Het moet toch niet gekker worden.......

Pagina: 1
Acties:

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 18:31
Zoals de topic titel al aangeeft; het nu toch niet gekker worden.......

Ik liep aan tegen de volgende advertentie:

V&A aangeboden: PSN €20 tegoed (graag ruilen tegen steam games)

Daarin wordt het volgende gevraagd/gezegd:
Dan kun je daarna de games sturen en als alles perfect verloopt, geef ik jouw (en jij mij hopelijk ook :) ) een 5 sterren beoordeling op T.net
Alvast bedankt!
Er wordt nu dus al in de advertentie, voordat er uberhaupt een deal heeft plaats gevonden, een 5 sterren beoordeling gevraagd, of eigenlijk wordt er om gebedeld........

Ligt het nu aan mij dat ik de enige die dit vreemd/idioot vind, of is dit tegenwoordig de nieuwe trent :? 8)7

Dat men naderhand om een beoordeling vraagt is logisch, maar om daar mee te beginnen........

[ Voor 14% gewijzigd door mistervis007 op 12-09-2012 15:41 . Reden: typo's ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hij zegt toch alleen dat hij een 5 sterren beoordeling geeft wanneer alles goed gaat. Hij hoopt dat van de andere partij ook, maar hij eist het nergens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• mistervis007
MsG schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:37:
Hij zegt toch alleen dat hij een 5 sterren beoordeling geeft wanneer alles goed gaat. Hij hoopt dat van de andere partij ook, maar hij eist het nergens.
Dat zeg ik ook niet dat hij het eist, maar ik vind het een vreemde manier om aan je beoordelingen te komen.
Dan rijst bij mij meteen ook de gedachte hoe betrouwbaar is zo'n beoordeling dan?
Want hij vraagt meteen om een 5 sterren beoordeling.
Bij mijn weten moet je die verdienen, dus zul je er eerst je best voor moeten doen.

[ Voor 13% gewijzigd door mistervis007 op 12-09-2012 15:43 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mistervis007 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:39:
[...]

Dat zeg ik ook niet dat hij het eist, maar ik vind het een vreemde manier om aan je beoordelingen te komen.
Dan rijst bij mij meteen ook de gedachte hoe betrouwbaar is zo'n beoordeling dan?
Want hij vraagt meteen om een 5 sterren beoordeling.
Bij mijn weten moet je die verdienen, dus zul je er eerst je best voor moeten doen.
Daar zijn die beoordelingen toch voor? Dat als alles naar beide tevredenheid gaat, dat beide partijen dan een goede beoordeling geven? :/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hij hoopt toch gewoon dat de andere volledig tevreden zal zijn? Ik mis het punt compleet. Op eBay wordt het veel dwingender gebracht altijd als je iets koopt daar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Ik snap het punt wel. Het lijkt er een beetje op dat de beoordeling belangrijker is dan de deal op zich.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mveijden schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:05:
Ik snap het punt wel. Het lijkt er een beetje op dat de beoordeling belangrijker is dan de deal op zich.
Lekker belangrijk wat de beweegredenen van de verkoper zijn. Misschien krijgt ie wel een enorme ... van een goede beoordeling. Zolang die beoordelingen op waarheid berusten is er niets aan de hand toch? Koper blij, verkoper blij, en toekomstige kopers worden geïnformeerd dat alles prima is verlopen. Wat is het probleem?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• mistervis007
mveijden schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:05:
Inderdaad dat bedoel ik.
En dat vind ik nu niet echt een goed uitgangspunt bij een advertentie...
naitsoezn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:36:
[...]

Lekker belangrijk wat de beweegredenen van de verkoper zijn. Misschien krijgt ie wel een enorme ... van een goede beoordeling. Zolang die beoordelingen op waarheid berusten is er niets aan de hand toch? Koper blij, verkoper blij, en toekomstige kopers worden geïnformeerd dat alles prima is verlopen. Wat is het probleem?
Er is geen probleem, alleen een vreemde gang van zaken.
Zou schets de verkoper het beeld dat het hem alleen om de beoordelingen te doen is.
Op zich is daar niets mis mee, maar waarom vraag je er al om in de advertentie?

