van 60 wat op aangesloten.

• rorie
Instelknoppen zijn als volgt ingesteld, klokje op 1 minuut en zonnetje in het midden

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
rorie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:26:
Er zit een gloeilamp van 60 wat op aangesloten.
Met een ledlamp ipv gloeilamp erbij bespaar je echt energie.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 11:15
Koop een 1,2 W LED lampje bij de Aktion. Kost €3,27. Bij 24/7 gebruik (altijd aan dus) kost je ongeveer €2,13 per jaar, (1,2 x 24 x 363)/0,22. Wat kostte de schakelaar?

[ Voor 9% gewijzigd door drielp op 20-09-2012 01:13 ]

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraagje1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 23:14
Ik heb een Busch-Komfortschalter 6816 U, deze heb ik van de muur gehaald voor schilderen. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze terug kan plaatsen. In de handleiding zie ik niet staan hoe je hem weer erop moeten zetten. Heeft iemand een tip hoe ik hem weer terug kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Kan je hier wat mee?
http://www.busch-jaeger-c...A-BJE_ger-eng-fre-dut.pdf

@ gangkast
Ik heb gewoon zo'n schakelaar op mijn gangkast deurstijl, deur dicht....(led) lampje uit.
http://www.lichtwebshop.nl/kast-rol-schakelaar-zwart
Simpeler kan niet, en sta je ook niet te zwaaien om die sensor aan te krijgen. :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zo'n bewegingsschakelaar is eigenlijk meer bedoeld voor ruimtes waarin je de deur achter je dichttrekt, zoals en toilet of zo, of voor op de gang. Voor een kast is zo'n deurschakelaar inderdaad een stuk praktischer. Verder lijkt zo'n deurschakelaar mij in werkelijk alle opzichten duurzamer :)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1