[Windows 7] PC doet niets meer behalve wit scherm

Pagina: 1
Acties:

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Hallo,

Ik wou vandaag mijn oude game pc omtoveren tot een reserve windows 7 bak.
Er draaide dus tot vandaag windows XP op.

De specificaties:
Intel E8400
4 GB ram
ASUS nVidia GTX 260
Samsung Spinpoint F1 500 GB
Asrock P45TS
Cooler Master Real Power M 520 Watt, 24 Pins

Nu was ik dus van plan windows 7 te installeren (32 bit, home-premium).

Ik heb de ISO van de officiele microsoft servers afgehaald, en ook te officiele USB boot tool.
Hiermee heb ik mijn 8gb Sandisk USB stickje in een bootable install stick veranderd.

De PC werkte fijn op windows XP, afgezien van alle troep die erop stond qua programmas enz.
Ik wou dus een clean install doen.

Ik deed de stick in mijn PC, bij het BIOS opstart scherm aangegeven via de USB stick te starten,
En de Windows 7 install begon.

Ik heb alle partities verwijderd in de install van Windows 7, en aangegeven een nieuwe partitie te maken en te gebruiken.

Ik werd de install geleid tot op het punt dat ik de taal enz moest ingeven, toen begon de echte install, ik ben toen ook wat TV gaan kijken om een uurtje later terug te gaan naar de PC om te zien of de install al klaar was.

Tot mijn schrik zag ik dat het scherm kompleet wit was, en er ook geen cursor meer was, ik heb de PC toen nog een half uurtje door laten gaan (alhoewel de hdd geen geluid maakte en de USB stick ook niet knipperde), toen heb ik maar besloten om de PC opnieuw op te starten.

Toen kwam het, Ik zette de PC aan, het scherm sprong automatisch aan (normaal),
Maar dit keer werd ik niet gegroet door het BIOS opstart schermpje wat normaal een paar seconden in beeld komt.
Dit keer kreeg ik een blank wit scherm te zien voor een paar seconden waarna het scherm zwart knipperde, en toen weer wit werd, en zo ook bleef.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
USB stick eruit.
Verschillende knoppen inrammen.
Andere monitor.
Hardeschijf los koppelen en opstarten. (Dit had een ander resultaat)
Andere power supply.

Dit had allemaal geen baat.
Steeds krijg ik maar een wit scherm en kan ik op geen manier de BIOS in komen.

Wel was het zo dat toen ik mijn hardeschijf los koppelde de PC in een rare situatie kwam waarbij het scherm wit was, en om de 20 seconden (ongeveer) alle ventilatoren even kompleet stopte, en toen weer begonnen te draaien, dit blijft maar doorgaan.
Scherm blijft wel constant wit.

Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij zou kunnen helpen want ik heb echt een flauw idee wat hier mis is gegaan.

Alvast Bedankt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik vrees dat er iets met je videokaart is. Ik zou proberen een videokaart van iemand te lenen en te proberen of hij dan wel beeld geeft.

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Ik ben bang dat het niet de videokaart is (Gezien de PC het voor en tijdens de install nog deed), maar ik heb duw er zo wel even de kaart van mijn main desktop in, kijken wat hij daarmee toen.

EDIT:
Dit gaf helaas ook het zelfde probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Crotchy op 13-09-2012 08:43 ]