Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Handbrake encoding vertraagt hele pc

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik gebruik Handbrake om mijn videos te converteren voor het gebruik op mijn ipad. Maar het probleem is dat het encoderen ong elke 5 minuten de hele pc supertraag maakt. En dan bedoel ik dat als je de muis beweegt, die ook over het scherm ziet schokken. Heel vervelend voor als je het encoden op de achtergrond wil laten lopen.

Nou heb ik al enkele dingen uitgeprobeerd:
- Nieuwste drivers installeren van: moederbord, intel matrix, gpu
- Laatste versie van Handbrake installeren.
Het maakt niet uit welke versie ik gebruik, het zijn altijd dezelfde problemen

Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Wat kunnen jullie me adviseren?

Ik heb een Lenovo T400 met Windows 7.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb je al gekeken hoeveel CPU tijd handbrake vraagt van je computer? Het decoderen of encoderen van video kan behoorlijk CPU intensief zijn.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:29
Zal ik wat schokkends vertellen.
M'n Acer aspire one 721 draait Handbrake niet eens, gewoon te zwaar voor de dingen die ik wil converten.

Als je alle opties max weet te zetten ben je echt wel even bezig met converten.

Waarschijnlijk heb je Handbrake ook realtime prioriteit gegeven in Taskmanager om het process alles te geven.
Wil je ook nog normaal computeren, zet de prioriteit dan naar beneden.

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik was nog vergeten te vermelden dat het verlagen van de priority in de taskmanager niks uitmaakt (en die staat standaard al op "below normal").

Het maakt mij niks uit dat hij wel even bezig is (rond de 20fps gemiddeld), als ik maar door kan werken zonder elke 5 minuten met een minuut pause te zitten.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:29
hmm, probeer hem eens op normaal te zetten.
En ook de instellingen van handbrake zelf even naar default zetten.

Als het periodiek is zou het misschien kunnen komen omdat handbrake dan net wat tijd toegewezen krijgt?