Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbmc + Sabnzb/Couch/Sick/Headph + Pfsense (firewall)

Pagina: 1
Acties:

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Hallo,

Ik heb al een hele tijd iets in mijn gedachte maar zou jullie expertise graag raadplegen.

Mijn bedoeling is om een systeem op te zetten dat zowel mijn gebruiks gemak als security sterk zal helpen.

Hier komt het erop neer.

1 systeem
- xbmc
- sabnzb / couch / sickbeard / heaphones
- pfsense (of smoothwall of clearos)

Hiervoor zat ik te denken dat het makkelijkste zal zijn door te virtualiseren.
Ofwel linux en gebruik maken van KVM (of virtualbox) en xbmc op de host laten draaien en op een viruele machine pfsense.

Nu komt de vraag, wat lijkt jullie een krachtig doch weinig power consumption systeem dat dus dit systeem als router + mediaspeler + downloader kan maken.

Zelf had ik al naar de ASUS E45m1 I deluxe deze zou krachtig genoeg moeten zijn. Hierbij zou ik dan nog een gigabit pci kaart kopen. (Ram heb ik genoeg).

Maar eigenlijk is dit ook mogelijk ? Om pfsense als virtuele firewall te gebruiken en te zorgen dat ALLES eerst hierdoor komt en pas dan naar mijn LAN.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-11 08:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Er loopt in Complete Systemen & Laptops een topic over lowpower servers. Misschien moet je daar eens kjken. Professional Networking & Servers gaat over servers in een professionele omgeving. Ik hoop dat je begrijpt dat je topic nu niet echt hiervoor kwalificeert.

Ik move het topic even voor je :)

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 13-09-2012 19:46 ]