Intel core 2 duo E5400: upgrade de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 02:37

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Topicstarter
Dag vrienden,

Ik heb thuis een desktop met Asus P5Q pro moederbord en een Intel Core 2 duo E5400 erop.
Ik heb deze een tijdje niet meer gebruikt omdat ik mijn laptop handiger vond, maar wil nu toch terug wat meer beginnen gamen en daar voldoet de laptop niet voor.

Liever dan speciaal een nieuw laptop kopen kijk ik liever eerst als ik voor minder geld m'n desktop kan opwaarderen.

Ik overweeg een videokaart genre Radeon 6670, niet top maar je kan ermee gamen... (huidige kaart is GeForce 8400). Wat ik me afvraag is als de E5400 niet de bottleneck zal zijn voor die kaart.
Ik kan eventueel wel nog een andere koeler kopen en de cpu wat oc'en (mobo laat het zeker toe).

Wat denken jullie ervan? Hoe minder geld het mij kost hoe beter want kan momenteel weinig missen. :)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 23:46

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je moederbord ondersteund ook quadcores, dus dat lijkt me nog wel een verstandige upgrade mits je een mooi prijsje kan maken met iemand uit de vraag & aanbod. En als je daar dan toch bent kijk meteen even voor een leuke videokaart. ;)

Verwijderd

In de V&A voor een mooi prijsje (40-50 euro heb je er een) een Q6600 kopen, en combineren met bijvoorbeeld een GTX280 (ook 2ehands goedkoop te krijgen). Op die combinatie is PRIMA te gamen (BF3 op full HD medium settings). Let wel, ik ga er hier vanuit dat je 4Gb of meer RAM hebt.

Setje zou je bij elkaar voor zo'n 100-120 euro moeten kunnen kopen. Meeste bang-for-the-buck wat er op het moment 2ehands te halen is, volgens mij.

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 02:37

bandidoloco

Topicstarter
@Intelligo: 2GB DDR2 *bloos¨*

Misschien kan ik een AMD A8 APU kopen met een niet te duur mobo (Asrock?) en 2x4 GB DDR3 RAM? Moet ook niet boven de 200 gaan qua kostprijs en dan is het geheugen ook direct ok (anders ook nog meerkost).

Denk je dat deze setup sneller is dan (de toch al oude) Q6600 & GTX280?

De vereiste is een spelletje met deftig beeld kunnen spelen zonder grote kosten.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 16:28
Ik speel op[ lans op een oude q6600 en hd5770, gaat op zich prima. Ik wil niet mijn full tower quad core monster meezeulen dus Ik heb gewoon een oud systeem in een koffer gebouwd. Nu zit in de ene hand mijn PC en in de andere een krat bier, balanceert prima :D

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
De GTX280 (net onder 5770/6770) is VEEL sneller dan een 6550D (net onder 5570/6570), het verschil is ruim een factor 2.
http://www.tomshardware.c...rts/Gamer-Index,2673.html

Ik zou persoonlijk een goedkoop koelertje halen, de cpu overklokken en er een 2e hands 5770 bij zetten.
(kan je voeding het aan?)

[ Voor 24% gewijzigd door mitsumark op 13-09-2012 19:15 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als het budget beperkt is dan is 2e hands inderdaad echt niet slecht. Q6600 is een mooi voorbeeld, heb er ook nog 2 van draaien, prima processor, best nog op zn staart te trappen ook.

Wat betreft GPU, GTX280 heb ik zelf ook nog, en die kan echt prima mee (trouwens, q6600+gtx280 doet skyrim op alles max op zn sloffen). Maar deze oudere generaties high end kaarten vereisen wel wat van je voeding. Kan je zeggen welke voeding / aansluitingen je hebt, anders zou je dit moeten vervangen.

Alternatieven zijn eventueel nog HD4870/4890s, iets lager, maar kan ook nog prima mee, en ook te vinden voor ~50e. Maar ook hier moet je op je voeding letten.
Pagina: 1