• dummiedoosje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 10:54
Beste Tweakers,

Ik heb sinds juli dit jaar de Sony Xperia S in mijn bezit, in combinatie met een Hi Lease abonnement + Hi Smartcare (standaard).

Nu heb ik mijn telefoon heel kort in het water laten vallen, en hem er meteen weer uit gevist (hooguit 2 sec. onder water). Meteen nadat me dit is over komen heb ik hem uitgezet en 3 dagen in een bak met rijst laten liggen. Als volgt heb ik hem aan gezet en het Sony logo'tje verscheen zoals het hoort. Helaas zag ik enkele zwarte strepen verticaal over het scherm, geen water maar gewoon zwarte dode pixels om het zo maar even te noemen. Ook valt het scherm na enkele seconden uit, waarna ik hem weer kan activeren door de vergrendeltoets 2x in te drukken..Hoe meer de accu leeg raakt, hoe sneller het scherm uitvalt. Keer op keer. wel heb ik ALLE andere functies getest (muziek, camera, bellen, geheugen enz.) en alles werkt na behoren.

Nu kan ik verschillende dingen doen, namelijk de Hi Smartcare service bellen en hem laten halen voor reparatie: Telefoon minstens 3 weken kwijt en een dikke rekening(waterschade wordt sowieso niet vergoed), waarna ik nog niet eens zeker weet of hij volledig naar behoren gaat werken de komende 9 maanden..

Ook heb ik verschillende reparatie offertes bij plaatselijke telecom bedrijven laten maken en slechts één bedrijf kan er voor 150 euro een volledig nieuwe voor unit in zetten. Eventueel kan ik vragen of hij de accu door kan meten en deze zo nodig laten vervangen.

Mijn vraag is, wat zouden jullie doen?
Andere oplossingen/suggesties/tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Alvast bedankt,

PS: Dit is mijn beeldscherm nu
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/8mdsh57zb/IMAG0323.jpg

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:43
Zelf losschroeven, hele moederbord en connectoren van het scherm schoonmaken met alcohol van minimaal 96%

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Inderdaad, stuk is ie toch al.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mr.Joker schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:14:
Zelf losschroeven, hele moederbord en connectoren van het scherm schoonmaken met alcohol van minimaal 96%
Zou ik ook doen.

• dummiedoosje
Als alle functies nog werken, is toch alleen het scherm kapot? Ik zal via-via een potje alcohol regelen en zoveel mogelijk schoon proberen te maken.. maar ik denk niet dit het probleem op zal lossen; wie niet waagt wie niet wint dus zal het proberen. Heb al een video gevonden hoe hij uit elkaar te draaien is.

Thanks!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dummiedoosje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:40:
[...]

Als alle functies nog werken, is toch alleen het scherm kapot? Ik zal via-via een potje alcohol regelen en zoveel mogelijk schoon proberen te maken.. maar ik denk niet dit het probleem op zal lossen; wie niet waagt wie niet wint dus zal het proberen. Heb al een video gevonden hoe hij uit elkaar te draaien is.

Thanks!
Het kan ook de aansturing naar het scherm zijn ipv het scherm zelf.

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 19:18
Mr.Joker schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:14:
Sluit ik mij ook bij aan.

• dummiedoosje
PilatuS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:42:
[...]

Het kan ook de aansturing naar het scherm zijn ipv het scherm zelf.
Nooit aan gedacht, is natuurlijk ook goed mogelijk..
Hoe groot schat je die kans? of is dit niet in te schatten.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet in te schatten. Daarvoor moet hij open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik gebruik dit topic ook maar effe om advies te vragen over reparatie van een Xperia S.

Heb vandaag een Xperia S goedkoop gekocht (mijn 'oude' [btw: krasloze!] was gezakrold op de Haagse markt ;( ), maar hij was dus goedkoop omdat er krasjes op het scherm zitten.
De rest van het toestel doet het prima, maar nou zie ik overal dat voor het vervangen van het scherm meer dan €150,- moet worden uitgetrokken. :|

Zijn er manieren waarbij dat veel goedkoper kan?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

GS88 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:10:
Ik gebruik dit topic ook maar effe om advies te vragen over reparatie van een Xperia S.

Heb vandaag een Xperia S goedkoop gekocht (mijn 'oude' [btw: krasloze!] was gezakrold op de Haagse markt ;( ), maar hij was dus goedkoop omdat er krasjes op het scherm zitten.
De rest van het toestel doet het prima, maar nou zie ik overal dat voor het vervangen van het scherm meer dan €150,- moet worden uitgetrokken. :|

Zijn er manieren waarbij dat veel goedkoper kan?
Je kan ook proberen het scherm te polijsten wanneer je alleen last van schade aan de oppervlakte. Er is hier special spul t.b.v mobiele telefoon schermen, voor op de markt in tubes. Ik weet niet alleen hoe dat heet. Eventueel kan je het proberen met commandant op een klein hoekje

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:18
Lip schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:15:
[...]

Je kan ook proberen het scherm te polijsten wanneer je alleen last van schade aan de oppervlakte. Er is hier special spul t.b.v mobiele telefoon schermen, voor op de markt in tubes. Ik weet niet alleen hoe dat heet. Eventueel kan je het proberen met commandant op een klein hoekje
Displex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:01
Als zelf repareren niet lukt kun je volgens mij beter een goede 2e hands kopen. Die gaan ook voor onder de 200,- weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 06-04-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bingo, u mag door naar volgende ronde!
600st forumpost *O*

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1