Sony A420 kapot!!! Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Ik heb mijn Sony HMD-A420 kapot gekregen toen ik van resolutie veranderde, het beeld werd zwart en kwam donker terug. Toen opeens werd hij loei fel en na een herstart weer eerst heeeeel donker, en toen heeeeeeel vel.
Hmmm, even op een andere computer aangesloten en het was op verschillende resoluties niet om aan te zien. donker-licht-donker-zwart-super fel-kuren....etc...
Hij was ook helemaal bol bovenin beeld, niet in te stellen en ietsjes wazig.

Nu mijn dringende vraag:

Ik ga hem terugbrengen en zal ik dan een Iiyama nemen of weer dezelfde Sony? Ik ben bang dat de volgende weer wazig en/of bol is.
Ik wil dus heel graag weten of Iiyama scherper is dan Sony aangezien mijn ogen niet al te best zijn:) of zou hij vanaf het begin al kuren hebben, dat hij ook daarom wazig en bol is en na een week al kapot:(
Oh ja, aan de VGA kaart kan het niet liggen toch, is een Matrox G450.
Alhoewel, mijn Samsung is ook al dood hehehe:)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
Ik zou een Iiyama nemen. Die schijnen heel goed te zijn maar heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat jij trouwens zegt weet ik wat het probleem is, alleen ik kan ff de naam niet meer bedenken van wat kapot is, misschien dat iemand anders dat weet na dit lezen.

In je monitor zit één of andere spanningomzetter naar heel veel volt (geloof 10000 ofzoow) en het vervolg is daar dus op kapot.

Oftewel hij zet hem om naar heel veel volt maar doet het niet meer terug waardoor je beeldscherm heel veel spanning krijgt en het licht wordt en na een resolutieverandering heel even normaal en dan heel snel weer licht (althans bij mijn kapotte CTX 17").

Ik ken iemand die bij Sony werkt, en die kunnen hem dus wel repareren alleen de prijs van dat ding is geloof ik 700 gulden, dus het is zeker niet de moeite waard.

Bij mij staat ie ook weg te roesten :(.
Succes verder.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
Als ie nog garantie heeft kun je 'm natuurlijk altijd onder garantie laten repareren. Hoeveel zo'n kapot onderdeel dan ook kost maakt niet uit (bij mijn CPD-E400E is onder garantie de beeldbuis vervangen, lijkt me iets wat duurder is dan een nieuwe monitor). Nadeel is dat ze'm niet op komen halen...

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Ik heb nog garantie, hij is maar 1 week oud hehe:) Bedankt voor de info!!
Ik twijfel toch nog om te zeggen:
Doe nu maar een Iiyama, ik ben er niet tevreden mee. Dat kan toch binnen 8 dagen ofzoiets?