Dat kan ook een verkeerde indruk wekken en ook rijst dan de vraag hoe betrouwbaar het dan allemaal is.

Maar goed dat is mijn visie en blijkbaar zit ik er dus naast, als het gros van de tweakers daar anders over denkt :)

[ Voor 58% gewijzigd door mistervis007 op 12-09-2012 17:49 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het nadrukkelijk vragen om een review te geven vind ik ongewenst en die regel heb ik dan ook verwijderd uit de advertentie (wat ik in het verleden ook al vaker gedaan heb nav meldingen in het meldpunt).
Tijdens de communicatie met geïnteresseerden kan ie uiteraard vragen om een review te plaatsen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• mistervis007
FlipFluitketel schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:07:
Het nadrukkelijk vragen om een review te geven vind ik ongewenst en die regel heb ik dan ook verwijderd uit de advertentie (wat ik in het verleden ook al vaker gedaan heb nav meldingen in het meldpunt).
Tijdens de communicatie met geïnteresseerden kan ie uiteraard vragen om een review te plaatsen.
Dan ben ik toch blij :) dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt :)
Dan is mijn visie toch nog niet zo verkeerd.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 06:49
ik snap het probleem niet helemaal. Een review is een onderdeel/uitkomst van een transactie, dat mag je toch ook benoemen in de advertentie? Ik had het probleem gesnapt als er had gestaan 'ik handel alleen als ik 5 sterren krijg'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistervis007 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
[...]

Dan ben ik toch blij :) dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt :)
Dan is mijn visie toch nog niet zo verkeerd.
Wat een onzin, sorry. Ik heb al verschillende deals gehad op tweakers waarbij sommige kopers of verkopers niet de moeite nemen om feedback achter te laten. Dat vind ik jammer, want als ik zelf iets verkoop vind ik het altijd leuk dat anderen ook kunnen zien dat ik zaken met zorg verpak, snel verstuur en netjes communiceer.

Ik snap zijn punt dus wel degelijk. Hij bedelt nergens, eist het ook niet maar geeft zelf gewoon aan actief te reageren en te handelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:36:
[...]

Wat een onzin, sorry. Ik heb al verschillende deals gehad op tweakers waarbij sommige kopers of verkopers niet de moeite nemen om feedback achter te laten. Dat vind ik jammer, want als ik zelf iets verkoop vind ik het altijd leuk dat anderen ook kunnen zien dat ik zaken met zorg verpak, snel verstuur en netjes communiceer.

Ik snap zijn punt dus wel degelijk. Hij bedelt nergens, eist het ook niet maar geeft zelf gewoon aan actief te reageren en te handelen. :)
Sorry maar wat jij nu schrijft dat is pas onzin!

Uiteraard is het fijn om feedback te geven en te krijgen.
Het is dan ook niet erg om daar om te vragen, maar doe dat pas als de deal rond is en niet van te voren en doe het dan via een DM of mailtje.
Ga het niet in de advertentie doen, want dan is het wel bedelen/eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistervis007 schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:45:
[...]

Sorry maar wat jij nu schrijft dat is pas onzin!

Uiteraard is het fijn om feedback te geven en te krijgen.
Het is dan ook niet erg om daar om te vragen, maar doe dat pas als de deal rond is en niet van te voren en doe het dan via een DM of mailtje.
Ga het niet in de advertentie doen, want dan is het wel bedelen/eisen!
Nou nee, deze persoon is gewoon duidelijk in zijn communicatie. Net zoals bijvoorbeeld een productomschrijving geeft hij ook aan wat je verder van hem kunt verwachten als verkoper/koper. Dat is niet alleen duidelijk, het is ook nog eens prettig om te weten. :) Meer mensen zouden het feedbacksysteem net zoals hij doet serieus moeten nemen en veel meer moeten gebruiken. Jammer dat er weer van die kommazeikers zijn die dit weer negatief benaderen.

Hij bedelt immers nergens, hij geeft alleen aan dat hij hoopt (en dus niets eist) dat de koper/verkoper dat bij hem ook wil doen. Ik zie nergens een vraag, bedelen om iets of wat dan ook maar. :)

Tweakers zou blij moeten zijn met dergelijke users die zo actief met het feedbacksysteem bezig zijn. :)
Pagina: 1