• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Beste Tweakers,

Ik loop momenteel stage bij een internationale groothandel in pda's.
Hun hebben een aantal site's en willen beter gevonden worden op Google.

Ze hadden dus het idee om een extra website te maken voor het weer en die pagina zeer goed te laten vinden op google (Adwords en dergelijke)
En vanuit deze pagina veel banners en advertenties en dergelijke plaatsen richting de site's van de groothandel.

Ik heb Google afgezocht maar niks tot weinig nuttigs kunnen vinden en op tweakers in het archief kan ik ook niet echt wat vinden.

Ik werk hier met het standaard html, php en css.

Maar nu hetgeen waar ik niet uit kan komen:

De website van het weer moet gevuld worden tekst over het weer van vandaag + het bewegende weer "videotje" (buienradar) van onder andere Nederland, Duitsland en Frankrijk.

Deze tekst wil ik van buienradar.nl afhalen maar niet dat ik het elke dag handmatig moet gaan overnemen, ik weet dat hiervoor wel bepaalde scripts moeten zijn waarbij zodra de content op buienradar wordt bijgewerkt dit ook op de website wordt bijgewerkt en hetzelfde met het weer "videotje" van buienradar.

Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen!
Alvast bedankt.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dus je wilt een website maken die goed vindbaar is in Google, om een andere website goed vindbaar in Google te laten worden?

Waarom richt je "Adwords en dergelijke" niet op de website van de groothandel? Wat heeft het weerbericht te maken met een groothandel in pda's?

• SmokingAces
HuHu schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:57:
Dus je wilt een website maken die goed vindbaar is in Google, om een andere website goed vindbaar in Google te laten worden?

Waarom richt je "Adwords en dergelijke" niet op de website van de groothandel? Wat heeft het weerbericht te maken met een groothandel in pda's?
Ik heb het er misschien een beetje verkeerd neergezet.
Deze groothandel wordt ook al wel gevonden op Google maar om dit verder uit te breiden is mijn opdracht om er ook een weersite bij te maken en hierin ook advertenties van de groothandel in te plaatsen.

Dit is in ieder geval de opdracht ik moet doen.
En de website is puur om nog breder gevonden te worden.

Verwijderd

Ik ben geen expert maar volgens mij werkt deze techniek al lang niet meer, Google is echt wel slimmer dan dat. Als je hier echt zelf aan wil werken dan zou ik mij gaan verdiepen hoe google momenteel werkt en hoe je hoger in de lijst kunt komen.

btw: http://gratisweerdata.buienradar.nl/

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 10:14 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je opdrachtgever en jijzelf lijken niet helemaal door te hebben hoe SEO werkt. Sowieso heeft een "pagina met advertenties" ook weer niks te maken met Buienradar, lijkt me. Verder hangt dit helemaal van BR af. Als zij een API hebben om die filmpjes dynamisch te ontsluiten, dan kun je die gebruiken. Hebben ze die niet dan is het waarschijnlijk niet eens toegestaan dat jij zomaar hun content overneemt.

En zelfs al staat dat plaatje op je site, hoe had je dan verwacht daar beter mee gevonden te worden? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SmokingAces
@Blackspot, ik ben er ook geen expert in vandaar ik ook hulp vraag.
Ik weet niet hoe ze dat regelen, het idee was een website creëren (de weersite) en vandaar uit reclame voor de groothandel maken.
En dan voor beide apart reclame maken.

@NMe, dat heeft ook niks met elkaar te maken, dat moet je ook los van elkaar zien.
Het enigste wat ik mij afvraag is of er een bepaald script/code is om content van een bepaalde site te laten weergeven op jou site en zodra er op de desbetreffende site waar de content vandaan is gehaald er een content update geweest is dit ook automatisch bij je eigen site gebeurd.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Afgezien van het feit dat dit IMO een vreemde manier is van SEO ben je nogal vaag in wat je wilt bereiken.

Ten eerste: welke technieken/scripttalen ga je voor de website gebruiken? PHP? ASP.Net? iets anders?
Ten tweede: welke content wil je laten zien? De buienradar animatie is in verschillende formaten te krijgen, waaronder bijvoorbeeld een simpele GIF die je in je website kunt embedden.
De weerdata (temperaturen etc) zijn misschien via een API van buienradar te verkrijgen. dat zul je moeten onderzoeken. Ik weet wel dat bijvoorbeeld Google een weer API ondersteund waarbij je weersvoorspellingen in simpel XML formaat kunt opvragen.
Deze info kun je vervolgens parsen en in jouw website integreren op een manier die jij wilt.

