• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Na de, in het algemeen, matig ontvangen presentatie van de iPhone 5 begon het bij mij toch wat te kriebelen: Zal dit nu het moment van doorbraak van Windows Phone zijn?

Ik zie de innovaties van Nokia (Super sensitive touch, OIS, NFC, Wireless charging) en kan niet anders dan concluderen dat op gebied van innovatie, Nokia dit najaar de winnaar is.
Het is aan Microsoft en Nokia om dit tot het maximale uit te buiten.
Ik zou als marketing reclames maken waar uitsluitend op de sterke gebieden wordt vergeleken met de competitie.

Lumia :
'Really, who needs wires?'
'No need for cold fingers'
'Why hassle? Simply tap to connect'
'Says goodbye to blurry pictures'
'Lumia makes your night shots light up', etc. etc.
Zoveel kansen!

Wat is volgens jullie een goede strategie dit moment te pakken en Windows Phone (en Nokia) weer terug op de smartphone markt te zetten? Ik kan zelf niet wachten op Q4. Exciting times!

-- Altijd blijven prutsen --

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

In theorie:
Het is nu een mooie tijd om met een 'nieuw' OS op de markt te komen, de iphone 5 brengt weinig spectaculaire vernieuwingen (maakt niet uit hoe hard de fanboys roepen dat het wel zo is :P), fabrikanten beginnen wel aardig patentrechtzaakmoe te worden. Dat merk je aan Samsung en HTC die hun focus wat lijken te verplaatsen naar WP en niet alleen meer op Android hun geld zetten.

De praktijk:
Verkopers in telefoon winkels weten niet of nauwelijks waar ze over praten. Ik heb me wel eens voorgedaan als een 'domme consument' die wel interesse in een Nokia Lumia heeft. Ik moest me in den treure verdedigen waarom ik juist interesse had in die telefoon en ze deden hun best om me toch maar een iphone of een telefoon met Android te verkopen met argumenten die kant noch wal raakten. Gelukkig ben ik de 'verkoper' in de familie en heb ik mijn vader inmiddels naar volle tevredenheid aan de WP en een vriendin van mijn vriendin ook. :)

The ramblings of an idiot

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
McBoom schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:30:
In theorie:
Het is nu een mooie tijd om met een 'nieuw' OS op de markt te komen, de iphone 5 brengt weinig spectaculaire vernieuwingen (maakt niet uit hoe hard de fanboys roepen dat het wel zo is :P), fabrikanten beginnen wel aardig patentrechtzaakmoe te worden. Dat merk je aan Samsung en HTC die hun focus wat lijken te verplaatsen naar WP en niet alleen meer op Android hun geld zetten.

De praktijk:
Verkopers in telefoon winkels weten niet of nauwelijks waar ze over praten. Ik heb me wel eens voorgedaan als een 'domme consument' die wel interesse in een Nokia Lumia heeft. Ik moest me in den treure verdedigen waarom ik juist interesse had in die telefoon en ze deden hun best om me toch maar een iphone of een telefoon met Android te verkopen met argumenten die kant noch wal raakten. Gelukkig ben ik de 'verkoper' in de familie en heb ik mijn vader inmiddels naar volle tevredenheid aan de WP en een vriendin van mijn vriendin ook. :)
Daarom ben ik blij met provider exclusiviteit. Nokia gaat voor 1 provider en dit zorgt voor een toewijding van beide partijen. Verkopers worden dan getrained in het OS, de telefoon en hoe deze zich onderscheidt tussen iPhone en Android telefoons. Interessant en ik hoop op LTE KPN of T-Mobile.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 19:51

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zou als vrijwilliger in een telecom winkel willen werken om de Lumia 920 te promoten. Ik zou het een schande vinden als de innovatieve Lumia 920 door een 'same shit different day' toestel overklast zou worden. Dit is ook een grote kans voor Nokia/MS. Alleen die pannekoeken van MS hebben WP8 nog niet af en het is een groot nadeel dat de Lumia nog geen release datum heeft...

Edit: Dat vrijwillige is een grap, maar you get the point.

[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 13-09-2012 10:58 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 11:14
Er zijn imo twee gevaren voor WP8 en Nokia:
- De apps moeten minimaal gelijk getrokken worden met iPhone/Android. Dan is dit geen belemmering meer voor de eindgebruiker. Het zou helemaal mooi zijn als Windows apps tegelijk of zelfs eerder verschijnen maar daarvoor zal het marktaandeel eerst moeten aansterken.
- De release laat te lang op zich wachten waardoor de concurrentie er ondertussen vandoor gaat met de innovatieve extras van Nokia.

• McBoom

McBoom

Broem

LOL! Lees je mijn FB ofzo? Same shit, different day was ook hetgene wat ik daar zei :P

Het hoeft van mij niet zozeer alleen om de promotie van de 920 te gaan, ik zou liever de nadruk leggen op het OS (eigenlijk het hele ecosysteem) en laten zien wat voor keuzes in toestellen je hebt. Ik weet dat Nokia het stokpaardje van WP is en ze hebben met de 920 een solide, innovatieve telefoon neergezet, maar ik denk dat ze duidelijk moeten maken wat de voordelen zijn t.o.v. Android (fragmentatie, update-policy) en Apple (eenheidsworst).

• Robkazoe
Enige wat ik mij nu afvraag is, wat voor speler wordt Microsoft? Worden ze #3 van de markt met 6% van de markt in handen (niche speler), worden ze #3 met pakweg 15% waardoor ze eigenlijk nog niet een volwaardige concurrent worden, of pakken ze flink wat marktaandeel van de concurrenten en stijgen ze naar 30/40%.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:48
FoggyFreek schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:50:
Lumia :
'Really, who needs wires?'
'No need for cold fingers'
'Why hassle? Simply tap to connect'
'Says goodbye to blurry pictures'
'Lumia makes your night shots light up', etc. etc.
Zoveel kansen!
Lumia:
The last Nokia you will ever buy
Super sensitive... because sensitive is not enough
Super sensitive... because we care
NFC... spreading internet bank fraud to the real world
Pureview... pretending to be

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Robkazoe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:06:
Er zijn imo twee gevaren voor WP8 en Nokia:
- De apps moeten minimaal gelijk getrokken worden met iPhone/Android. Dan is dit geen belemmering meer voor de eindgebruiker. Het zou helemaal mooi zijn als Windows apps tegelijk of zelfs eerder verschijnen maar daarvoor zal het marktaandeel eerst moeten aansterken.
- De release laat te lang op zich wachten waardoor de concurrentie er ondertussen vandoor gaat met de innovatieve extras van Nokia.
Ik vind het aantal apps steeds meer een bullshit argument. WP heeft nu 100.000 apps. Ja Apple en Android hebben 4-5x zoveel. Ik wil wel eens weten hoeveel unieke apps Apple en Android hebben in vergelijking met WP.

In Apple's app store, krijg ik als ik zoek op rekenmachine of calculator dermate veel results dat ik me afvraag of het overgrote deel van de apps in de appstore wel uniek is of dat er 100.000 unieke apps zijn bij Apple en van elke app 5 verschillende uitvoeren, gemaakt door 5 verschillende developers.

Momenteel mis ik niks op het WP platform. Tja dat er geen app is om live tv te kijken op mn telefoon omdat bv Ziggo alleen een app voor Android en iOS heeft, dat boeit me niet. Serieus, tv kijken op je telefoon ? Ja dat doe je 2x als je een keer zit te poepen ofzo.

Blijkt wel weer dat men gewoon getalletjes geil is. Hoe hoger het getal, hoe beter blijkbaar. Mijn auto heeft 230pk. Jouw auto heeft maar 140pk. Dus mijn auto gaat harder en is beter. Voor het gemak maar vergeten dat mijn auto 1900kg weegt en jouw auto 900kg 8)7

Iets anders. Ik hoor steeds meer geruchten dat MS Xbox Live games ook naar Android en iOS wil laten komen. Nou heb je op Android en iOS al de xbox live app die ongeveer dezelfde functionaliteit heeft als de game hub op WP. Ik hoop toch echt niet dat MS XBL games ook naar die platformen gaat laten komen. Wil je xbl games spelen en bv achievement halen, berichten sturen etc, dan koop je maar lekker een WP telefoon.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
MRELynx schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:29:
[...]

Ik vind het aantal apps steeds meer een bullshit argument. WP heeft nu 100.000 apps. Ja Apple en Android hebben 4-5x zoveel. Ik wil wel eens weten hoeveel unieke apps Apple en Android hebben in vergelijking met WP.
sommige apps zijn gewoon niet te krijgen op wp. Een goede versie van gchat goede versie van gtalk of wat dacht je van gvideo of google hangout. Volgens mij is er ook geen oplossing voor google drive, google maps. En zo kun je doorgaan met allemaal zaken die niet beschikbaar zijn maar wel heel veel gebruikt worden op het inet.

Dan kun je wel zeggen dat je alternatieven daarvoor hebt, maar als iedereen een bepaalde service gebruikt is het lastig om daar van af te wijken.

verder zit je ook nog heel erg met buggy software zoals Whatsapp ed... dat had Microsoft nooit mogen goed laten keuren voor de market place... maar wellicht vonden ze het nodig om de applicatie te hebben kosten wat het kost.
Momenteel mis ik niks op het WP platform. Tja dat er geen app is om live tv te kijken op mn telefoon omdat bv Ziggo alleen een app voor Android en iOS heeft, dat boeit me niet. Serieus, tv kijken op je telefoon ? Ja dat doe je 2x als je een keer zit te poepen ofzo.
*snip* geen constructieve bijdrage
Blijkt wel weer dat men gewoon getalletjes geil is. Hoe hoger het getal, hoe beter blijkbaar. Mijn auto heeft 230pk. Jouw auto heeft maar 140pk. Dus mijn auto gaat harder en is beter. Voor het gemak maar vergeten dat mijn auto 1900kg weegt en jouw auto 900kg 8)7
Gaat die auto van 230 pk toch sneller. want gewicht is niet bepalend voor de max snelheid. Dat is de lucht weerstand.
Iets anders. Ik hoor steeds meer geruchten dat MS Xbox Live games ook naar Android en iOS wil laten komen. Nou heb je op Android en iOS al de xbox live app die ongeveer dezelfde functionaliteit heeft als de game hub op WP. Ik hoop toch echt niet dat MS XBL games ook naar die platformen gaat laten komen. Wil je xbl games spelen en bv achievement halen, berichten sturen etc, dan koop je maar lekker een WP telefoon.
Lijkt me onhandig. Daarbij waarom zou microsoft moeten dwingen om een spel alleen voor wp exclusive te hebben. Er springen vanzelf andere partijen op die markt (zoals steam oid)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 14-09-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19
MRELynx schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:29:
[...]

