Probleem met Sitecom N300 X2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn simpele Sitecom N300 X2 wifi router

Draadloze verbindingen werken ongeveer 15 minuten perfect op mijn telefoon, laptop, telefoon van vriendin.
Na dat kwartier heeft het apparaat wat verbonden is nog wel verbinding met de router maar er kan geen internetverkeer meer plaatsvinden, na ongeveer 5 minuten valt de verbinding weg en moet ik mijn router resetten en het werkt weer voor ongeveer een kwartier

Wat heb ik al gedaan:
- google geraadpleegd
- Factory reset
- wifi beveiliging aangepast (wep, wpa, uit)
- wifi kanalen verandert
- gecontrolleerd op nieuwere firmware (nergens kunnen vinden)

Waar kan het bijna niet aan liggen:
- warmte ontwikkeling (de router voelt niet warm aan, wifi werkt ook niet langer als ik hem langer uitschakel)

Internet via de bekabelde aansluiting blijft overigens gewoon werken en valt niet weg.

Ideeën waar het aan zou kunnen liggen:
- een of andere buffer ofzo die volloopt? --> weet echt niets over geavanceerde instellingen van de router

Weet iemand misschien nog meer wat ik zou kunnen proberen (wellicht in geavanceerder instellingen?)

Alvast bedankt.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

De meeste consumenten-routers van tegenwoordig hebben ook log files. Dus duik even je router in, en kijk of je log files kan vinden (post ze evt. hier als je er niet uitkomt).

Mijn eerste verdenking is een firewall/beveiligingsfunctie die legitiem verkeer onterecht als een aanval/flood/dos e.d. classificeert en de verbinding dicht knalt. Dit soort gedrag komt namelijk soms nog wel eens voor op consumenten routers. Het doet zich vaak voor bij langdurig en/of veel verkeer zoals torrents, online gaming, streams etc. Het is alleen vreemd dat je wired wel gewoon normaal blijft functioneren. Kan het zijn dat je een apparaat hebt op je wireless netwerk die met dat soort dataverkeer te maken heeft (dus bijv. een torrentbak oid)?

Misschien moet je eens proberen of het probleem zich ook voordoet met de firewall (en evt. overige beveiligingsfuncties van de router) uitgeschakeld. Hoe zit het trouwens met je signaalsterkte? Is die vanaf het begin al goed/slecht?

Mbt firmware: het zou mij niets verbazen als je gewoon vanuit je router kan checken op nieuwe firmware (en gelijk updaten). Loop de router-menu's eens door (kijk eens bij 'system' oid).

[ Voor 13% gewijzigd door temp00 op 13-09-2012 19:48 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Heb ook reeds getest of het ligt aan het apparaat (alles even los geprobeerd)
- alleen telefoon (htc one x) --> problemen
- alleen laptop --> problemen
- alleen telefoon van mn vriendin (htc desire) --> problemen

firmware updaten vind ik wel terug in het menu, alleen is er geen nieuwere firmware beschikbaar (dat bedoelde dat ik nergens kon vinden :))

ook heb ik de firewall geheel uitgeschakeld de problemen blijven hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ah dan begreep ik je verkeerd. Toevallig nog logs en evt. iets in te vinden?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch