Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
[ Voor 0% gewijzigd door Muurtegel op 17-09-2012 09:51 . Reden: spelfout ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Glass zit toch alleen op de voorkant? Op de voorkant doe je normaliter geen hoesje.PM_Petrol schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:23:
Iedereen doet er toch een hoesje om?
Ah oke.Nilsepils schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:44:
Die balken boven en onder het alu zijn gewoon glas...
Done, dat topic heb ik over het hoofd gezien.bram1984 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:09:
Waarom stel je deze vraag niet gewoon in het bestaande topic? Je moet je voorstellen dat mensen voor iedere vraag een nieuw topic gaan openen. Zou niet echt opschieten.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Net als de HTC One S, waarbij de zwarte versie een andere behandeling ondergaan heeft en sterker is dan de zilveren versie die deze behandeling niet heeft ondergaan... Of er verschillen zitten tussen 'keramisch' en 'gepigmenteerd' glas van Apple qua kracht, sterkte, krasvastheid enzovoort, hmm kan, dat komt in de reviews.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik neem trouwens aan dat het alleen om het glas aan de achterkant gaat? Dus de twee reepjes. Daarvan zal het me ook niet zo boeien als ze krassen, eigenlijk.
Want aan de voorkant is het dacht ik altijd geverfd, omdat de voorkant met het beeldscherm en de omlijsting uit 1 stuk bestaat.
Jij snapt mijCLB schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:51:
Het is gewoon het proces wat anders is om wit/zilver glas te krijgen en glas met 'n zwarte kleur, c'est ca.
Net als de HTC One S, waarbij de zwarte versie een andere behandeling ondergaan heeft en sterker is dan de zilveren versie die deze behandeling niet heeft ondergaan... Of er verschillen zitten tussen 'keramisch' en 'gepigmenteerd' glas van Apple qua kracht, sterkte, krasvastheid enzovoort, hmm kan, dat komt in de reviews.
We wachten de reviews af!
Een lelijk hoesje om je telefoon doen om 'm mooi te houdenPM_Petrol schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:23:
Iedereen doet er toch een hoesje om?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ook bij mijn iPhone 5 gaat er geen hoesje omheen. Zo'n mooi toestel ga ik niet verpesten met een lelijk hoesje.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Gaan we nou niet alles over een kam scheren?Y.Y.Eagle schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:49:
iPhone 3GS al jaren bijna 3 jaar zonder hoesje gebruikt. Resultaat: gaat prima.
Ook bij mijn iPhone 5 gaat er geen hoesje omheen. Zo'n mooi toestel ga ik niet verpesten met een lelijk hoesje.
Er zijn zo veel verschillende soorten hoesjes dat ze niet allemaal lelijk zijn en dat er ook gewoon wat lelijke tussen moeten zitten.
Naast het feit of ze mooi zijn of niet, heeft zo'n hoesje een functie. Het beschermen van je telefoon.
Dan maar eigenwijs en een dikke barst in het glas, jouw keuze. Tenzij je er voorzichtig mee om kan gaan. Maar dan heb je na een paar maanden een hoop krassen op je aluminium achterkant zitten van de iPhone 5.
Die aluminium rand bij het zwarte model lijkt me ook genoeg reden om wel een hoesje te gaan gebruiken bij je nieuwe iPhone 5. Die schijnt toch wel krasgevoeliger te zijn door die behandeling. Pocket-Lint heeft bij twee review-exemplaren al slijtage opgemerkt. En dat is wel opvallend voor die korte periode.
Ditching the glass back and reducing the thickness of the glass panel on the front has affected the design of the metal band around the edge of the iPhone. It is now chamfered and while that looks pretty, we've already noticed that on the black model the edge has started to wear, revealing the shiny silver aluminium metal underneath the "slate" coloured coating and, indeed, we've witnessed it on two separate models, ruling out a fluke manufacturing error.
Precies. Plus moet je toch zelf weten of je het doet en of dat je het acceptabel er uit vindt zien?Draakje5 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 07:17:
Naast het feit of ze mooi zijn of niet, heeft zo'n hoesje een functie. Het beschermen van je telefoon.
Heb op m'n telefoon ook een hoesje* zitten, al vindt iedereen het lelijk (en dat zal wel), who carez.
* warning! Android alert!
Nickname does not reflect reality
Argh, dat klinkt niet als geanodiseerd aluminium. Dat krijg je er niet zomaar vanaf namelijk.jona schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:22:
Die aluminium rand bij het zwarte model lijkt me ook genoeg reden om wel een hoesje te gaan gebruiken bij je nieuwe iPhone 5. Die schijnt toch wel krasgevoeliger te zijn door die behandeling. Pocket-Lint heeft bij twee review-exemplaren al slijtage opgemerkt. En dat is wel opvallend voor die korte periode.
Er is trouwens wel een verschil met de 4 en 4S: Daarbij was de rand van staal gemaakt. Bij de 5 maakt de rand onderdeel uit van de unibody en is dus van een aluminiumlegering die ongetwijfeld zachter is dan staal. Dus inderdaad wel meer kan krassen.
Zeg je hiermee dat krassen aan de zijkant van de iPhone 5 niet alleen bij de zwarte versie maar ook bij de witte zo snel kunnen optreden?GekkePrutser schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:49:
[...]
Argh, dat klinkt niet als geanodiseerd aluminium. Dat krijg je er niet zomaar vanaf namelijk.
Er is trouwens wel een verschil met de 4 en 4S: Daarbij was de rand van staal gemaakt. Bij de 5 maakt de rand onderdeel uit van de unibody en is dus van een aluminiumlegering die ongetwijfeld zachter is dan staal. Dus inderdaad wel meer kan krassen.
Dat klinkt precies als geanodiseerd aluminium. Die laag krijg je er idd niet af, maar die laag is ook niet heel diep dus daar kras je zo doorheen.GekkePrutser schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:49:
[...]
Argh, dat klinkt niet als geanodiseerd aluminium. Dat krijg je er niet zomaar vanaf namelijk.
Alles kan krassen. Toegegeven staal krast minder snel an aluminium, maar krassen doet het.Draakje5 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:55:
[...]
Zeg je hiermee dat krassen aan de zijkant van de iPhone 5 niet alleen bij de zwarte versie maar ook bij de witte zo snel kunnen optreden?
En ja, de witte zal dus ook krassen als je er niet goed mee omgaat.
[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 19-09-2012 16:57 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Net zoals de zwarte HTC One S een ander laagje heeft dan de zilveren HTC One S.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik denk dat ik voor zwart ga, maar dat is niet omdat ik de uitvoering nu zo mooi vind.
Op de witte iPhone zie je de sensoren zitten, een kleine zwarte omlijsting rondom het scherm, en ook op de achterkant is de microfoon tussen de camera en de fliter duidelijk zichtbaar.
Echter is de witte achterkant juist wel erg in stijl met mijn Apple collectie, en zeker de aluminium rand is zeer welkom! (Net zoals bij de iPhone 4 & 4S)
De zwarte iPhone heeft voor mij persoonlijk een zeer mooie voorkant, en dat om 2 redenen: 1. Zwart is nou eenmaal een kleur die ik mooi vind, 2. alle componenten die op de voorkant van de iPhone geplaatst zijn valleen door de zwarte kleur meteen weg in het geheel.
Welke kleur gaan jullie halen?
Tijd voor een poll?
An a day keeps the doctor away.
Ben vooral benieuwd wat de ervaringen van mensen hier zijn wat betreft het verschil in krasgevoeligheid. Zie je krassen sneller bij een witte of juist bij een zwarte iPhone?
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Lastig lastig
Ik wil geen hoesje, maar ik weet ook dat ik niet altijd even lief met m'n telefoons omga, dus de boel wil nog wel eens een krasje oplopen. An sich niet erg, maar als je telefoon er na een week uitziet als een paar maanden oud, is dat ook weer jammer. Andere kant: dan ben je wel snel "gewend" aan het hebben van een ietwat bekraste telefoon (eerste krasje is altijd het ergst tenslotte
Andere note: films en foto's op de iphone 5 met de zwarte border die je zult gaan krijgen, is minder aanwezig bij de zwarte iphone dan de witte. Ook iets om over na te denken.
[ Voor 35% gewijzigd door Draakje5 op 20-09-2012 10:47 ]
Inderdaad.. Ik zie de 'scratchgate' alweer aankomenKnijnemans schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:33:
Same here, redelijke twijfel over welke versie. Wilde (voordat het definitieve design uit was) eigenlijk de witte, maar ben niet zo uit over het two-tone effect. Vind de zwarte wel weer heel vet, maar daarbij is het aluminium geanodiseerd, dus die chamfered randjes kunnen wel eens snel gaan slijten (zoals bij Pocket Lint).
Inclusief Apple's antwoord: "You're scratching it wrong!"
Ik heb een witte en een zwarte auto en krassen zijn vervelender op de zwarte auto. Een kras op zwart maakt de zilver/witte onderlaag zichtbaar. Een kras op wit is veel minder zichtbaar omdat de zilveren/witte onderlaag deels wegvalt in het wit.[FrEEzEr] schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:02:
Ik twijfel ook erg tussen een witte en een zwarte, tot nu toe altijd de zwarte gekocht.
Ben vooral benieuwd wat de ervaringen van mensen hier zijn wat betreft het verschil in krasgevoeligheid. Zie je krassen sneller bij een witte of juist bij een zwarte iPhone?
Lijkt me wel dat Apple een garantie kwestie ervan moet maken, een telefoon mag niet na een of twee dagen al slijtage vertonen. Maar of ik daar zin in heb? Die witte past wel erg mooi bij een mac. Al moet ik zeggen dat ik de slijtage niet erg overtuigend aanwezig vind hoor..
[ Voor 4% gewijzigd door bear87 op 20-09-2012 11:43 ]
Lijkt me sterk dat het zo erg zichtbaar is, moest toch allang opgemerkt zijn en voorkomen worden door apple? De zijkanten raken zelfs nauwelijks een oppervlak. De onderkant raakt een ondergrond, maar de zijkant raakt nooit iets. Hoe kan dat krassen?
Ik kijk over het algemeen net zoveel naar de achterkant dan naar de voorkant.PM_Petrol schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:26:
Er komen altijd wel wat krasjes op je telefoon. En als het aan de achterkant is maakt het toch niet zo veel uit man. Je kijkt toch naar de voorkant.
Misschien omdat ik nooit een hoesje voor mijn Apple producten (op een sleeve na) gebruik, maar een Apple product koop je niet alleen voor de specs, voor het os of voor de hype, maar ook mede om zijn design.
An a day keeps the doctor away.