• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De topictitel is niet heel duidelijk, maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik heb een tabel met de kolommen Prioriteit, Netwerk, Naam en Categorie maar dat wil ik op de volgende manier weergeven:
code:
1
2
3
4
5
            Netwerk1    Netwerk2    Netwerk3    ...
Prio1       x1      x2      x3
Prio2       y1      y2      y3
Prio3       z1      z2      z3
...

Op de kruispunten wil ik een lijst weergeven met daarin de naam en categorie die horen bij de betreffende Prio en Netwerk. Ik denk dat dit met een subreport te doen is, maar ik weet niet hoe ik daar dan de criteria Prio en Netwerk in krijg.

update: het lukt wel om op het subreport een filter te krijgen op Prio, maar niet op Netwerk.
Dat komt waarschijnlijk omdat de Netwerken in een header staan en ik die zelf ingetyped heb en de Prio staat in het Detail stuk en maak daar een verwijzing naar.

[ Voor 18% gewijzigd door iscara op 13-09-2012 11:51 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

iscara schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:08:
De topictitel is niet heel duidelijk, maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
Troost je, je topictitel past uitstekend bij het topic. ;)
Ik heb een tabel met de kolommen Prioriteit, Netwerk, Naam en Categorie maar dat wil ik op de volgende manier weergeven:
code:
1
2
3
4
5
            Netwerk1    Netwerk2    Netwerk3    ...
Prio1       x1      x2      x3
Prio2       y1      y2      y3
Prio3       z1      z2      z3
...
Tot hier is een een duidelijk gevalletje draaitabelrapport.
Op de kruispunten wil ik een lijst weergeven met daarin de naam en categorie die horen bij de betreffende Prio en Netwerk. Ik denk dat dit met een subreport te doen is, maar ik weet niet hoe ik daar dan de criteria Prio en Netwerk in krijg.

update: het lukt wel om op het subreport een filter te krijgen op Prio, maar niet op Netwerk.
Dat komt waarschijnlijk omdat de Netwerken in een header staan en ik die zelf ingetyped heb en de Prio staat in het Detail stuk en maak daar een verwijzing naar.
Maar verder snap ik er geen iota van.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wil graag op de plek x1, x2 et cetera een lijst (met Naam en Categorie) weergeven uit de tabel. Voor de lijst op plek x1 geldt dat er op deze lijst een filter met de waarden Netwerk1 en Prio1 moet komen.

De oplossing die ik nu heb is vanuit de tabel een crosstab query maken (zodat elke prio maar 1 keer voor gaat komen).
Vanuit deze query maak ik dan een rapport. In dit rapport vul ik in de header handmatig de kopjes netwerk1, netwerk2, ...
In de details van het rapport zet ik dan het veld Prio. En op de kruispunten (x1, x2, ...) zet ik een subreport.
In dit subreport zet ik dan handmatig de filter Netwerk1 en de filter op Prio via de link met het hoofdrapport (Link child/master fields).
Voor elk netwerk is dan een apart subreport nodig, maar het werkt zo wel.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je wilt dus eigenlijk een lijstje per cel van de pivot krijgen. Ik denk dat dit niet zozeer handmatig hoeft, echter het alternatief is waarschijnlijk een VBA scriptje om ongeveer hetzelfde te doen wat je nu handmatig doet. Er is dus niet echt een standaard-oplossing voor bij mijn weten.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten