Online inschrijfsysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 963 views

Onderwerpen

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Beste mensen,

Ik werk als webdesigner aan een opdracht voor een klant die een online inschrijfsysteem wil, waar bezoekers zich kunnen inschrijven voor werkplekken in een kantoorruimte. Elke dag kun je kiezen tussen 'sochtends of 'smiddags; en zijn +- 50 werkplekken.
Als ontwerper ligt mijn expertise niet in eerste plaats bij de webapplicaties, via google kom ik er niet, dus ik roep graag jullie hulp in!

Welke applicatie zou ik in de website kunnen implementeren, met als hoofdvereisten: alle gebruikers kunnen zich inschrijven voor vrije plekken; als er een plek volgeboekt is, moet dit zichtbaar zijn en de moderator moet kunnen zien welke gebruiker wanneer gereserveerd/geannuleerd heeft.

Alvast heel hartelijk dank!

Anoniem: 99190

En waarom moet iemand hier jouw werk waar jij voor betaald krijgt doen?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

DeTeraarist

#Boots2Asses

Iets met taakverdeling...

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• tijnvw
Sorry, blijkbaar was ik niet helemaal duidelijk; mijn vraag is of mensen een bepaald systeem kunnen aanraden, of wellicht voor- en nadelen weten van verschillende oplossingen.

Lijkt me dat er genoeg kant-en-klare mogelijkheden zijn. Mocht dit niet het geval zijn, lijkt het me evident dat ik iemand zal betalen om dit werk te doen.

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 03:28

ongekend41

Division Brabant

googelen op online roosterprogramma levert best wat bruikbare resultaten op denk ik. Een gedeelte is gratis, sommige anderen hebben gratis demo's.
Op mijn werk gebruiken we 4xP, dat werkt prima als online inteken/rooster programma. Met andere vergelijkbare programma's heb ik geen ervaring.

nope

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geen idee of jullie outlook icm Exchange Server gebruiken, maar kan die dat niet standaard voor vergaderkamers (resources)? Dan ben je er toch (of denk ik nu te simpel of werkt het niet goed?)

Ok het moet online voor derden, dat had ik gemist.

edit2:// http://sourceforge.net/projects/mrbs/ is zoiets misschien een begin?

[ Voor 65% gewijzigd door franssie op 12-09-2012 23:39 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tijnvw
@ ongekend41: bedankt, ik heb ze gemaild om te vragen of ze precies kunnen leveren wat we nodig hebben

@franssie: we gebruiken op dit moment nog helemaal niks, de website is under construction. ik heb even op microsoft.com/exchange gekeken, en zie dat deze oplossing $4/gebruiker/maand kost. Voor de ca. 60 gebruikers die we voor ogen hebben, zijn de kosten voor iets waarvan we in principe alleen de roosterfunctie zouden gebruiken een beetje duur.

Zijn er nog andere opties? Oorspronkelijk zat ik te denken aan een online dienst die via een api of zelfs eventueel embedded geïmplementeerd kan worden.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

je hebt m'n edit net gemist denk ik? maar deze http://sourceforge.net/projects/mrbs/ leek me wel een optie om te onderzoeken.

[ Voor 55% gewijzigd door franssie op 12-09-2012 23:49 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tijnvw
Haha ja klopt, dit ziet er (hoewel niet zo flashy) heel erg goed uit! Ik ga er even mee aan de slag, en kijk of het wat voor me is. M'n MySQL-kennis is bepaald niet om over naar huis te schrijven, dus ik hoop dat het lukt. Ik laat sowieso weten of het lukt/hoe het bevalt, als er nog andere tips of do's/don't zijn, hoor ik het graag!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Succes! Ben benieuwd of het wat is en of er andere alternatieven zijn.
NIet dat ik zelf in deze business zit, maar tijdens zo'n trage verkiezingsavond is een beetje google skills trainen altijd leuk. Vond het op [Hot Desk Reservation Software Open Source]

skins/looks zijn natuurlijk altijd wel te hacken, is nooit het sterkste punt van open source.

