HELP strepen op beeldscherm (laptop)

Pagina: 1
Acties:

• Bazzie88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Mijn tante heeft een HP dv5 waar de backlight deels/helemaal af en toe uitviel. Ik ging er van uit dat er een nieuwe inverter op moet. Laptop open gehaald om te kijken welke er op zit. Hierna heb ik de laptop weer in elkaar gezet, maar er komen nu strepen op het scherm te staan en ze verspringen ook steeds. Ik heb al geprobeerd om aan de kabel te rommelen (kabelbreuk) maar dit heeft allemaal niets geholpen. Verder ben ik ook nergens tegen aan gekomen of heb ik iets beschadigd naar mijn weten.
'
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn??

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WZHG4E6P.jpg

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

Nemesizz

Untouchable

Aan een extern scherm hangen.

Geen strepen > probleem met kabel/scherm
Ook strepen op extern scherm > videokaart/chip probleem.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:41
Dit lijkt op een flatcable die geen goed contact maakt. Dit zou een kabelbreuk kunnen zijn. Anders inderdaad de oplossing van Nemesizz proberen, blijkt hieruit dat het in de videokaart zit, dan zou je hiervan de drivers nog kunnen proberen te updaten.

• Bazzie88
Heb hem net getest op een extern beeldscherm. Maar daar blijft het beeld zwart, geen signaal volgens de monitor.
Kan ik er dan vanuit gaan dat er een probleem is met de chip?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:56
Bazzie88 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:35:
Heb hem net getest op een extern beeldscherm. Maar daar blijft het beeld zwart, geen signaal volgens de monitor.
Kan ik er dan vanuit gaan dat er een probleem is met de chip?
Ik neem aan dat je ook windowstoets+p hebt gebruikt? Niet iedere chip schakelt automatisch, kan zelfs een instellingen zijn. Iets meer details over wat je exact hebt geprobeerd aub ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 14-09-2012 19:38 ]

• Bazzie88
Natuurlijk! :)

De laptop start op naar waar je een gebruiker moet selecteren. En vanaf hier kun je vrijwel niets meer, reageert niet op muis en toetsenbord. En het externe scherm blijft zwart, deze is aangesloten op een vga poort.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CPAHBOS8.jpg

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:04
Bazzie88 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:11:
Natuurlijk! :)

De laptop start op naar waar je een gebruiker moet selecteren. En vanaf hier kun je vrijwel niets meer, reageert niet op muis en toetsenbord. En het externe scherm blijft zwart, deze is aangesloten op een vga poort.

[afbeelding]
Dan is gewoon de videochip van je laptop defect.

• Bazzie88
Saampje1460 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:16:
[...]

Dan is gewoon de videochip van je laptop defect.
Balen!.. Kan het ook zo zijn dat doordat de chip defect raakte. Dat het backlight vreemd begon te doen? (knipperen, beeld voor het helft verlichten en soms uitvallen)
Pagina: 1