Dat maakt eigenlijk helemaal niet uit. Het is tegen het beleid van dit forum. Zelf heeft het voor mij wel een negatieve context, omdat alleen MS bashers het gebruiken. De mensen waarvan de reactie wel fatsoenlijk onderbouwd is gebruiken dat soort kinderachtige namen niet voor bedrijven. Ook dingen als fandroid etc. vindt ik uitermate irritant.
Punt is wel dat het lumia-ontwerp nog maar een jaar oud is en die van Apple al wat ouder. Daarnaast heeft Apple veel moeite gedaan om de reputatie van innoverend bedrijf en stijlicoon op te bouwen. Als je dan ziet dat de lumia praktisch net zo stijlvol is en op 1 punt een stuk nieuwe is (het uiterlijk van het OS) dan backfired dat natuurlijk. Al blijft het allemaal smaak

[...] Draadloos opladen, iets wat Palm en Samsung al hopeloos eerder hebben geprobeerd te introduceren. Ik zie het nut er niet van in. Niemand koopt zo'n Fatboy omdat er een oplader in zit, misschien bij toeval. Daarnaast, als je de telefoon op z'n oplader kunt plaatsen, is het ook niet zoveel moeilijk om in te pluggen en daarbij het rendement gewoon hoog te houden. Leuke gimmick verder.
LG overigens ook

Waar Palm echter een proprietary oplossing heeft gekozen hebben LG en Nokia dat niet. Van Samsung weet ik het niet. Deze standaard is overigens gemaakt naar aanleiding van Palm. Waar je overigens bij Palm nog rechtstreeks tegen een plaat moet leggen zegt deze standaard dat je vanaf een afstand van 40cm al stroom moet kunnen voorzien.
Verder heeft Nokia wat deals gesloten met bedrijven om bijv. in restaurants de tafels te voorzien van zo'n oplaadpunt. In dat soort situaties zie ik zeker een toevoeging van een draadloze oplader.
Overigens moet je je afvragen waarom je gebruikers een extra handeling van een kabeltje inpluggen wilt opleggen. Daarnaast zijn er ook mensen met een handicap of ziekte die niet eens het kabeltje erin kunnen pluggen.
Dan, dat scherm? Moet het zelf even zien natuurlijk, maar ik dacht niet dat lag ooit een echt probleem was bij Windows Phone? Ikzelf heb het in ieder geval nog nooit gemerkt. Dat je het scherm met handschoenen kunt gebruiken, vind ik de meest belachelijke functie die er op zit (vergelijkbaar met dat oogvolgding van de S3). Als het te koud is, dan werkt je scherm ook niet echt lekker meer (afgelopen winter!) en dan heb je meestal van die lekkere dikke handschoenen met van die rubberen pads op de vingertoppen. No thanks. Is het wat warmer, dan kun je ook wel even de handschoenen uittrekken voor de precisie. Ik neem aan dat je niet uren in de kou zult doorbrengen en met je telefoon aan de gang zult gaan.
Zeg dat tegen de mensen in Noorwegen en Zweden of mijn vriendin in de winter. Die kunnen hun handschoenen niet eens uit doen. Overigens zelf nog nooit last gehad van een trage telefoon of slecht registrerende touchscreen door de kou. En ik ben de afgelopen winter toen het echt koud was toch echt voor enkele uren achter elkaar buiten geweest.
Wat je overigens met de kou wel krijgt is dat de batterij minder presteert en sneller 'leeg' is.
Ik zie zelf in jouw verhaal in ieder geval heel wat aannames en zaken die wellicht voor jouw niet interessant zijn, maar voor een grote groep andere gebruikers wel.
Het is nog niet eens bekend wat ze er in hebben gestopt. Alle informatie tot nu toe was gericht op de developer of het homescreen en dat laatste alleen maar omdat ze wel moesten.
Ik had bij 7(.5) al het gevoel dat het gewoon een OS was dat niet af was. Zoveel fouten qua consequentie, ik kan mij er erg aan storen.
Ik geef je helemaal gelijk wat betreft de consistentiefouten. Ik zet er dan wel de kanttekening bij dat zelfs iOS en voornamelijk Android daar ook last va hebben.
Nu heb ik natuurlijk niet met WP8 gewerkt, maar een ander iets waar ik mij aan stoorde was het feit dat WP7(.5) nog niet echt snappy was. Dit vond ik meer verhuld door de animaties. [...]
Lange laadtijden zijn echt een grote bron van ergernis ja. Vooral op mijn Trophy 7 die toch al wat trager is dan de nieuwere telefoons is het erg. Ik hoop dan ook dat Nokia en de rest snelle opslag in de telefoons hebben gestopt.
[...]Ik denk ook niet dat Nokia het hier mee gaat redden. Wat ze nu doen is leuk met de 820 en 920 is leuk (hoewel die 820 finaal fout zit qua resolutie), maar ze hebben niet echt een moneymaker. [...]
Als je ziet dat zelfs grote sites de iphone 5 als een evolutie bestempelen en serieus aandacht zijn gaan schenken aan de lumia 920 dan denk ik dat je het mis hebt. Het zal wellicht niet zo'n succes zijn als de iphone 5, maar zeker genoeg voor Nokia om het komende jaar weer door te komen.
Je ziet overigens dat er steeds meer aandacht gaat naar Android ipv. iphone en dat de iphone minder 'cool' begint te worden. Niet vreemd natuurlijk want van de top kan je alleen nog maar omlaag

Maar het is iig in het voordeel van Nokia en MS dat hun voornaamste concurrent toch iets minder positief (maar nog steeds positief) in het nieuws is gekomen dan dat ze normaal deden.
[
Voor 21% gewijzigd door
Caelorum op 14-09-2012 17:07
]