De reviews zijn allemaal erg generiek zie ik nu, op twee of drie na:
Posted by Mary Martinez — 2012-07-06

Best free & open source music notation software
:?
Posted by torn682 — 2010-06-29

Up and running in no time. Perfect for our needs. Using it to manage shared resources in a school environment.
:*)

[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 12-09-2012 23:58 ]

• ViPeRIII
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-12-2021

ViPeRIII

n00bje

Kijk hier maar eens of er wat voor je tussen staat...
http://sourceforge.net/di...cently-updated/?q=booking

- Have no fear, ViPeRII is here -

• tijnvw
Bedankt mensen! Waar ik al een beetje bang voor was, ik kom helemaal niet uit het installeren van de MySQL-databases. Natuurlijk kan ik (eventueel met behulp van de hostingprovider) proberen om het toch voor elkaar te krijgen, maar zijn er misschien ook web-based mogelijkheden? Zijn deze per definitie betaald (en zou ik hierom toch voor de zelfgehoste oplossing moeten gaan)?

Op sourceforge komt franssie's suggestie MRBS ook terug, voor de rest veel rommel en een (duur) betaalde variant (todoyu), jammer want die lijkt dan wel weer heel prima!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Je zal toch een database moeten gaan gebruiken voor een applicatie als dit. De bureaus moeten eenmaal weten wanneer ze vrij zijn en wanneer niet. dat administreer je in een database als MySQL, anders rest je niets dan er zelf eentje ontwerpen in php, kan wel natuurlijk maar zou ik niet proberen.
Mail je hoster, de meeste bieden het standaard aan of overweeg naar een andere te gaan.

Maar beter, bouw even een test site thuis (zoekwoord mamp, niet in productie gebruiken). Kom je daar niet uit, dan is het een leerzaam project voor je CV (want dit is in je werkgebied denk ik wel redelijk standaard als in dat iedereen verwacht dat je het een beetje kan). Tenminste ik verwacht van een webdesigner dat ie met een CMS kan werken en die maken gebruik van dezelfde databases.

maar echt bijna alle hosters hebben MySQL en PHP gratis in het pakket - heb je geen hoster dan neem je er een, voor het geld wil je niet het beheer op je nemen van zo'n set. Tenminste voor EUR40 per jaar ga ik niet harder lopen dan bijvoorbeeld een one.com

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 13-09-2012 01:25 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Ik heb ook het idee dat er best wel wat oplossingen te vinden zullen zijn via google zoals ook een aantal mensen bewezen hebben. Als je zoekt op planningsprogramma's of boekingsprogramma's kan je van alles vinden. Even kort zoeken geeft in ieder geval de nodige oplossingen die in de basis doen wat jij wil, al zijn vele een stuk uitgebreider dan wat jij nodig hebt. Lijkt mij goed om eerst eens met de info die je nu gehad hebt op zoek te gaan naar oplossingen en voor jezelf te gaan bekijken wat de voor en nadelen van bepaalde oplossingen zijn.

Daarnaast lijkt datgene wat je beschrijft met de eissen die je in je TS hebt staan niet heel ingewikkeld om zelf te maken, helemaal niet als je werkzaam bent als webdesigner.
tijnvw schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:29:
Als ontwerper ligt mijn expertise niet in eerste plaats bij de webapplicaties
Ik zou het niet eens een webapplicatie noemen, volgens mij ben je met een SQL database en een paar php pagina's (toevoegen boeking, wijzigen boeking, en pagina voor moderator) al een heel eind met de dingen die je wil?

Daarnaast valt je vraag niet onder client software algemeen, het zou mij meer iets lijken voor Webdesign, Markup & Clientside Scripting. Ik ga het topic op dit moment echter niet verplaatsen omdat met name uit je topic start nog niet heel veel eigen inzet naar voren komt. Verdiep je verder in de oplossingen die aangedragen zijn en zoek voor jezelf ook nog even naar andere oplossingen. Als je vervolgens een lijstje hebt met oplossingen waarvan je aan kunt geven waarom bepaalde niet voldoen aan wat je wil ben je uiteraard van harte welkom om een nieuw topic te beginnen :)

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.