Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Azuroh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Goede dag,

Ik ben bezig met het opzetten van een FTP server voor eigen gebruik en school opdrachten. Dit doe ik op Windows Server 2008 met IIS 7. Ik heb dit al eerder voor elkaar gekregen, helaas is de voormalige harde schrijf gecrasht en heb ik een nieuwe install moeten doen.

In principe is de server geïnstalleerd en kan ik deze netjes benaderen via computers binnen de LAN, extern doen zich de problemen voor.

Het volgende gebeurd:

Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 Microsoft FTP Service
Commando: USER administrator
Antwoord: 331 Password required for administrator.
Commando: PASS **************
Antwoord: 230 User logged in.
Commando: OPTS UTF8 ON
Antwoord: 200 OPTS UTF8 command successful - UTF8 encoding now ON.
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando: PWD
Antwoord: 257 "/" is current directory.
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 Type set to I.
Commando: PASV
Fout: Verbinding verloren
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

--

Nu heb ik de error al geprobeerd te googlen, maar veel wijzer word ik hier niet uit.
Poort 21 staat forwarded naar mijn server.
Poorten in de Firewall van Windows staan ook open.

Het lijkt erop dat de uitgaande poort een probleem is. Hier had ik de eerste keer totaal geen last van en kon ik direct inloggen op mijn FTP via extern.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt !

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 22:29
Zet ook eens poort 20 open. Probeer het dan nog eens.

[ Voor 32% gewijzigd door Martijn085 op 12-09-2012 15:32 ]

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 14:23
En je zult nog wel iets meer moeten forwarden ook ;-)
Doe maar eens een forward van alle ports > 1024 naar het interne IP van de FTP
(of zet tijdelijk de FTP machine even in "dmz" mode op je routertje)

Met het PASV commando zal je FTP-server aangeven aan de client op welk poort hij moet connecten en ik denk dat je routertje dit ook wel moet forwarden naar binnen, tenzij die dat automagisch gaat herkennen natuurlijk.

• Azuroh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Tsja as easy as that, het werkt. Het rare is dat ik de laatste keer dit niet heb hoeven doen. Naar mijn weten heb ik exact dezelfde stappen ondernomen voor het installeren.

Wel heb ik nu een aardig grote range poorten open staan, vanaf 1024. Tot welke poort zou ik deze maximaal hoeven openzetten ?

Heel erg bedankt in iedergeval !

Verwijderd

Je kan gewoon een port range configureren in de IIS. Hier staat bv uitgelegd hoe je dat doet. Best kan je ook je extern IP configureren.

Een range van 50 tot 100 poorten is in principe voldoende, tenzij deze door velen tegelijkertijd gaat gebruikt worden, dan kan je best wat ruimer nemen. Ik doe meestal 50000-50100 of zo.

Daarna nog je firewall configureren met deze range (+ eventueel de Windows firewall als deze ingeschakeld staat).