Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muis valt random uit

Pagina: 1
Acties:

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik heb enige tijd last dat m'n muis uitvalt in Windows.

Wat gebeurt er precies?
Er zijn 2 dingen die gebeuren:
  1. De muis reageert niet meer op bewegingen voor 1 - 2 seconden (gebeurt met 1 - 2 minuten interval)
  2. De muis valt uit (lampen en LED balk onderop gaan uit) en moet opnieuw aangesloten worden aan de PC.
    (gebeurt om de 10 minuten tot 2 uur, gebeurt vaker als ik TF2 / SC2 / Dota 2 / Farming Simulator speel)
Wat heb ik gedaan:
  • Andere muizen geprobeerd (Intellimouse Explorer 3.0 / Steelseries Sensei / Logitech wireless)
  • Verschillende USB poorten gebruikt (front en back)
  • Polling Rate verlaagd (1000, 500 en 250)
  • Eventviewer geraadpleegd (geen enkele melding die hiermee te maken heeft)
  • Muis specifieke drivers niet en wel geprobeerd
  • Met en zonder ASUS chipset drivers geprobeerd
  • Windows ge-herinstalleert
  • CMOS clear
  • BIOS update
  • Muizen op andere systemen geprobeerd (werken)
  • Overige randapparatuur verwijderd (Toetsenbord en USB connector voor telefoon)
ge-googled.
1,2 zijn de enige twee die enigszins in de buurt kwamen, maar geen bruikbaar advies.

Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
3Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Asus VW223B€ 0,-€ 0,-
1Antec Performance One P280€ 98,28€ 98,28
1Asus P5E Deluxe€ 0,-€ 0,-
1Philips 32PFL5405H€ 494,-€ 494,-
2OCZ Reaper HPC DDR2 PC2-6400 4GB Edition€ 0,-€ 0,-
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB€ 45,-€ 45,-
1Asus EAH5450 SILENT/DI/1GD3(LP)€ 29,-€ 29,-
1MSI R6870 HAWK€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 666,28

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen?

Heb er een smaakje van Linux opgegooid, en al m'n hardware wordt goed herkent
code:
1
2
3
4
Bus 008 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 006 Device 002: ID 04b4:0101 Cypress Semiconductor Corp. Keyboard/Hub
Bus 008 Device 002: ID 1e7d:38a4 ROCCAT 
Bus 003 Device 006: ID 1038:1361 Ideazon, Inc.

(USB poorten in geheel, mechanisch toetsenbord, headset en als laatste m'n muis.)

[ Voor 3% gewijzigd door kKaltUu op 17-09-2012 16:43 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• ITWarrior
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 14:45
Ik heb precies het zelfde probleem, alleen werkt bij mij mijn toetsenbord (G15) ook niet meer. Maar raar genoeg blijft mijn USB soundcard wel werken. Ik stond net op het punt om zelf een topic te openen, maar ik wacht deze wel even af. Als ik het oplos dan laat ik het hier weten! Ik heb het probleem trouwens op een ASUS notebook met een Intel moederbord.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Start eens vanaf een ubuntu livecd, dan weet je of het windows is.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Extra info toegevoegd aan TS

Ok, zo te zien wordt de gehele muis niet herkend op sommige momenten in de liveomgeving. Pas na het fysiek opnieuw insteken van de muis zelf wordt deze weer herkend. het USB gedeelte van m'n headset evenals m'n toetsenbord worden telkens foutloos herkend.

Wel als ik langer een xorg scherm open heb waar ik m'n muisinput kan zien, en m'n muis opnieuw in een USB slot heb geduwd, blijft deze ook langer aan (zal nog langer testen).

Maar dus ook in een liveomgeving (was wel te verwachten na herinstallatie windows), geen oplossing.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Om het een en het ander uit te sluiten heb ik maar m'n 2e videokaart eruit getrapt evenals de andere schermen. Dit heeft tot gevolg dat ik maar een scherm heb, maar de muis gaat nog steeds haperen / dood.