In Apple's app store, krijg ik als ik zoek op rekenmachine of calculator dermate veel results dat ik me afvraag of het overgrote deel van de apps in de appstore wel uniek is of dat er 100.000 unieke apps zijn bij Apple en van elke app 5 verschillende uitvoeren, gemaakt door 5 verschillende developers.

En hier geef je denk wel het probleem aan, JIJ ziet het nut er niet van in, een gemiddelde consument ziet dat de buurman dat kan op z'n iPhone/ Android en denkt: "hé, dat wil ook!" dan valt WP dus af. Dat jij het niet boeiend vindt maakt niet zoveel uit, als iemand een telefoon koopt wil hij/ zij er mee doen wat anderen ook kunnen, als je alleen kijkt naar functionaliteit zou ik prima met een Blackberry overweg kunnen (mailen/ whatsapp/ beetje browsen) toch heb ik een iPhone gekozen, waarom? Omdat ik dan zeker weet dat ik alles nu en in de toekomst op mobiel gebied kan.
Jij als "expert" kan prima keuzes maken en weet de beperkingen, een "gewone" consument kijkt gewoon naar iets waar hij alles mee kan, dan valt WP af..

Je wil als Microsoft zijnde een zo groot mogelijke markt aanspreken, daarom maak je zo'n keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het probleem is dat Microsoft te laat is. Apple en Google hebben een groot marktaandeel veroverd en hebben beide zeer aansprekende toestellen. Probeer daar maar eens tussen te komen. Windows Phone vind ik zelf interessant, en versie 8 maakt het nog weer een stuk interessanter, maar ik zie mezelf geen WP8-toestel kopen. Waarom? Ik weet het zelf ook niet precies. Misschien omdat ik nu een beetje 'vast' zit bij Android: als je Google-diensten gebruikt is het wel lekker als je ook een Android-telefoon hebt. Hetzelfde geldt denk ik een beetje voor Apple.

Windows Phone 7./7.5 heeft nog geen deuk in een pakje boter geslagen. Ik heb in Nederland nog nooit iemand 'in het wild' met een WP-toestel gezien en het marktaandeel is onthutsend laag (Zelfs Bada verkoopt meer). Microsoft moet dus ook met WP 8 op 'niets' beginnen: er lijkt niet echt een fan/userbase. Hier op GoT lijkt er wel meer interesse te komen: maar of dat als maat voor het succes genomen moet worden? Ik denk het niet. Overigens is zelfs op GoT de interesse nog beperkt: vergelijk de activiteit hier maar eens met het Android-forum.

Ik hoop dat WP 8 enigszins potten gaat breken. Het huidige bijna-duopolie lijkt me op den duur niet goed voor de smartphone/tablet-wereld. Daar mag best een derde speler bij. Het OS is ook goed, maar er komen meer dingen bij kijken dan alleen een goed OS en toestel, dat is wel gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Precies, en hoe pak je dat dan slim aan?

Zorg ervoor dat alle quality apps ook op WP zijn (We missen nu alleen nog instagram..). Zorg ervoor dat je via directX exclusieve games krijgt op het platform en tie-ins met Halo bijvoorbeeld.

Native code zorgt er al voor dat een publisher gek moet zijn om de game ook niet voor WP uit te brengen, zo weinig effort is het.

Quality above Quantity. In de winkel moet een verkoper kunnen zeggen : "De store is kleiner maar bevat dezelfde toppers als elder en bovendien van hogere kwaliteit".

Het meest ideale zou zijn dat een killer app of game het platform onweerstaanbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:56:
Het probleem is dat Microsoft te laat is. Apple en Google hebben een groot marktaandeel veroverd en hebben beide zeer aansprekende toestellen. Probeer daar maar eens tussen te komen.
Dat is nou het mooie van een markt. Om het verschil te maken in een markt die al gestart is moet je jezelf onderscheiden.

NFC is een mooi voorbeeld, WP8 is hiervoor gebouwd (volgens mij zelf zover dat elk WP8 toestel NFC moet ondersteunen) en zal NFC ontwikkelaars aantrekken in het maken van apps. Als we hier toepassingen gaan zien die een revolutionair verschil kunnen maken loopt de rest ineens weer achter.

Zelfde geldt voor wireless charging. Zie de commerciele toepassingsmogelijkheden voor derden! Fatboy, JBL en verscheidene bedrijven zijn al ingestapt. Als dat gaat lopen loopt ook de rest weer achter.

Zo zie je maar, genoeg kansen alleen moet het allemaal goed vallen dit keer. De iPhone zal weer miljoenen en miljoenen gaan verkopen punt is alleen, kan Lumia dichterbij komen?

Mooie tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

De nieuwe Lumia's zien er echt super uit maar krijg een beetje het idee dat niemand er vertrouwen in heeft. De app ontwikkelaars hebben er niet echt zin in (slechte versie van whatsapp, geen instagram, viber zonder voice). De bloggers hebben er weinig zin in (weinig nieuws, negatieve reacties) en consumenten hebben er ook niet echt zin in (negatieve reacties op nieuws, je ziet er niemand mee).

En toch is dat jammer! Heb een tijdje een HTC HD2 gehad en daar kan je dan ook WP7.5 op draaien en dat werkte prima hoor (toestel van 3 jaar oud) heel erg soepel. Maar dan ga je op zoek naar wat apps die je gebruikt op Android en dan ontbreekt er toch wel een hoop. Whatsapp draait voor geen meter (ook op andere WP telefoons) geen instagram erg weinig twitter clients.

Ik denk dat Microsoft & Nokia veel meer moeten promoten, zie zelden een Lumia reclame op tv of online. Een tijd geleden kregen App ontwikkelaars van Blackberry ook een gratis playbook van RIM misschien moeten Nokia en Microsoft zoiets doen? Ik denk dat windows 8 wel een goede derde speler kan worden maar dan moeten ze er wel een smak geld & promotie tegenaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FoggyFreek schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:02:
[...]

Dat is nou het mooie van een markt. Om het verschil te maken in een markt die al gestart is moet je jezelf onderscheiden.

NFC is een mooi voorbeeld, WP8 is hiervoor gebouwd (volgens mij zelf zover dat elk WP8 toestel NFC moet ondersteunen) en zal NFC ontwikkelaars aantrekken in het maken van apps. Als we hier toepassingen gaan zien die een revolutionair verschil kunnen maken loopt de rest ineens weer achter.

Zelfde geldt voor wireless charging. Zie de commerciele toepassingsmogelijkheden voor derden! Fatboy, JBL en verscheidene bedrijven zijn al ingestapt. Als dat gaat lopen loopt ook de rest weer achter.

Zo zie je maar, genoeg kansen alleen moet het allemaal goed vallen dit keer. De iPhone zal weer miljoenen en miljoenen gaan verkopen punt is alleen, kan Lumia dichterbij komen?

Mooie tijden :)
NFC en draadloos opladen zijn geen onderscheidende features. Android-fabrikanten hadden het al voordat Microsoft ermee begon. Wel is de Lumia 920 straks een van de eersten die het daadwerkelijk in de praktijk gaat brengen (ook al kon je eigenlijk al apparaten kopen die draadloos op te laden zijn). Maar de Galaxy S III kan het bijvoorbeeld ook al en zo komen er meer voorbeelden aan. NFC is uiteraard al lang toegepast in Android.

Ik denk sowieso niet dat het voor Microsoft mogelijk wordt om met dergelijke gestandaardiseerde technieken onderscheid te maken. Tenzij er exclusieve features komen. Maar Google en Apple zijn ook goed in het binden van bedrijven. Vooral Google is natuurlijk al enige tijd bezig met zijn NFC-platform.

Windows Phone 8 is er nog niet. Dus wat dat betreft lopen ze op het moment achter met de features die jij noemt. Om dan onderscheid te maken moet je de genoemde features beter maken dan de concurrentie én er voor zorgen dat dit opvalt bij de consument. En dan ben je weer bij wat ik net zei: Microsoft is te laat.

