Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE] Embedded Youtube video helemaal wit *

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 20:09

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Hoi!
Ik gebruik IE 9 (9.0.9) op windows 7. Sinds kort zijn plotseling alle embedded video's van o.a. Youtube niet meer zichtbaar, het scherm is heel erg wit (lijkt wel alsof de brightness op maximaal staat). Geluid doet het wel, ook als ik naar youtube zelf ga werkt het filmpje gewoon. Zowel op groot als klein scherm.
Het vreemde is dat een embedded filmpje in full screen wel normale kleuren heeft.

Ik heb met de instellingen zitten klooien, updates gedaan etc. maar het probleem blijft bestaan! Iemand die dit bekend in de oren klinkt en een handige tip heeft?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Installeer Flash Player opnieuw. Reset de instellingen (incl. cookies) van Flash. Controleer je video drivers. Probeer het eens in een andere browser.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 12-09-2012 20:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Geprobeerd, werkt alleen niet. Andere browser werkt ook niet........... heel vreemd!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Dus op youtube werkt het wel!
Op andere site's, die youtube gebruiken werkt het niet,
of youtube blokkeerd,
of website mag niet streamen,
of je beveiligings software houd iets tegen,
heb je dit op alle site's of maar op 1 site,
je info is minimaal.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik heb het op elke site, zoals ik al zeg gaat het om embedded youtube video's. Dat is dus op elke site behalve youtube zelf.
Het filmpje wordt niet geblokkeerd want hij speelt gewoon af, ik hoor geluid en zie vaag het beeld. Het lijkt erop alsof de brightness van het filmpje op maximaal staat, zo'n effect (whiteout) krijg ik te zien. Aan de website ligt het ook niet, anderen kunnen de filmpjes wel normaal zien. Bovendien kon ik de filmpjes ook normaal zien tot voor kort.

Zodra ik het filmpje in full screen open of via de website van youtube zelf doet hij het perfect.....

[ Voor 13% gewijzigd door koekjah op 13-09-2012 10:36 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, het is dus niet zo dat je helemaal niets ziet? Maar gewoon heel fel? En de controls van Youtube zie je wel?
En heb je het ook met Vimeo embedded video's?

Maak anders een screenshot. Geef. Meer. Informatie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik zie de controls perfect, het beeld zie ik heel vaag bij donkere stukken. Wanneer er een licht stuk in het filmpje zit, zie ik alleen maar wit. Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.europa-forum.nl/raar.png

Of het met Vimeo video's ook zo is weet ik niet, ik heb er nog geen kunnen vinden die embedded is...

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Schop! Het probleem bestaat namelijk nog steeds. Inmiddels meest recente versie van IE, ook meest recente versie van flash player; windows update heeft niets meer voor me. Heb IE en flash allebei al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

In het kort het probleem: embedded video's van Youtube spelen niet goed af in IE, ik hoor wel geluid maar zie het beeld bijna niet. Het lijkt wel alsof de helderheid op maximaal staat ingesteld.
Zodra ik dezelfde video op de website van Youtube kijk doet hij het perfect, evenals in een andere browser. (zie screenshot in de post hierboven)

Ik heb dit bij meerdere sites en alleen bij video's van Youtube, zo lijkt het. Iemand met een oplossing? want het begint echt irritant te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door koekjah op 21-04-2013 14:27 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik mis even de melding dat je verschillende (de nieuwste, en zonodig oudere) videodrivers hebt geprobeerd.

(Trouwens ook bijv Firefox gecheckt? Ik zie enkel IE).

Als dat niet helpt: schakel eventuele adblockers eens uit.

Omdat het enkel IE en YT betreft, zet ik dat even in de topictitel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ja, ook videodrivers heb ik geprobeerd. Firefox niet, maar het feit dat het in Chrome wel werkt zegt genoeg denk ik......
Het lijkt mij een instelling, maar kan het niet vinden...

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Topic is inmiddels al oud, maar ik heb zojuist EINDELIJK de oplossing gevonden. Mocht iemand anders dus nog tegen dit probleem aanlopen, even het volgende doen:

Bij de meeste mensen werkt het al als je bij de instellingen van flash het vinkje 'hardwareversnelling inschakelen' weghaalt, bij mij werkte dat dus niet.

Na lang zoeken kwam ik er achter dat er in IE ook nog zo'n optie bestaat, deze even afvinken bij:
Internetopties, geavanceerd, en dan een vinkje plaatsen (of juist weghalen) voor softwarerendering gebruiken ipv GPU-rendering.

Pagina: 1