Z-5500 kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• BWSBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01-2025
Sinds kort doet lijkt er wat te mankeren aan mijn logitech z-5500 set. Op het moment dat er, van mn pc dan wel ps3, digitaal geluid wordt doorgestuurd, is niet alles even accuraat. Zo vallen stemmen bijna volledig weg. Indien een analoog geluidssignaal, zowel vanaf de pc als de tv, wordt doorgezonden, dan hangt het van de instelllingen af in hoeverre het geluid juist doorkomt. Onder de instelling Dolby PLII Movie, ontstaan er weer problemen met de stemmen. Ik ben geen expert, maar in mijn optiek lijkt het er sterk op dat de interne geluidskaart niet volledig meer naar behoren functioneert. Wat jullie?

Helaas heb ik geen garantie meer; toch biedt logitech mij de mogelijkheid om tegen 50% reductie een nieuwe set aan te schaffen. Aangezien de z-5500 uit de roulatie is zou dit dan de ''opvolger'' Z906 moeten worden. Maar om na 3 jaar tegen 175 euro een nieuwe set te moeten aanschaffen die ook nog eens inferieur is aan je huidige set doet toch pijn. Vandaar dat ik me afvroeg of jullie wellicht nog andere suggesties hebben om de z-5500 weer volledig naar behoren laten functioneren. is het bijvoorbeeld mogelijk om de satellieten+sub aan te sluiten op een externe versterker?

Alvast bedankt!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
Voor datzelfde geld koop je ook een tweedehandse Z5500 in prima staat.
Daar zou ik dan nog eerder voor kiezen dan voor die Z906 als ik jou was en ik kreeg hem niet meer aan de praat.

:)

Verwijderd

Ik zie dit wel vaker voorbij komen, vaak is het vervangen van het kastje met display de oplossing. Je zou het eens moeten proberen met een kastje van een andere tweakers of kennis uit de buurt.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Aantal vragen:
1. Komt er nog wel geluid uit je centrespeaker als je iets in surround aan het kijken/luisteren bent? Of helemaal niets meer?

2. Met stereomuziek en de modus op stereo, gaat dan nog wel alles goed?

3. Met stereomuziek en de modus op DPL2, hoor je dan geluid uit je centre?

Kijk eens of je centre wel goed is aangesloten en probeer deze eens even om te wisselen met een andere speaker.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• BWSBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01-2025
Tx! Blijkt dat een van de kabels van het centrespeakertje inderdaad niet goed was aangesloten! Had het al eens nagelopen, maar niet goed blijkbaar. Er leek ook gewoon geluid uit te komen.. Duizendmaal bedankt!