Het is natuurlijk goed dat Microsoft (Nokia eigenlijk) draadloos opladen ondersteunt, net als NFC, maar ik zie ze niet als unique selling points waar ze hun slag mee kunnen slaan. Daar moeten andere dingen voor verzonnen worden. Het gameplatform vind ik zelf een van de meest aantrekkelijke dingen, maar ook daar geldt weer: hoe kunnen ze de consument ervan overtuigen dat het beter is dan de game-features die Apple en Google al aanbieden? Ik denk dat Microsoft er hoge ogen mee kan gooien, maar dan moeten ze zich er nog wel tussen wurmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

justice strike schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:46:
[...]

sommige apps zijn gewoon niet te krijgen op wp. Een goede versie van gchat goede versie van gtalk of wat dacht je van gvideo of google hangout. Volgens mij is er ook geen oplossing voor google drive, google maps. En zo kun je doorgaan met allemaal zaken die niet beschikbaar zijn maar wel heel veel gebruikt worden op het inet.
Ik ken die apps niet, het zullen hws wel apps van Google zijn. Maar dat sommige apps niet te krijgen zijn op wp, is dat de schuld van MS, developpers, Google of Apple ? Kijk dat MS een xbl app maakt voor Android en iOS en een skydrive app voor Android (weet niet of die er voor iOS is) vind ik aan de ene kant best leuk voor de iOS en Android gebruikers, maar aan de andere kant snap ik het ook weer niet helemaal. Waarom zou je in hemelsnaam de concurrentie gaan spekken ? Ik zie Google nog niet zo snel apps voor WP uitbrengen waardoor Google's services gebruikt kunnen worden op WP. Hetzelfde voor iOS.
mickeysoft
Laten we de discussie volwassen houden. Het is Microsoft.
Serieus... gamen op een telefoon?... serieus internetten op een telefoon? Serieus wie gaat er nou ooit email schrijven op een telefoon.
Tuurlijk, iedereen doet het, maar het is een bijkomende feature. Als je echte wilt internetten, dan koopt men wel een desktop/laptop. Hetzelfde voor gamen, het gros doet dat op een pc of console. Leuk dat het erop zit en dat het kan, maar ik denk dat het gros van de mensen het niet meer dan leuk vinden dat het kan en dat het erop zit, niet om core business er mee te gaan doen.
Gaat die auto van 230 pk toch sneller. want gewicht is niet bepalend voor de max snelheid. Dat is de lucht weerstand.
Het ging mij erom dat er meer is dan alleen wat getalletjes. Het gaat om het hele plaatje.
andere partijen op die markt (zoals steam oid)
[/quote]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
MRELynx schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:00:
[...]

Ik ken die apps niet, het zullen hws wel apps van Google zijn. Maar dat sommige apps niet te krijgen zijn op wp, is dat de schuld van MS, developpers, Google of Apple ?
nee, maar dat is wel een minpunt van het WP8 platform en daar gaat het om. Maakt niets uit wiens schuld het is, je kunt niet fatsoenlijk bij de services die je het meeste gebruikt en dus is die telefoon minder geschikt.
Kijk dat MS een xbl app maakt voor Android en iOS en een skydrive app voor Android (weet niet of die er voor iOS is) vind ik aan de ene kant best leuk voor de iOS en Android gebruikers, maar aan de andere kant snap ik het ook weer niet helemaal. Waarom zou je in hemelsnaam de concurrentie gaan spekken ?
dat is om skydrive te promoten, niet om android of ios te spekken.
Ik zie Google nog niet zo snel apps voor WP uitbrengen waardoor Google's services gebruikt kunnen worden op WP. Hetzelfde voor iOS.
dat is omdat google de critical mass heeft en mickeysoft niet.
[...]

Laten we de discussie volwassen houden. Het is Microsoft.
maakt het uit voor de kern van de discussie? het is nu juist onvolwassen om dat punt eruit te halen en daarop te reageren.
Tuurlijk, iedereen doet het, maar het is een bijkomende feature. Als je echte wilt internetten, dan koopt men wel een desktop/laptop. Hetzelfde voor gamen, het gros doet dat op een pc of console. Leuk dat het erop zit en dat het kan, maar ik denk dat het gros van de mensen het niet meer dan leuk vinden dat het kan en dat het erop zit, niet om core business er mee te gaan doen.
Dat is gewoon een relatieve mening van jezelf. Feit blijft wp ondersteund het niet en er zijn mensen die daar waarde aan hechten. Ik zie het nog best gebeuren dat ik in de trein zit en tv wil kijken omdat de rit een uur duurt. Ik kijk nu video's maar het ontbijt nieuws zou ik beter vinden.
[...]

Het ging mij erom dat er meer is dan alleen wat getalletjes. Het gaat om het hele plaatje.
andere partijen op die markt (zoals steam oid)
Laten we wel wezen. Op alle fronten legt wp8 het af tegen android en ios (ios zeker). Het is alleen dat ze vernieuwend zijn met betrekking tot hoe ze omgaan met data beheer (per persoon niet per source). Dat is waarom ik wp8 overweeg, maar ik hou mijzelf niet voor de gek door te zeggen dat alles wat ik nodig heb te verkrijgen is.

Sterker nog ik zie dat WP8 zelfs nog niet af is. Ik zie niet in waarom whatsapp een losse applicatie is en waarom facbook chat wel geintegreerd is. Dit zijn gewoon inconsistenties die ik liever niet wil zien. Waarom moet ik daar een tile aan opofferen terwijl ik dat ook netjes geintegreerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Voor Google Drive en Maps heb je Bing/Nokia Maps en Nokia Drive in Windows Phone, gewoon vergelijkbare apps. Dat ze Whatsapp niet fatsoenlijk aan praat krijgen ligt echt de devvers zelf, waarom zijn de releases anders van verschillende kwaliteit. In WP8 is het straks een peuleschil om apps vanuit Android/iOS over te zetten naar gebruik in WP. Het voor sommige mensen o zo belangrijke Instagram is ook al onderweg naar WP.

En we weten nu onderhand wel dat je een groot Google/Android-fan bent, dus kinderachtige benamingen als 'mickeysoft' draagt helemaal niet bij aan de discussie en is simpelweg kinderachtig te noemen en zegt genoeg over je niveau van discussiëren. Je zou haast denken dat sommige gebruikers de hete adem van WP in hun nek voelen, zo kinderachtig zijn de reacties in nieuwsitems over WP van bepaalde fandroids. Niet serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Het is de bedoeling dat hier op basis van inhoud wordt gediscussieerd. Gooien met termen zoals Mickeysoft wordt dus ook niet gewaardeerd. Nu graag gewoon ontopic zonder daarbij te bashen op bedrijven of andermans mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zie heel veel goede punten anders die justice aanhaalt, en ik hoor de WP7 aanhang enkel zeggen "het ligt aan de devs" of beredeneren vanuit hun oogpunt. Punt is, de gemiddelde consument is dom. Zij denken niet na over hun eigen eisen en hoe hun hardware hierin kan dienen. Als ik met mijn Transformer ergens zit vragen mensen ook "waarom geen iPad". Waarom WEL?! Omdat mensen defaulten naar een bepaalde keuze.

En daarom zal MS het zwaar hebben. De gemiddelde consument zegt niet "ach ik gebruik dat TV kijken toch niet", maar ziet voornamelijk wat anderen wel kunnen. Ook heeft de gemiddelde consument helemaal geen zin om van Google Drive over te gaan naar een alternatief. Ook de argumenten voor de store snap ik wel, maar de consument gaat er toch tegen aan lopen. Ik merk het ook al bij de "kuddedieren" in mijn omgeving: hun iOS vrienden die spelen dan een of andere hype-game (wordfeud), en o wee als die er niet voor Android is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
McBoom schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:18:
[...]

Voor Google Drive en Maps heb je Bing/Nokia Maps en Nokia Drive in Windows Phone, gewoon vergelijkbare apps.
vergelijkbaar maar niet hetzelfde. Ik denk dat 90 procent van mijn omgeving toch google maps gebruikt en ik ken maar weinig mensen die bing maps gebruiken.
Dat ze Whatsapp niet fatsoenlijk aan praat krijgen ligt echt de devvers zelf, waarom zijn de releases anders van verschillende kwaliteit.
denk je dat gebruikers het uitmaakt of het aan ms of aan de dev ligt?
En we weten nu onderhand wel dat je een groot Google/Android-fan bent, dus kinderachtige benamingen als 'mickeysoft' draagt helemaal niet bij aan de discussie en is simpelweg kinderachtig te noemen en zegt genoeg over je niveau van discussiëren.
Weet niet waar je dat vandaan haalt dat ik google of android fan ben. Ik zit nu gewoon op een symbian en had hiervoor blackberry. Heb nog nooit een android telefoon gehad en ben nu wp8 aan het overwegen. Dat neemt niet weg dat ik wel zit met een aantal services en applicaties die wel gebruikt worden op het moment.
Je zou haast denken dat sommige gebruikers de hete adem van WP in hun nek voelen, zo kinderachtig zijn de reacties in nieuwsitems over WP van bepaalde fandroids. Niet serieus te nemen.
tja. Je kunt het ook zo zien, misschien is er hete adem als je zelfs in gewone gebruikers android aanhangers ziet.

Overigens heeft Mickeysoft geen negatieve context voor mij. Maar meer de positieve context die ook omgeven is bij Disney. Het werkt, het is simpel en iedereen kan het waarderen, Iedereen heeft een product van het bedrijf in de kast liggen. Microsoft was in het verleden misschien wel de Big Bad Wolf, maar dat is tegenwoordig toch eens tuk genuanceerder geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door justice strike op 14-09-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 14:52
Ik vind Nokia eigenlijk helemaal niet zo innovatief aan de gang hoor. Waar ik bij de introductie mensen heb horen klagen dat de iPhone 5 te veel zou lijken op de voorgangers, is dat bij de Lumia's zo niet nog erger. Maar het design vind ik eigenlijk best mooi, afgezien van het feit dat het gewoon een best dik toestel is. Dat komt mede door de, waarschijnlijk, uitstekende camera. Iets wat ik soms nog wel mis met mijn huidige iPhone 4 (once you go K800i...). Afgezien daarvan? Draadloos opladen, iets wat Palm en Samsung al hopeloos eerder hebben geprobeerd te introduceren. Ik zie het nut er niet van in. Niemand koopt zo'n Fatboy omdat er een oplader in zit, misschien bij toeval. Daarnaast, als je de telefoon op z'n oplader kunt plaatsen, is het ook niet zoveel moeilijk om in te pluggen en daarbij het rendement gewoon hoog te houden. Leuke gimmick verder.

Dan, dat scherm? Moet het zelf even zien natuurlijk, maar ik dacht niet dat lag ooit een echt probleem was bij Windows Phone? Ikzelf heb het in ieder geval nog nooit gemerkt. Dat je het scherm met handschoenen kunt gebruiken, vind ik de meest belachelijke functie die er op zit (vergelijkbaar met dat oogvolgding van de S3). Als het te koud is, dan werkt je scherm ook niet echt lekker meer (afgelopen winter!) en dan heb je meestal van die lekkere dikke handschoenen met van die rubberen pads op de vingertoppen. No thanks. Is het wat warmer, dan kun je ook wel even de handschoenen uittrekken voor de precisie. Ik neem aan dat je niet uren in de kou zult doorbrengen en met je telefoon aan de gang zult gaan.