Probeer echter niet te zoeken naar een universele manier om 'content van een andere website in jouw website te plakken'. Wees wat specifieker

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Ben je trouwens niet op zoek naar de term "Scraping"?
As far as I know kan je dmv scraping content afhalen van een website en deze zelf parsen en omvormen tot de content die je nodig hebt.... Maar in hoeverre dat dit "legaal" is....

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:49
dj_vibri schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:45:
Ben je trouwens niet op zoek naar de term "Scraping"?
As far as I know kan je dmv scraping content afhalen van een website en deze zelf parsen en omvormen tot de content die je nodig hebt.... Maar in hoeverre dat dit "legaal" is....
http://gratisweerdata.buienradar.nl/

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 15:38
Het is gewoon een iFrame die jij in je website plakt. Maar omdat je linkt naar een andere site en de gegevens ook op die manier ophaalt (tenzij jij ze met een RSS feeder weet op te halen en naar je site te translaten, heb ik laatst zelf nog met verkeersinfo, nieuws en weerinfo gedaan voor de site van m'n werkgever) ga je daar geen SEO-hits op krijgen.
Sowieso kan je niet verwachten dat SEO nog op deze manier werkt, er zijn veel geavanceerdere manieren van SEO momenteel.

Ik zou gewoon gaan voor een normale hoeveelheid kernwoorden, in juiste, grammaticaal correcte zinnen zonder te overdrijven, vooral in H1 en H2 tags. Dit geeft je al vrij veel hits en daar zou ik eigenlijk al tevreden mee zijn. Irrelevante data gebruiken voor SEO is een no-go en kan je alleen maar gezeik opleveren. Wat als google besluit je er dan maar helemaal af te flikkeren? ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SmokingAces schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:09:
Ik weet niet hoe ze dat regelen, het idee was een website creëren (de weersite) en vandaar uit reclame voor de groothandel maken.
Een weersite die alleen maar data verzamelt van sites die bij het grote publiek al veel bekender zijn gaat geen hoge pagerank krijgen en dus ook heel lastig iets aan de vindbaarheid van die andere site doen. Verder is Google ook niet achterlijk, de linkjes van één site gaan het verschil niet maken, dat zou veel te makkelijk zijn. Sterker nog, als een te groot aantal uitgaande links allemaal naar dezelfde site verwijzen, dan heb je grote kans zelfs strafpunten te krijgen van Google. En als laatste zet ik mijn vraagtekens bij de relevantie van advertenties voor een groothandel in PDA's bij een totaal ongerelateerde site. Zowel de eindgebruiker als Google ziet dat. Je verspilt je tijd aan zo'n weersite. Er zijn SEO-technisch veel belangrijkere dingen die je kan doen.
@NMe, dat heeft ook niks met elkaar te maken, dat moet je ook los van elkaar zien.
Dan moet je het niet in één adem noemen. ;)
Het enigste wat ik mij afvraag is of er een bepaald script/code is om content van een bepaalde site te laten weergeven op jou site en zodra er op de desbetreffende site waar de content vandaan is gehaald er een content update geweest is dit ook automatisch bij je eigen site gebeurd.
Syndication of scraping. Dat eerste moet actief ondersteund worden door de website, het tweede is meestal niet legaal.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Indien jij (legaal) content wilt gebruiken van een andere site zullen zij deze moeten aanbieden via een API . Jij kan deze dan oppakken met bijvoorbeeld technieken zoals SOAP, RSS of XML.

Indien zo'n dienst niet wordt aangeboden op de website is er een grote kans dat zij deze informatie niet beschikbaar stellen voor anderen.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Op deze manier proberen de pagerank van Google te beinvloeden kan er toe leiden dat je gewoonweg uit de resultaten gegooid wordt. Is BMW Duitsland bijvoorbeeld ook overkomen.

https://niels.nu

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SmokingAces schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:09:
en wat is er mis met reclame banners inkopen bij sites die al bestaan en bekend zijn?

volgens mij heeft je werkgever nogal last van een klok en een vermiste klepel....
Pagina: 1