• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 22:11
Ik had hier wat vragen over navigatie op een android tablet.
Maar eigenlijk had ik de navigatie mogelijkheid van een ipad eerst niet bedacht ,ik ben onbekend met apple apparaten.

Momenteel gebruik ik een Navigon pna, met het vorderen van de leeftijd wordt het lastiger schermdetails te zien tijdens rijden ;
ook als je bij stilstand een groter gebied van de kaart wilt zien om je beter te kunnen orienteren, is dit erg priegelig,dus wil ik een groter scherm.
Daarom lijkt mij een tablet ideaal, (er is voldoende ruimte om de grote tablet te plaatsen, het komt in een bestelbus).

De concrete vraag: ik zou graag ervaringen /aanbevelingen horen M.B.T. welke ipad ev. geschikt zou zijn om een Navigon,Tomtom etc. te draaien.
Met name gebruikers ervaringen m.b.t. geschiktheid van ipod 1 of 2
. mijn vrouw is digibeet ,dus heel belangrijk is dat alles stabiel draait zonder crashes en mededelingen van het OS.
Bedankt

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De iPads zijn dusdanig identiek dat het niet uit maakt of je een 2 of 3 neemt.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Als je hem puur voor navigatie gaat gebruiken, zou je toch ook een Navigon/Tomtom o.d. navigatieapparaat kunnen kopen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 13:32
Voldoet een TomTom XL niet?

Om de iPad te gebruiken als navigatie moet je beschikken over een 3G model, deze beschikt over een ingebouwde GPS zender. De wifi modellen beschikken alleen over A-GPS welke niet voldoende is voor navigatie services. Zie ook: link
Een externe GPS zender koppelen middels bluetooth aan een wifi model is niet mogelijk; link.

Let tevens op dat als je een iPad koopt je de navigatie software ook nog eens moet kopen. Kosten hiervan zijn 69 euro.

Al bij al denk ik dat je beter een TomTom XL kan nemen. Dan ben je voor 100-150 euro al klaar :*)

[ Voor 11% gewijzigd door ro3lie op 12-09-2012 22:14 ]

• linp
Die is 5 inch , ik wil juist groter

• linp
Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:06:
De iPads zijn dusdanig identiek dat het niet uit maakt of je een 2 of 3 neemt.
Mijn vraag ging tussen 1 en 2

Bedankt voor de gps info, ik wist niet dat een externe gps niet werkt op een wifi model.

EDIT:
Een externe GPS zender koppelen middels bluetooth aan een wifi model is niet mogelijk
Toch wel: GNS 5870 MFI BT GPS, iPad , Review: GNS 5870 MFI GPS BT Receiver

[ Voor 53% gewijzigd door linp op 13-09-2012 22:57 . Reden: Onjuiste informatie ]

• ro3lie
Om wat voor bestelbus gaat het? Is het wellicht niet makkelijker om een gps in te bouwen? Dit is vaak 7' inch en zijn er in verschillende varianten, afhankelijk van de auto.

Voor vele auto modellen heb je ook originele GPS/DVD/Multimedia spelers van eigen merk (vaak 2 din).
Mocht dit er niet zijn kan je ook kijken naar een van Pioneer in 2 din of als dat niet past 1din, dan krijg je zo'n uitklapbaar scherm.

Dit is nog steeds goedkoper als een tablet + software + houder en is in gemak ook wat beter. Even uitgaande dat je de tablet steeds op moet bergen/aansluiten, opladen , aan/uitzetten.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/carnavigationpackage/pioneer/avic-f30bt-front_gallery.jpg
Afbeeldingslocatie: http://android-caraudio.com/640-2772-thickbox/in-car-multimedia-system-with-gps-dvd-for-volkswagen-seat-skoda.jpg

• linp
aardige suggestie , nog niet aan gedacht.
het betreft een fiat ducato ,model 2008

• ro3lie
Google geeft voornamelijk onderstaand resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M7VLO4j0B0wZgjcx0QRawWBj/full.jpg

Je zou dan kunnen kiezen voor een 2DIN DVD/GPS/Multimedia speler, dit ziet er dan als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9RYuoh5dehPiYx5pD8xPzyYU/full.jpg

Let wel op dat er dure varianten zijn en goedkopere.. Je kan dus ook snel evenveel kwijt zijn als een iPad + software. Maar ook makkelijk minder, en je kan dit afwegen tegenover gebruiksgemak.

• linp
Ziet er inderdaad netjes uit, (snel gevonden!) maar de grotere real estate van een tablet staat mij toch wel aan,de ipad plaatsen is geen probleem,alleen moet je natuurlijk wel telkens stroom aansluiten,net als nu met de pna.
Pagina: 1