Komt voor mij neer dus op Windows Phone 8 zelf en dat vind ik gewoon ontzettend mager. Ik had bij 7(.5) al het gevoel dat het gewoon een OS was dat niet af was. Zoveel fouten qua consequentie, ik kan mij er erg aan storen. Nu heb ik natuurlijk niet met WP8 gewerkt, maar een ander iets waar ik mij aan stoorde was het feit dat WP7(.5) nog niet echt snappy was. Dit vond ik meer verhuld door de animaties. Het is te prijzen dat Microsoft eens wat inzet toont, maar het is het net niet. Qua integratie loopt Microsoft met SkyDrive gelukkig wel mijlenver voor op Android.

Ik denk ook niet dat Nokia het hier mee gaat redden. Wat ze nu doen is leuk met de 820 en 920 is leuk (hoewel die 820 finaal fout zit qua resolutie), maar ze hebben niet echt een moneymaker. Die 600 verkoopt als frikandelbroodjes onder middelbare scholieren, daar hadden ze dan ook in moeten zetten. Dan komt het highend market segment vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
justice strike schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:46:
[...] Overigens heeft Mickeysoft geen negatieve context voor mij. Maar meer de positieve context die ook omgeven is bij Disney. [...]
Dat maakt eigenlijk helemaal niet uit. Het is tegen het beleid van dit forum. Zelf heeft het voor mij wel een negatieve context, omdat alleen MS bashers het gebruiken. De mensen waarvan de reactie wel fatsoenlijk onderbouwd is gebruiken dat soort kinderachtige namen niet voor bedrijven. Ook dingen als fandroid etc. vindt ik uitermate irritant.
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:06:
Ik vind Nokia eigenlijk helemaal niet zo innovatief aan de gang hoor.
Punt is wel dat het lumia-ontwerp nog maar een jaar oud is en die van Apple al wat ouder. Daarnaast heeft Apple veel moeite gedaan om de reputatie van innoverend bedrijf en stijlicoon op te bouwen. Als je dan ziet dat de lumia praktisch net zo stijlvol is en op 1 punt een stuk nieuwe is (het uiterlijk van het OS) dan backfired dat natuurlijk. Al blijft het allemaal smaak ;)
[...] Draadloos opladen, iets wat Palm en Samsung al hopeloos eerder hebben geprobeerd te introduceren. Ik zie het nut er niet van in. Niemand koopt zo'n Fatboy omdat er een oplader in zit, misschien bij toeval. Daarnaast, als je de telefoon op z'n oplader kunt plaatsen, is het ook niet zoveel moeilijk om in te pluggen en daarbij het rendement gewoon hoog te houden. Leuke gimmick verder.
LG overigens ook :) Waar Palm echter een proprietary oplossing heeft gekozen hebben LG en Nokia dat niet. Van Samsung weet ik het niet. Deze standaard is overigens gemaakt naar aanleiding van Palm. Waar je overigens bij Palm nog rechtstreeks tegen een plaat moet leggen zegt deze standaard dat je vanaf een afstand van 40cm al stroom moet kunnen voorzien.
Verder heeft Nokia wat deals gesloten met bedrijven om bijv. in restaurants de tafels te voorzien van zo'n oplaadpunt. In dat soort situaties zie ik zeker een toevoeging van een draadloze oplader.
Overigens moet je je afvragen waarom je gebruikers een extra handeling van een kabeltje inpluggen wilt opleggen. Daarnaast zijn er ook mensen met een handicap of ziekte die niet eens het kabeltje erin kunnen pluggen.
Dan, dat scherm? Moet het zelf even zien natuurlijk, maar ik dacht niet dat lag ooit een echt probleem was bij Windows Phone? Ikzelf heb het in ieder geval nog nooit gemerkt. Dat je het scherm met handschoenen kunt gebruiken, vind ik de meest belachelijke functie die er op zit (vergelijkbaar met dat oogvolgding van de S3). Als het te koud is, dan werkt je scherm ook niet echt lekker meer (afgelopen winter!) en dan heb je meestal van die lekkere dikke handschoenen met van die rubberen pads op de vingertoppen. No thanks. Is het wat warmer, dan kun je ook wel even de handschoenen uittrekken voor de precisie. Ik neem aan dat je niet uren in de kou zult doorbrengen en met je telefoon aan de gang zult gaan.
Zeg dat tegen de mensen in Noorwegen en Zweden of mijn vriendin in de winter. Die kunnen hun handschoenen niet eens uit doen. Overigens zelf nog nooit last gehad van een trage telefoon of slecht registrerende touchscreen door de kou. En ik ben de afgelopen winter toen het echt koud was toch echt voor enkele uren achter elkaar buiten geweest.
Wat je overigens met de kou wel krijgt is dat de batterij minder presteert en sneller 'leeg' is.

Ik zie zelf in jouw verhaal in ieder geval heel wat aannames en zaken die wellicht voor jouw niet interessant zijn, maar voor een grote groep andere gebruikers wel.
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:06:
[...]Komt voor mij neer dus op Windows Phone 8 zelf en dat vind ik gewoon ontzettend mager.
Het is nog niet eens bekend wat ze er in hebben gestopt. Alle informatie tot nu toe was gericht op de developer of het homescreen en dat laatste alleen maar omdat ze wel moesten.
Ik had bij 7(.5) al het gevoel dat het gewoon een OS was dat niet af was. Zoveel fouten qua consequentie, ik kan mij er erg aan storen.
Ik geef je helemaal gelijk wat betreft de consistentiefouten. Ik zet er dan wel de kanttekening bij dat zelfs iOS en voornamelijk Android daar ook last va hebben.
Nu heb ik natuurlijk niet met WP8 gewerkt, maar een ander iets waar ik mij aan stoorde was het feit dat WP7(.5) nog niet echt snappy was. Dit vond ik meer verhuld door de animaties. [...]
Lange laadtijden zijn echt een grote bron van ergernis ja. Vooral op mijn Trophy 7 die toch al wat trager is dan de nieuwere telefoons is het erg. Ik hoop dan ook dat Nokia en de rest snelle opslag in de telefoons hebben gestopt.
[...]Ik denk ook niet dat Nokia het hier mee gaat redden. Wat ze nu doen is leuk met de 820 en 920 is leuk (hoewel die 820 finaal fout zit qua resolutie), maar ze hebben niet echt een moneymaker. [...]
Als je ziet dat zelfs grote sites de iphone 5 als een evolutie bestempelen en serieus aandacht zijn gaan schenken aan de lumia 920 dan denk ik dat je het mis hebt. Het zal wellicht niet zo'n succes zijn als de iphone 5, maar zeker genoeg voor Nokia om het komende jaar weer door te komen.
Je ziet overigens dat er steeds meer aandacht gaat naar Android ipv. iphone en dat de iphone minder 'cool' begint te worden. Niet vreemd natuurlijk want van de top kan je alleen nog maar omlaag :) Maar het is iig in het voordeel van Nokia en MS dat hun voornaamste concurrent toch iets minder positief (maar nog steeds positief) in het nieuws is gekomen dan dat ze normaal deden.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 14-09-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Caelorum schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:55:
[...]

Dat maakt eigenlijk helemaal niet uit. Het is tegen het beleid van dit forum. Zelf heeft het voor mij wel een negatieve context, omdat alleen MS bashers het gebruiken. De mensen waarvan de reactie wel fatsoenlijk onderbouwd is gebruiken dat soort kinderachtige namen niet voor bedrijven. Ook dingen als fandroid etc. vindt ik uitermate irritant.
Met andere woorden je vond mijn post niet onderbouwd. Dan kun je me best aangeven wat je precies mist aan mijn analyse.

Overigens heb ik even het beleid doorgelezen zowel het algemeen als het subfora beleid en daar staat nergens iets daarover. Het moet alleen niet persoonlijk kwetsend zijn en de post moet ansich een nuttige bijdrage leveren. Dat ene woordje doet niet af aan het nut van de post.

Hiermee geef ik overigens niet aan dat ik niet naar de mod luister, die is er immers om de discussie in goede banen te leiden.

[ Voor 4% gewijzigd door justice strike op 14-09-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Zeg dat tegen de mensen in Noorwegen en Zweden of mijn vriendin in de winter. Die kunnen hun handschoenen niet eens uit doen. Overigens zelf nog nooit last gehad van een trage telefoon of slecht registrerende touchscreen door de kou. En ik ben de afgelopen winter toen het echt koud was toch echt voor enkele uren achter elkaar buiten geweest.
Wat je overigens met de kou wel krijgt is dat de batterij minder presteert en sneller 'leeg' is.

Ik zie zelf in jouw verhaal in ieder geval heel wat aannames en zaken die wellicht voor jouw niet interessant zijn, maar voor een grote groep andere gebruikers wel.
Een tijdlang in Finland wonen geldt geloof ik wel voor het baseren op deze feature, toch? Is het daar winter, dan is het echt no go. Denk je dat je simpel je telefoon uit je broek pakt met dat soort temperaturen? Nee, echt niet hoor. Inderdaad, de batterij gaat ook nog eens sneller leeg. Maar, dit is ook allemaal gebaseerd op mijn mening, niet die van een ander. Een ander mag best een andere mening hebben.
Als je ziet dat zelfs grote sites de iphone 5 als een evolutie bestempelen en serieus aandacht zijn gaan schenken aan de lumia 920 dan denk ik dat je het mis hebt.
Je haalt een paar dingen door elkaar. Apple heeft zelf gezegd dat ze een betere telefoon willen maken, niet opnieuw willen uitvinden. Ergo, een evolutie. De aandacht voor de Lumia valt an sich nog wel mee in vergelijking met mastodonten als Galaxy S en iPhone's.

[ Voor 19% gewijzigd door me_mrtn op 14-09-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:14:
[...]