De laatste keer dat een muis uitviel, heb ik een herstart gedaan en ben in het BIOS gedoken, hier bij USB apparaten stond de muis er deze keer niet bij (itt de vorige keer) Ook na het weer in Windows komen deed deze het niet. Bij het uitpluggen was er wel een (device removed) geluid te horen, en na het hersteken is hij weer herkend.

Heeft iemand nog tips waar ik achteraan kan gaan?

• ITWarrior
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 14:45
Ik ben nog steeds aan het zoeken :( Ik heb een herinstallatie gedaan en een bios upgrade. Ik heb zelfs mijn gehele hdd vervangen. Ik vind het alleraarste nog steeds dat mijn usb soundcard het nog steeds doet... Als ik meer weet laat ik het horen

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Bumpje, nieuw mobo en hij doet het weer!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
nvm, probleem is weer (en ook met een andere muis).
Dus, moederbord, geheugen en CPU zijn vervangen, het probleem bestaat op verschillende poorten en met verschillende muizen. Heb nu ook windows 8 erop staan dus het ligt ook niet aan de drivers van het systeem.

Iemand?

Verwijderd

Probeer eens safe mode, of Diagnostic startup en/of safe boot minimal (stel Timeout wat hoger in misschien) in msconfig.

Gaat het om Ideazon Reaper? of Steelseries mouse?

"Muizen op andere systemen geprobeerd (werken)"

Doe me je kast :? te vermoeden met alles wat je geprobeerd hebt:
("Dus, moederbord, geheugen en CPU zijn vervangen, het probleem bestaat op verschillende poorten en met verschillende muizen").

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Het enige wat standaard is gebleven zijn de voeding, harde schijven en de kast. De kast heeft er (hopelijk) niets mee te maken, aangezien ik de muizen ook op de poorten van het mobo connect.

Ik heb m'n muis aangesloten via PS2, wat het probleem verminderd, maar niet verhelpt.
ook heb ik nu met m'n nieuwe moederbord ook weer het draadloze muisje (USB reciever + muis) geprobeerd, en die werkt naar behoren :) maar dat telt niet omdat het geen bedraadde muis is.

Ok, heel omslachtig nu: op m'n Asus scherm zit een aansluiting om 3 USB poorten aan te sluiten (als een soort hub in het scherm) Nu ik een muis hierop heb aangesloten, is het nog niet voorgekomen. (Na je advies op te volgen in safe mode en later diagnostic startup, waar beide keren de muizen uitvielen)

En ook via m'n beelscherm krijg ik het disconnect geluidje te horen :<

WAT IS DEZE
Ik heb net m'n broer z'n microsoft muis "geleend" en deze doet het voor zover probleemloos :X

[ Voor 10% gewijzigd door kKaltUu op 21-10-2012 22:27 ]

Verwijderd

Is de kabel van de mouse helemaal in orde? Ik bedoel het kan zijn dat die een raar bocht of kink maakt als ie vanuit je normale kast op je bureau komt en dat doet ie niet in die andere systeem?
Of misschien statisch toestand?
echt heel vreemd maar vooral vervelend.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:37:
Is de kabel van de mouse helemaal in orde? Ik bedoel het kan zijn dat die een raar bocht of kink maakt als ie vanuit je normale kast op je bureau komt en dat doet ie niet in die andere systeem?
Of misschien statisch toestand?
echt heel vreemd maar vooral vervelend.
Ik denk het inderdaad de kabels van m'n muizen zijn. Beiden heb ik meegenomen in m'n tas en rolde ik de kabels om de muizen. Ik heb het vermoeden dat er kabelbreuken zijn ontstaan en daarom foekiemoekie zijn.

Zeker als ik net dezelfde symptomen vaststel op m'n broer z'n PC met een van mijn muizen.

Even volgende week als ik tijd heb een RMA inschieten voor de sensei en kijken of dat het verhelpt.

Pagina: 1