Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mediavormgeving/developer studie

Pagina: 1
Acties:

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Hoi tweakers,

ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie (mediavormgeving of mediadeveloper)
en wou hierbij jullie advies vragen, aangezien ik zelf niet zo thuis ben in de laptops.

De progamma's die ik voornamelijk zal gebruiken zijn Adobe Photoshop Cs6 en (in mindere mate) Adobe after effects & Sony Vegas.

Het budget ligt rondom de €900, maar mocht er voor een paar tientjes extra iets veel beters te halen zijn, dan is dit geen probleem.
Ik zou het liefst een 15,6" scherm hebben, aangezien ik er iedere dag mee naar school moet fietsen lijkt 17" me een beetje te groot.
Een quad core CPU lijkt mij een vereist (tenzij iemand mij kan overtuigen dat het dat niet is ;) )

Ik heb zelf vooral gekeken naar de N56 serie van Asus (tweakers BBG, ervaringen van gebruikers), maar degene die wél aan mijn eisen voldoen, zijn niet meer leverbaar, of +10 dagen levertijd.

Dit leek me perfect:
pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL
Helaas vereist mijn school (ROC leiden) een laptop met dual-band. Weet iemand of dit echt vereist is? Zal ik met een niet-dual band laptop ook een prima wifi verbinding hebben?

Deze laptop (met dual-band mogelijkheid) wordt aangeraden door mijn school, heeft een quad core i7, maar is niet 1080p (wat wellicht vervelend werken is met photoshop/sony vegas? ):
http://www.campusshop.nl/..._band_laptop/details.aspx

Dit zijn de vereisten die de school stelt aan je laptop:
"De laptops moeten WIN7 , WLAN 802.11 abgn (dualband) en 802.1x WLAN authenticatie ondersteunen. Daarbij adviseren we om te kiezen voor WIN7 pro.Verder stelt ROC Leiden geen specifieke eisen aan een bepaald type processor, hoeveelheid geheugen, grafische prestaties of scherm. Wat van belang is dat WIN7 (pro) goed werkt op de laptop. Met name de WLAN 802.11 abgn (dualband) eis is van belang om verzekerd te zijn van een snelle WIFI verbinding in omgevingen waar relatief veel wifi gebruikers zitten, zoals op onze school. Gebleken is dat niet iedere winkel of verkoper goed kan aangeven of laptops die zij verkopen hieraan voldoen."

Alvast heel erg bedankt voor iedereen die zijn tijd steekt in mijn vragen!

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Kan je die W7 Pro via school regelen? Dan zou namelijk de BTO P-Book 15CL45-GT650 een optie kunnen zijn.
Hij gaat wél over je budget heen maar je hebt wel de vrijheid voor W7 pro (ik draai deze zelf ook, ik had al een licentie maar de laptop is wel geleverd met W7 pro compleet klaar geinstalleerd) en je kiezen voor een dualband wifi kaart

Verwijderd

Uhum
- slechte bouwkwaliteit: http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested
- turbo boost bug: http://www.notebookcheck....one-Notebook.74595.0.html
- Duurder dan de N56 en Y580.

Als je een i7 wilt, dan neem je de N56VZ bij campusshop, anders de Y580. Een 1080p scherm is een must en alles wat dat niet heeft kan je direct afstrepen. Als de N56 of Y580 te duur zijn blijft alleen de inspiron 15R SE over. En die is toch wat minder dan de 2 eerder genoemde laptops.

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:33:
Uhum
- slechte bouwkwaliteit: http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested
- turbo boost bug: http://www.notebookcheck....one-Notebook.74595.0.html
- Duurder dan de N56 en Y580.

Als je een i7 wilt, dan neem je de N56VZ bij campusshop, anders de Y580. Een 1080p scherm is een must en alles wat dat niet heeft kan je direct afstrepen. Als de N56 of Y580 te duur zijn blijft alleen de inspiron 15R SE over. En die is toch wat minder dan de 2 eerder genoemde laptops.
Maar de n56 van campusshop heeft geen dual-band mogelijkheid(toch?), weet je toevallig of dit in realiteit ook echt iets uit maakt voor de stabiliteit van je wifi verbinding?

Verwijderd

Stabiliteit? Ik betwijfel het. De doorvoersnelheid wordt wel hoger, maar dat is voor veel consumenten geen groot punt.

• Blackbird024
Zoals al eerder gezegd:

Anandtech geeft aan dat ie van plastic is, dat klopt net zoals 90% van de laptops.
Toch voelt (en is) bijv. mijn laptop niet slechter aan dan de vééél duurdere Dell M6600, dus dan blijkt "slecht" ineens erg relatief.
Zoals al zó vaak aangegeven, er ís geen tubo boost bug.

Verwijderd

Blackbird024 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:43:
Anandtech geeft aan dat ie van plastic is, dat klopt net zoals 90% van de laptops.
Bijna iedereen zegt dat de N56 beter gebouwd is dan de Y580. 3x raden welke laptop van plastic is en welke van aluminium?
Toch voelt (en is) bijv. mijn laptop niet slechter aan dan de vééél duurdere Dell M6600, dus dan blijkt "slecht" ineens erg relatief.
Jouw laptop is niet de 15CL45
(en ik vind de precicion line-up sowieso vrij slecht. Maar dat terzijde. Femme heeft de M4500 en die vertoont toch wat mankementen na X maanden gesleep. Laat staan de horrorverhalen die op engadget voorbij komen.)
Zoals al zó vaak aangegeven, er ís geen tubo boost bug.
Er is een turbo boost bug totdat iemand kan bewijzen dat hij gewoon fatsoenlijk omhoog klokt zonder tools als throttlestop, en bovendien fatsoenlijke kloksnelheden behoud. In de test van notebookcheck klokt hij terug tot 2.0ghz.

Verwijderd

Is die bug inmiddels verholpen? Is dat bekend? En is de bouwkwaliteit beter dan Acer?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 02:00 ]

Verwijderd

De 'bouwkwaliteit van acer' is iets waar je weinig uitspraken over kan doen gezien de verschillende modellen die acer heeft. Maar voor zoiets slechts als clevo maak ik een uitzindering: de bouwkwaliteit is slechter dan 99% van de acers. Er zijn veel betere redenen om geen clevo te kopen dan een ietwat teurklokkende CPU. De bouwkwaliteit is gewoon crap over het algemeen.

• Blackbird024
Gelukkig heeft Darkstone zeer veel clevo's in eigen handen gehad ...NOT...

Ik wél en diegene die ik zelf heb kunnen testen waren zéér zeker gewoon goed en absoluut geen crap.
Pagina: 1