Je haalt een paar dingen door elkaar. Apple heeft zelf gezegd dat ze een betere telefoon willen maken, niet opnieuw willen uitvinden. Ergo, een evolutie. De aandacht voor de Lumia valt an sich nog wel mee in vergelijking met mastodonten als Galaxy S en iPhone's.
Dingen door elkaar?? Je haalt zelf aan dat Nokia niet zo innovatief is, maar Apple wel met hun iphone 5?
Eigenlijk zag ik bij de release een 4s met een groterscherm, iets dunner en een nieuwe cpu. Voor de rest doet ios6 zijn werk.

Ik vind dat Nokia gewaagde telefoons maakt en als je ziet dat het marktaandeel van Microsoft sinds de samenwerking met Nokia van 1.2% naar 4%+ is gegaan, kun je wel de conclusie trekken dat er wel vraag is naar Windows phone. Daarnaast heeft het platform ook de hoogste tevredenheid gehalte.

Persoonlijk kijk ik echt uit naar Windows phone 8. Als ze het net zo stabiel houden als wp7 (met daarbij de huidige mogelijkheden van wp8) zal je vanzelf zien dat de vraag zal gaan stijgen. Developers kunnen daarnaast straks gemakkelijker apps poorten van Windows 8 RT/android/ios naar wp8. Zodoende zal de aantal apps vanzelf toenemen in de market.

Om terug te komen op het punt van whatsapp.. Hier wordt hatelijk naar whatsapp gewijst dat het brak loopt, maar als ik vergelijk hoe de facebook app draait op mijn omnia 7 (2 jaar oude snapdragon) en met telefoons zoals de iphone 4s en gs3, draait de mijne nog steeds sneller en stabieler. Dit geeft aan hoeveel een goede developer kan inbrengen bij een platform.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 14-09-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
vali schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:31:
[...]

Dingen door elkaar?? Je haalt zelf aan dat Nokia niet zo innovatief is, maar Apple wel met hun iphone 5?
Eigenlijk zag ik bij de release een 4s met een groterscherm, iets dunner en een nieuwe cpu. Voor de rest doet ios6 zijn werk.
Ja, ik vind Nokia niet innovatief. Dat is iets anders dan zeggen dat ik vind dat daarmee Apple wél innovatief is. Overigens, waarom ik Nokia niet innovatief vind is terug te lezen in een paar posts terug van mij. Dat later wordt gepretendeerd dat Apple een revolutie op de markt heeft gebracht met de iPhone 5 is een foutieve aanname, zie het promofilmpje op Apple.nl maar.
Ik vind dat Nokia gewaagde telefoons maakt en als je ziet dat het marktaandeel van Microsoft sinds de samenwerking met Nokia van 1.2% naar 4%+ is gegaan, kun je wel de conclusie trekken dat er wel vraag is naar Windows phone. Daarnaast heeft het platform ook de hoogste tevredenheid gehalte.
Zeker zijn het qua design gewaagde toestellen. Gelukkig zijn ze qua bouwkwaliteit ook Nokia's finest. Maar om nu te zeggen dat er echt een vraag naar is? Ik denk eerder dat je vergeet dat de markt ook nog eens groeit. Overigens zie ik iets lagere cijfers bij Gartner dan bij IDC, maar dat zal altijd onduidelijkheid bieden. Feit is dat Bada een vergelijkbaar marktaandeel heeft. Grappige is, qua marketing is er niets te doen rondom Bada, qua updates niets te doen rondom Bada, qua noemenswaardige telefoons niets te doen rondom Bada. Het gekke is, dat Bada uit meerdere onderzoeken blijkt het constanter te doen en een groter aandeel heeft qua verkopen.
Persoonlijk kijk ik echt uit naar Windows phone 8. Als ze het net zo stabiel houden als wp7 (met daarbij de huidige mogelijkheden van wp8) zal je vanzelf zien dat de vraag zal gaan stijgen. Developers kunnen daarnaast straks gemakkelijker apps poorten van Windows 8 RT/android/ios naar wp8. Zodoende zal de aantal apps vanzelf toenemen in de market.
Apps porten? Backend, maar qua GUI hopelijk echt niet. Daarmee kan WP zich nu eenmaal profileren. Niet het geklooi van de mengelmoes van Android, maar ook niet het statische en doorgetimmerde van iOS.
Om terug te komen op het punt van whatsapp.. Hier wordt hatelijk naar whatsapp gewijst dat het brak loopt, maar als ik vergelijk hoe de facebook app draait op mijn omnia 7 (2 jaar oude snapdragon) en met telefoons zoals de iphone 4s en gs3, draait de mijne nog steeds sneller en stabieler. Dit geeft aan hoeveel een goede developer kan inbrengen bij een platform.
Waarop is de Facebook app onder WP gebaseerd? Bij Android nog op HTML5 en gelukkig onder iOS inmiddels native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:14:
[...] Je haalt een paar dingen door elkaar. Apple heeft zelf gezegd dat ze een betere telefoon willen maken, niet opnieuw willen uitvinden. Ergo, een evolutie. De aandacht voor de Lumia valt an sich nog wel mee in vergelijking met mastodonten als Galaxy S en iPhone's.
Ik denk dat hier wat miscommunicatie is. Dat stuk sloeg voornamelijk op wat andere techsites zeggen over de iphone en lumia en S3. Het "je hebt het mis" stuk sloeg voornamelijk op je opmerking "Ik denk ook niet dat Nokia het hier mee gaat redden." Zelf ben ik namelijk dat ze het wel redden, maar dat het niet een terugkeer naar weleer zal zijn. Zoals ik ook al aangaf in mijn post. Voor een eventuele terugkeer naar 20%+ marktaandeel zullen de media gelijke aandacht moeten geven.

Overigens maakt het niet uit wat Apple zegt net zo min als wat Nokia, MS of Google zeggen. Het gaat erom dat Apple zelf een imago/verwachting heeft gecreëerd waardoor het bedrijf valt of staat met innovatie en gebruikservaring. Gebruikers verwachten nu ook gewoon innovatie en een perfecte gebruikservaring. Dat zie je ook goed in de teleurgestelde reacties die er waren na afloop van de presentatie. Op het punt van gebruikservaring zit je even goed als je volledig in het Apple ecosysteem zit als in het Microsoft of Google ecosysteem. Het punt van innovatie is waar ze nu (tijdelijk) een steekje hebben laten vallen en waar Google + fabrikanten nu voorop lopen. Al is het daar erg versnipperd over de fabrikanten heen en worstelt Google nog steeds met een gebruiksvriendelijke interface voor minder technisch onderlegde personen.
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:48:
[...]Waarop is de Facebook app onder WP gebaseerd? Bij Android nog op HTML5 en gelukkig onder iOS inmiddels native.
Op het enige wat kan bij WP7 -> "Silverlight 3.5" vergelijkbaar met java apps op Android. Tussen aanhalingstekens want officieel is het Silverlight for Windows Phone wat tussen Silverlight 3 en 4 inzit qua features + nog wat andere aanpassingen heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 14-09-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Caelorum schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:50:
[...]

Ik denk dat hier wat miscommunicatie is. Dat stuk sloeg voornamelijk op wat andere techsites zeggen over de iphone en lumia en S3. Het "je hebt het mis" stuk sloeg voornamelijk op je opmerking "Ik denk ook niet dat Nokia het hier mee gaat redden." Zelf ben ik namelijk dat ze het wel redden, maar dat het niet een terugkeer naar weleer zal zijn. Zoals ik ook al aangaf in mijn post. Voor een eventuele terugkeer naar 20%+ marktaandeel zullen de media gelijke aandacht moeten geven.
Ah, okay. :)
Overigens maakt het niet uit wat Apple zegt net zo min als wat Nokia, MS of Google zeggen. Het gaat erom dat Apple zelf een imago/verwachting heeft gecreëerd waardoor het bedrijf valt of staat met innovatie en gebruikservaring. Gebruikers verwachten nu ook gewoon innovatie en een perfecte gebruikservaring. Dat zie je ook goed in de teleurgestelde reacties die er waren na afloop van de presentatie. Op het punt van gebruikservaring zit je even goed als je volledig in het Apple ecosysteem zit als in het Microsoft of Google ecosysteem. Het punt van innovatie is waar ze nu (tijdelijk) een steekje hebben laten vallen en waar Google + fabrikanten nu voorop lopen. Al is het daar erg versnipperd over de fabrikanten heen en worstelt Google nog steeds met een gebruiksvriendelijke interface voor minder technisch onderlegde personen.
Ja, dat vind ik toch heel gek. Dat vernam men vorig jaar ook, dat iedereen teleurgesteld was. Gek genoeg verkocht de 4S als een tierelier. Ik denk dat mensen persoonlijk een te hoge verwachting hebben (want in principe, wat is de S3 nu ten opzichte van de S2 in vergelijking met de 5 en de 4S?). Over de gebruikerservaring, daar ben ik het niet mee eens. Microsoft en Apple die hebben de gebruikerservaring hoog staan door het ecosysteem wat er is of in het geval van Microsoft wat er nog aan komt. Daarbij loopt Microsoft nog een tikkeltje achter vind ik (ook al is nog niet alles van WP8 bekend, dat klopt). Overigens heb je helemaal gelijk over Google met Android en ben ik het daar mee eens.
Op het enige wat kan bij WP7 -> "Silverlight 3.5" vergelijkbaar met java apps op Android. Tussen aanhalingstekens want officieel is het Silverlight for Windows Phone wat tussen Silverlight 3 en 4 inzit qua features + nog wat andere aanpassingen heeft.
Klopt, maar in het geval van Android en de oude iOS-app was het gewoon een HTML5-wrapper. Is dat ook het geval voor WP, of is die gelijk aan de nieuwe iOS-app waarbij HTML5 overboord is gekieperd ten faveure een stabiele en snelle interface.

[ Voor 10% gewijzigd door me_mrtn op 14-09-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:54:
[...]

Klopt, maar in het geval van Android en de oude iOS-app was het gewoon een HTML5-wrapper. Is dat ook het geval voor WP, of is die gelijk aan de nieuwe iOS-app waarbij HTML5 overboord is gekieperd ten faveure een stabiele en snelle interface.
Enige wat ik hiermee probeer aan te geven dat mensen nog steeds bij een bepaald platform draaien, ook al is hun meest gebruikte app brak geschreven en geeft het een slechte gebruikers ervaring.

Microsoft moet eigenlijk bij de basis beginnen met Windows phone pushen en dat is de verkopers beter opleiden. Ik kom genoeg in winkels tegen at ze daar geen idee hebben wat het wp7 platform in huis heeft en alleen maar iphone of high end android toestellen willen verkopen voor de hogere bonus.

Nokia speelt hier gelukkig nog een goede rol in en geeft flink wat phones weg (als je er x aantal verkoopt)+ bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:54:
[...] Over de gebruikerservaring, daar ben ik het niet mee eens. Microsoft en Apple die hebben de gebruikerservaring hoog staan door het ecosysteem wat er is of in het geval van Microsoft wat er nog aan komt. Daarbij loopt Microsoft nog een tikkeltje achter vind ik (ook al is nog niet alles van WP8 bekend, dat klopt). [...]
True. Microsoft loopt alleen allesbehalve achter met het ecosysteem. Die van Microsoft mist wat coherentie wat ze nu aanpakken, maar is in zijn totaliteit echt stukken groter dan die van Apple en de afzonderlijke onderdelen zijn elk bijzonder goed uitgewerkt. Het mist alleen uniformiteit en een echte focus op gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Ja, ik vind Nokia niet innovatief. Dat is iets anders dan zeggen dat ik vind dat daarmee Apple wél innovatief is. Overigens, waarom ik Nokia niet innovatief vind is terug te lezen in een paar posts terug van mij. Dat later wordt gepretendeerd dat Apple een revolutie op de markt heeft gebracht met de iPhone 5 is een foutieve aanname, zie het promofilmpje op Apple.nl maar.
Complete non-sense. Ze zijn feitelijk innovatief, kijk simpelweg naar hun patent portfolio.
Neem nou Pureview, de floating lens in een smartphone, of de oversampling van de 41MP sensor in de 808. Waarom wil je dat niet als innovaties zien? Zie hun polycarbonate unibody designs, waren ze ook de eerste mee met de N9.
Neem Rich Recording een 3 microphones noise cancellation die ongehoord goede audiokwaliteit oplevert (ook op de 808).
Kerel, je weet echt niet waar je het over hebt. Verdiep je eerst even in een bedrijf voor het af te schilderen als een niet innovatief bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Sinds de launch hele goede reacties gehoord over de Lumia 920. Ook bij Theverge is de Lumia 920 wat hardware betreft de beste smartphone van dit moment. Zelfs al van 2 klanten de spontane opmerking gekregen dat ze hun smartphones gaan vervangen door Lumia 920.
Over iPhone5 zijn alleen maar meh geluiden. Zie ook de poll op de FP. Blijkbaar zijn alleen de die hards enthousiast. Wie had dat kunnen denken. Dit geeft ook mij het gevoel dat er echt wat gaat veranderen.

Doe daar goede marketing bij zoals deze mooie HD promo "feel goed" gevoel video en het kan hard gaan.:
YouTube: Discover the new Nokia Lumia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
[...]

[...]

Ik denk eerder dat je vergeet dat de markt ook nog eens groeit. .

[...]
Gek genoeg maakt dat voor percentages niet zo gek veel uit ... 4% marktaandeel is 4%, ongeacht de grootte van de markt :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 614 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:47:
[...] Over iPhone5 zijn alleen maar meh geluiden. Zie ook de poll op de FP. Blijkbaar zijn alleen de die hards enthousiast. Wie had dat kunnen denken. [...]
Van de iphone had ik het eigenlijk al wel verwacht. De mensen hadden na de 1e iphone altijd al hoge verwachtingen van producten van Apple. Zonder Steve Jobs die de presentatie afsluit met een echte knal bevredig je gewoon niet de mensen.
Sowieso is de hele marketing van Apple verandert lijkt het wel. Een jaar of twee geleden lag de nadruk nog op wat er was verandert voor de gebruiker en hoe de interactie met het apparaat was verbeterd, niet wat er was verandert aan de telefoon. Dat is nu compleet andersom. De nadruk ligt nu op technische feiten: dunner, lichter, groter bij "all-new design" in plaats van dat het apparaat beter aanvoelt "It just feels right" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dat is ook een beetje wat ik merk. Het is niet zo op innovatie en daar heeft Nokia nu wel een plus mee want ze hebben veel nieuwe dingen geintroduceerd. Ik zat zelf te wachten op de iPhone 5, deze viel tegen imo. Toen naar Android toestellen wezen kijken, daarvan vond ik de interface echt van tegenvallen. Apps maakt natuurlijk veel goed. Maar ik ga Nokia gewoon een steuntje in de rug geven en als de toestellen uit zijn, koop ik een 920. En dan hopen dat het marktaandeel erg aansterkt.

• justice strike
Robkazoe schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:21:
Dat is ook een beetje wat ik merk. Het is niet zo op innovatie en daar heeft Nokia nu wel een plus mee want ze hebben veel nieuwe dingen geintroduceerd. Ik zat zelf te wachten op de iPhone 5, deze viel tegen imo. Toen naar Android toestellen wezen kijken, daarvan vond ik de interface echt van tegenvallen. Apps maakt natuurlijk veel goed. Maar ik ga Nokia gewoon een steuntje in de rug geven en als de toestellen uit zijn, koop ik een 920. En dan hopen dat het marktaandeel erg aansterkt.
Ik denk ook dat ze het wel bijzonder lastig krijgen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Ativ-S (die naar mijn schatting goedkoper zal worden dan de lumia 920) dan krijg je zo'n 80 tot 90 procent voor een veel lagere prijs. Waarschjnlijk nog met wat extra's die je op de lumia dan weer niet hebt.

i.e. groter scherm, amoled en sd card slot

Mijn inschatting is overigens ook dat die ativ-s wireless charging krijgt a la galaxy sIII (verwisselbare cover oid). Dus dan wordt het voor nokia helemaal lastig om daarmee te concureren.

• RoD
  • Niet online

RoD

FoggyFreek schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:31:
[...]

Complete non-sense. Ze zijn feitelijk innovatief, kijk simpelweg naar hun patent portfolio.
Neem nou Pureview, de floating lens in een smartphone, of de oversampling van de 41MP sensor in de 808. Waarom wil je dat niet als innovaties zien? Zie hun polycarbonate unibody designs, waren ze ook de eerste mee met de N9.
Neem Rich Recording een 3 microphones noise cancellation die ongehoord goede audiokwaliteit oplevert (ook op de 808).
Kerel, je weet echt niet waar je het over hebt. Verdiep je eerst even in een bedrijf voor het af te schilderen als een niet innovatief bedrijf.
Zou je aub mensen in hun waarde willen laten. Deze manier van discussiëren is allesbehalve vriendelijk.

Verder is innovatief niet zwart-wit. Laat iedereen dat aub zelf bepalen.

• justice strike
[...]

Pureview is niet innovatie in de zin van dat het iets nieuws is maar dat ze het toepassen in een telefoon. Verder vraag ik mij af of die 3 microphone noise cancellation niet al bij andere telefoons gebruikt worden.

Hoe het ook zij, innovatie moet wel een nut hebben. Als mensen een camera upgrade of rich recording niet als nuttig ervaren dan zijn het nutteloze innovaties.

Ik zit zelf niet per definitie te wachten op een betere camera of betere audio recording. Ik gebruik de camera af en toe en filmpjes schieten die ik nooit. Kan dan best zijn dat Nokia daar innovatief in is, maar dat heeft dan geen toegevoegde waarde voor mij (ik geloof met mij nog vele anderen).

• me_mrtn
[...]

Ja, op cameragebied zijn ze goed bezig en het design heb ik ook genoemd. Met die drie microfoon's zijn ze niet de enige. Overigens heeft de 808 wél Rich Recording, maar geen drie microfoons. Ik schilder het niet af als een niet-innovatief bedrijf, maar de 920 vind ik gewoon tegenvallen. Mag dat niet? Het is de combinatie van mijn eerder genoemde punten en de prijs. Waar Apple weg kan komen door de integratie met OS X, gebruikersinterface en als enige iOS-aanbieder, heeft Nokia nu wel te maken met de concurrentie. Die ATIV-S mist wel enkele zaken (zoals de camera, LTE, drie mic's, et cetera), maar zit ook aardig lager in de prijs. En guess what, momenteel is Samsung een hot item en verkoopt het gewoon.

Verder ben ik uitermate tevreden geweest vroeger over mijn N78, N79 en nu over de 100. De N97 Mini is mij keihard tegengevallen overigens. Let trouwens op "ik vind", dat is dus een mening. Fijn dat je denkt dat mijn mening fout is. ;)
PinokkioTV schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:19:
[...]

Gek genoeg maakt dat voor percentages niet zo gek veel uit ... 4% marktaandeel is 4%, ongeacht de grootte van de markt :+
Als de rest harder groeit en je ziet dat Android blijft groeien (iOS niet, dat fluctueert, maar redelijk constant op jaarbasis).

Anoniem: 80466

me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:15:
[...]
Ik schilder het niet af als een niet-innovatief bedrijf, maar de 920 vind ik gewoon tegenvallen. Mag dat niet?
Dat mag best maar in veel vergelijking op het internet met o.a de iPhone en de Galaxy S3 die nu gedaan worden op diverse sites komt de Nokia Lumia 920 nu al met grote regelmaat als winnaar naar voren
Hier een nederlandstalige vergelijking
http://www.nieuwemobiel.n...-vs.-de-concurrentie.html

• me_mrtn
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:19:
[...]

Dat mag best maar in veel vergelijking op het internet met o.a de iPhone en de Galaxy S3 die nu gedaan worden op diverse sites komt de Nokia Lumia 920 nu al met grote regelmaat als winnaar naar voren
Die vergelijking is überhaupt al niet serieus te nemen. Speculatie over nog onduidelijke elementen. Zo word ik hier gewezen dat Windows Phone 8 nog niet geheel uit de doeken is, en dat wordt daar totaal niet meegenomen in de vergelijking. Ook al vermelden ze dat het gaat om gadgets en specs. Daarnaast wordt de A6 totaal genegeerd, wat (als we toch gaan rumoeren) een Cortex-A15 met PowerVR 6-Series gaat krijgen. Daarmee wordt die Qualcomm bijvoorbeeld totaal uit het watergeblazen. Ook wordt de One X daar als telefoon van het jaar 2012 genoemd; heb toch andere verhalen gehoord over de One X en verkopen. :)

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 07:57
FoggyFreek schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:50:
Wat is volgens jullie een goede strategie dit moment te pakken en Windows Phone (en Nokia) weer terug op de smartphone markt te zetten? Ik kan zelf niet wachten op Q4. Exciting times!
* Marketing marketing marketing.

* "Nokia scores China’s largest carrier for the Nokia Lumia 920: "the Nokia Lumia 920 TD-SCDMA version will be launching on China Mobile, China’s largest carrier with more than 680 million subscribers, close to 70% of the country’s subscribers."
http://wmpoweruser.com/no...-for-the-nokia-lumia-920/

* De synergy en intetgratie effects: Windows 8 en Windows 8 RT en Windows Phone 8 op PC's, laptops, tablets, smartphones. Een UI, een gebruikerservaring.

* MS Office integratie en de veiligheid van WP benadrukken voor de zakelijke markt.

* Degeljke and betaalbare toestellen voor minder rijke mensen blijven aanbieden, zoals de Lumia 610 en 710 nu. Ze zullen eraan komen begin volgend jaar. India en China zijn DE markten. Maar ook in de westerse landen is een groot percentage van (nu nog) feature phone gebruikers voor wie WP veel intuitiver, makkelijker is dan Android of iOS.

Er zijn nog meer punten, zoals: Nokia begint zjn patent portfolio te cashen. 2011: Apple moet 600 million betalen aan Nokia, en verderop voor elk verkocht toestel. 2012: HTC moet 700 millioen aan Nokia betalen, etc. Nokia zit op een schatkist van belangrijke patenten, en zij hoeven niet een cent te betalen. - Langzaam gaan: beter een stabiel OS en degelijke hardware. MS en Nokia hebben cash zat. Laat het maar aan Apple om een verouderd UI en een voor Europa niet compatible LTE/4G te releasen, en aan Google om verder te gaan met hun Beta versies van Android.

Offtopic: Het gaat de goede kant op als mensen dit topic gebruiken om de Nokia Lumia en WP zwart te maken :p Populariteit is er kennelijk al.

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:19:
[...]

Dat is een rijtje met specificaties, wat natuurlijk helemaal niets zegt over welk apparaat het beste is. Bovendien zijn twee toestellen in die vergelijking nog niet eens op de markt.

Ik vind hem wel grappig. DE video die hoort bij deze topic "Now is the time" ? :)
YouTube: Hitler finds out
.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 614 op 15-09-2012 13:36 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:20
me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:34:
[...]

Die vergelijking is überhaupt al niet serieus te nemen. Speculatie over nog onduidelijke elementen. Zo word ik hier gewezen dat Windows Phone 8 nog niet geheel uit de doeken is, en dat wordt daar totaal niet meegenomen in de vergelijking. Ook al vermelden ze dat het gaat om gadgets en specs. Daarnaast wordt de A6 totaal genegeerd, wat (als we toch gaan rumoeren) een Cortex-A15 met PowerVR 6-Series gaat krijgen. Daarmee wordt die Qualcomm bijvoorbeeld totaal uit het watergeblazen. Ook wordt de One X daar als telefoon van het jaar 2012 genoemd; heb toch andere verhalen gehoord over de One X en verkopen. :)
Vandaag in het nieuws: Windows Phone 8 is klaar en op schema. Was gewoon een gerucht om WP8 te discrediten als je het mij vraagt. Heb je overigens een bron dat de A6 de S4 "uit het water gaat blazen"? En dan nog, wellicht heb je gelijk... maar als straks Windows 8 en Windows Phone 8 uit zijn kan je met één druk op de knop porten tussen die twee, dan zou je wel gek zijn om dat niet te doen, dus ik verwacht genoeg games. En zoals al vaker gezegd: WP7 loopt goed op een single core, dus ik verwacht dat de performance nog zeer veel meer soepeler en vloeiender gaat zijn met de S4 dual-cores.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Anoniem: 80466

[...]
Daarnaast wordt de A6 totaal genegeerd, wat (als we toch gaan rumoeren) een Cortex-A15 met PowerVR 6-Series gaat krijgen. Daarmee wordt die Qualcomm bijvoorbeeld totaal uit het watergeblazen.
Dat moeten we eerst maar eens afwachten want die Qualcomm S4 dual core is voor de veel zaken sneller dan de meeste quadcores zoals een tegra3 of exynos4 en heeft al een vergelijkbare performance als verwacht wordt van de cortex a15. Het is niet eens zeker dat de A6 sneller is en uit het water blazen zal er zeker niet bij zijn.

• Devian
  • Nu online
Iedereen heeft het maar over die handschoenen en het scherm.. en veel verder word er niet nagedacht.

Het scherm reageert ook op je sleutels, op nagels... Dus je vriendin, met lange nagels, kan dit toestel een stuk makkelijker bedienen. Eens wat precieser tekenwerk op je phone? Dan pak je een pennetje of de punt van je sleutel.

Het zijn niet alleen handschoenen waar dat scherm op reageert.

Het is ook niet een kwestie van Nokie en Microsoft MOETEN nu veel meer verkopen, en iedereen MOET nu begrijpen dat het een goede combi is (Nokia + WP8). Om tussen Android en IOS in te komen is kwestie van de lange adem. Nu 5% marktaandeel. Eind dit jaar 6-7% marktaandeel. Volgend jaar na de 10% en gestaag komt dit wel in balans.

Zet het ook in perspectief. 5% marktaandeel 4 jaar geleden is flink minder in aantal telefoons dan 5% marktaandeel anno 2012. Android groeide dan wel snel in marktaandeel t.o.v Apple, echter was de Smartphone markt toendertijd ook een stuk kleiner. Die is nu zo groot dat ik vind dat WP zo slecht nog niet gaat.

https://wren.co/join/Devian

• RoD
  • Niet online

RoD

Ramon schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:23:
[...]

Vandaag in het nieuws: Windows Phone 8 is klaar en op schema. Was gewoon een gerucht om WP8 te discrediten als je het mij vraagt. Heb je overigens een bron dat de A6 de S4 "uit het water gaat blazen"? En dan nog, wellicht heb je gelijk... maar als straks Windows 8 en Windows Phone 8 uit zijn kan je met één druk op de knop porten tussen die twee, dan zou je wel gek zijn om dat niet te doen, dus ik verwacht genoeg games. En zoals al vaker gezegd: WP7 loopt goed op een single core, dus ik verwacht dat de performance nog zeer veel meer soepeler en vloeiender gaat zijn met de S4 dual-cores.
De S4 is een high-end soc, die voorlopig prima mee kan. De A6 is nog helemaal niets over bekend, behalve wat Apple erover heeft gezegd. Het ding zal wel snel zijn, maar tot nu toe is de A6 gewoon niet getest.

Ik verwacht dat de A6 sneller is, maar ik verwacht niet dat het er echt veel toe doet.
Devian schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:17:
Iedereen heeft het maar over die handschoenen en het scherm.. en veel verder word er niet nagedacht.

Het scherm reageert ook op je sleutels, op nagels... Dus je vriendin, met lange nagels, kan dit toestel een stuk makkelijker bedienen. Eens wat precieser tekenwerk op je phone? Dan pak je een pennetje of de punt van je sleutel.
Alhoewel ik je punt wel begrijp, zou ik toch echt niet met mijn sleutels over het scherm krassen :P

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 15-09-2012 13:28 ]

• me_mrtn
[...]

Ik zei niet dat WP8 vertraging had, maar nog niet volledig was onthuld. Dat klopt toch? Nou, bron, kijk eens naar dit. Puur als snel voorbeeld. De Exynos 5250 schijnt ook gloepens rap te zijn. Krait is namelijk (gebruikt in de Lumia met de MSM8960) wel netjes, maar is feitelijk nog steeds een A9 met wat uitbreidingen van A15. En de Adreno 225 is een leuke GPU, maar wel wisselvallig. PowerVR6 bevat ook een mooi aantal instructie-uitbreidingen.

W8 en WP8 uitwisseling is een prima pluspunt. Nadeel is dat je nog steeds zit met de mobiele GPU's die in vergelijking best zwak zijn. De simpele games (Plants vs. Zombies, Angry Birds, et cetera) worden toch wel ontwikkeld voor de desktop en de meeste games ook gewoon multiplatform.
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:50:
[...]

Dat moeten we eerst maar eens afwachten want die Qualcomm S4 dual core is voor de veel zaken sneller dan de meeste quadcores zoals een tegra3 of exynos4 en heeft al een vergelijkbare performance als verwacht wordt van de cortex a15. Het is niet eens zeker dat de A6 sneller is en uit het water blazen zal er zeker niet bij zijn.
Tegra 3 is in principe ook een zwak platform. nVidia had het geluk dat ze wel snel op de markt konden komen, maar sterk is het platform niet. Exynos 4 heeft het nadeel dat de Mali400 gewoon een zwaar opgevoerde versie is en dat Android nog niet altijd de vruchten plukt van een quadcore. Maar de 4412 is nog altijd veel sneller dan de S4. Qua die tekeningen is het één en ander al af te leiden van de A6 en reken er maar op dat Apple niet de kakken neer gaat zitten qua CPU.

[ Voor 22% gewijzigd door me_mrtn op 15-09-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Om nog even terug te komen op de A6 in de nieuwe iPhone: nieuws: 'Apple A6-soc in iPhone 5 is gebaseerd op eigen ontwerp'

Blijkt dus dat de Apple met de A6 hetzelfde kunstje uithaalt als Qualcomm met de S4. Ook de A6 is geen volwaardige A15 maar een hybrid ontwerp, net zoals de S4. Dus tot ik benchmarks zie ga ik ervanuit dat ze redelijk vergelijkbaar zullen zijn.
me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:22:
[...]

Ik zei niet dat WP8 vertraging had, maar nog niet volledig was onthuld. Dat klopt toch? Nou, bron, kijk eens naar dit. Puur als snel voorbeeld. De Exynos 5250 schijnt ook gloepens rap te zijn. Krait is namelijk (gebruikt in de Lumia met de MSM8960) wel netjes, maar is feitelijk nog steeds een A9 met wat uitbreidingen van A15. En de Adreno 225 is een leuke GPU, maar wel wisselvallig. PowerVR6 bevat ook een mooi aantal instructie-uitbreidingen.
Leuk die benches van twee compleet ongerelateerde platformen, maar je kan die dus niet gebruiken om te voorspellen wat de A6 gaat doen, omdat dat dus een hybrid systeem is.

En dan heb je natuurlijk nog het feit dat je een ander OS draait. Android is zwaarder dan WP7 en heeft eigenlijk de specs race naar telefoons gebracht. WP7 is zeer licht en draait uitstekend op single cores. Hoe WP8 gaat draaien is natuurlijk nog maar de vraag, maar wat mij betreft is het toch vooral software die belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
[...]
maar als straks Windows 8 en Windows Phone 8 uit zijn kan je met één druk op de knop porten tussen die twee, dan zou je wel gek zijn om dat niet te doen, dus ik verwacht genoeg games.
je hebt gelijk als je het over de c# code en de xna gebaseerde code hebt. Maar je kunt geen native code en html5 software compilen naar windows phone. Vooral die laatste is lastig aangezien ik verwacht dat veel applicaties voor metro in html5 geschreven zullen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ramon schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:43:
En dan heb je natuurlijk nog het feit dat je een ander OS draait. Android is zwaarder dan WP7 en heeft eigenlijk de specs race naar telefoons gebracht. WP7 is zeer licht en draait uitstekend op single cores. Hoe WP8 gaat draaien is natuurlijk nog maar de vraag, maar wat mij betreft is het toch vooral software die belangrijk is.
WP7 is wel licht maar applicaties die erop draaien zullen wel wat meer vereisen van de telefoon. Je kunt niet verwachten dat angry birds 3d (noem maar wat) even snel zal draaien op een android als op wp7 alleen maar omdat het wp7 is.

Dat een os responsiever is zegt derhalve niets over de applicatie zelf. Ander voorbeeld. Een pc met een single core + nvidea gt6600 draait perfect op windows xp. Maar die intel i7 met nvidea gt560 zal toch wel wat beter met spellen om kunnen gaan dan de eerdere versie. Toch draaien ze hetzelfde os. Enfin, mijn punt moet wel duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
justice strike schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:33:
[...]

je hebt gelijk als je het over de c# code en de xna gebaseerde code hebt. Maar je kunt geen native code en html5 software compilen naar windows phone. Vooral die laatste is lastig aangezien ik verwacht dat veel applicaties voor metro in html5 geschreven zullen gaan worden.
Dat geldt voor Windows Phone 7, maar Windows Phone 8 krijgt gewoon native code.
http://slashdot.org/topic...native-code-acquisitions/
justice strike schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:57:
[...]

WP7 is wel licht maar applicaties die erop draaien zullen wel wat meer vereisen van de telefoon. Je kunt niet verwachten dat angry birds 3d (noem maar wat) even snel zal draaien op een android als op wp7 alleen maar omdat het wp7 is.

Dat een os responsiever is zegt derhalve niets over de applicatie zelf. Ander voorbeeld. Een pc met een single core + nvidea gt6600 draait perfect op windows xp. Maar die intel i7 met nvidea gt560 zal toch wel wat beter met spellen om kunnen gaan dan de eerdere versie. Toch draaien ze hetzelfde os. Enfin, mijn punt moet wel duidelijk zijn.
[...]
Dat snap ik ook wel |:( Maar het zegt iets over de efficientie van een OS. En als alle WP8 telefoons een S4 gebruiken, kunnen ze makkelijker optimizen, net zoals ze optimizen net zolang tot een spel goed draait op een console, dus over performance van games maak ik me ook geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ramon schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:15:
[...]
Dat geldt voor Windows Phone 7, maar Windows Phone 8 krijgt gewoon native code.
http://slashdot.org/topic...native-code-acquisitions/
native arm code is toch wel wat anders dan native x86 code. Dus er zit nog zeker een conversie slag die men handmatig moet maken om native code draaiend te krijgen. Niet die druk op de knop zoals eerder is gezegd.
[...]

Dat snap ik ook wel |:( Maar het zegt iets over de efficientie van een OS. En als alle WP8 telefoons een S4 gebruiken, kunnen ze makkelijker optimizen, net zoals ze optimizen net zolang tot een spel goed draait op een console, dus over performance van games maak ik me ook geen zorgen.
Ok, dan heb je een effecient os. Net zoals wp7. En een ruk processor die verder geen andere applicaties kan runnen omdat de wereld niet stil is gestaan.

WP8 zal niet alleen s4 processoren gebruiken en ook zeker niet alleen dual core (er is namelijk al aangegeven dat quadcore ondersteund wordt). Verder zal er in de toekomst ook meer geheugen komen ed... dus dit is een situatie die compleet niet vergelijkbaar is met consoles.

Tevens zijn telefoons ook heel anders dan consoles. Telefoons koop je elke jaar of twee jaar. Consoles gaan zeker 5 jaar mee (als het niet langer is). Er is dan ook minder gebaat bij om zo erg te optimizen voor een telefoon (kijk maar naar pc games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ramon schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:43:
[...]

Om nog even terug te komen op de A6 in de nieuwe iPhone: nieuws: 'Apple A6-soc in iPhone 5 is gebaseerd op eigen ontwerp'

Blijkt dus dat de Apple met de A6 hetzelfde kunstje uithaalt als Qualcomm met de S4. Ook de A6 is geen volwaardige A15 maar een hybrid ontwerp, net zoals de S4. Dus tot ik benchmarks zie ga ik ervanuit dat ze redelijk vergelijkbaar zullen zijn.

Leuk die benches van twee compleet ongerelateerde platformen, maar je kan die dus niet gebruiken om te voorspellen wat de A6 gaat doen, omdat dat dus een hybrid systeem is.

Natuurlijk kun je het wel vergelijken, daar hebben we Geekbench voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.subarusvx.com/Android-Benchmarks.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

me_mrtn schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:05:
[...]

Natuurlijk kun je het wel vergelijken, daar hebben we Geekbench voor:
[afbeelding]
Beetje flauw, die benchmarks zijn pas net uitgekomen ;)

Verder zijn benchmarks absoluut niet afdoende als vergelijkingsmateriaal. Zoals eerder genoemd, als je een log/brak OS hebt dan merk je niet zoveel van extra rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
RoD schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:10:
[...]

Beetje flauw, die benchmarks zijn pas net uitgekomen ;)

Verder zijn benchmarks absoluut niet afdoende als vergelijkingsmateriaal. Zoals eerder genoemd, als je een log/brak OS hebt dan merk je niet zoveel van extra rekenkracht.
Ging over het uit het water blazen en dan de vergelijking van de MSM8260. Dat heeft dus niet met het OS te maken in dat geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

me_mrtn schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:25:
[...]

Ging over het uit het water blazen en dan de vergelijking van de MSM8260. Dat heeft dus niet met het OS te maken in dat geval. :)
Klopt. Het is echter wel opvallend dat in die benchmark er grote individuele verschillen optreden bij toestellen die dezelfde soc draaien...

Edit: ik merk ook dat we wat offtopic gaan :P

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 16-09-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Wired.com zijn de bezoekers ook enthousiast over de Lumia 920
http://www.wired.com/gadg...09/iphone5-spec-showdown/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Sorry dat ik wat uit m'n slof schoot in mijn reactie over innovativiteit. Ik ben wat dat aangaat ook niet onpartijdig, ik volg Nokia al een tijdje en waardeer ze juist omdat ze de afgelopen jaren, wat mij betreft, veel innovaties op de markt hebben gebracht en gaan brengen.

Om terug te komen op het topic : Het belangrijkste is toch de markt. Mijn moeder kwam naar me toe en begon over het genepte reclame filmpje, zolang ze hiermee tot de doorsnee consument komen gaan ze geen grote volumes halen. Marketing moet vanaf nu perfect zijn. Spotjes, sponsoring van de juiste programma's. etc. etc.

We zullen de komende weken meer komen te weten over WP8 en daarbij de releasedata van de verschillende toestellen. Ik ben razend benieuwd naar Q1 2013 van Nokia, daar zal uit de eerste tekenen moeten blijken of Lumia toekomst heeft. Spannende tijden!

[ Voor 11% gewijzigd door FoggyFreek op 17-09-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520192

[quote]McBoom schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:30:
de iphone 5 brengt weinig spectaculaire vernieuwingen (maakt niet uit hoe hard de fanboys roepen dat het wel zo is :P),

apple store biedt ongeveer 300.000 apps aan. elke dag worden dat een paar meer (vaak slechte kwaliteit). je betaalt dus 600 euro voor het mobiel, daarvan 400 voor de apps,en dan blijft er nog 200 euro over voor de telefoon. je koopt dus 300.000 apps en je gebruikt er misschien maar hooguit 50. het is alsof je een Ferrari koopt en dan in een oude fiat gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 09:45

13art

Moderator Mobile
Beetje onzinnig om een topic van 3/4 jaar oud te kicken...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.