Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Fiddler] dubbele pagina aanroep

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik zit met Fiddler wat controles uit te voeren in onze applicatie (live omgeving) en zie daarbij dat onze pagina's 2x langs komen bij elke aanroep.

Beiden geven een http-code 200 (OK), alleen bij de eerste aanroep staat dit symbool 'Afbeeldingslocatie: http://www.fiddler2.com/Fiddler/help/images/ui.asp16.gif Session was aborted by the client, Fiddler, or the Server.'
En bij de 2e is alles zoals het hoort.

Ik heb de bestandsnaam en domeinnaam af moeten schermen i.v.m. bedrijfspolicy, maar onder beide oranje vlakken staat hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2m6uxc5.png
http://i48.tinypic.com/2m6uxc5.png

Nu is de vraag: wordt de pagina nu ook daadwerkelijk 2x aangeroepen en over en weer van de server naar de client gestuurd (dus dubbele load)? Of lees ik fiddler gewoon verkeerd af?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ken Fiddler niet, maar kun je dat aan de serverkant niet domweg (al dan niet tijdelijk) loggen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• PdeBie
ik heb in de page_init (C# .NET) van de pagina een logregel weg laten schrijven en zie dat deze regel inderdaad 2x weg geschreven wordt.

Maar dan nog mijn vraag over Fiddler, wordt de pagina inderdaad 2x volledig over de lijn gestuurd naar de client?
Lees ik dat goed af in Fiddler?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pdebie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:57:
Maar dan nog mijn vraag over Fiddler, wordt de pagina inderdaad 2x volledig over de lijn gestuurd naar de client?
Lees ik dat goed af in Fiddler?
Je krijgt 2x een http status code, request id, headers enz. dus ja. Je zou wat dieper in de requests kunnen duiken (volgens mij dubbelklik op zo'n regel) om te zien wat er precies (en wellicht waarom) gebeurt.
offtopic:
fiddler heeft overigens een nieuwe eigenaar voor diegenen die dit nog niet wisten... tl;dr: "Fiddler will remain a free tool"

Ikzelf gebruik liever gewoon Firebug/IE F12 Dev.tools/Chrome Dev.tools/Safari Dev.tools/Opera Dragonfly (afhankelijk van je browser) of Wireshark voor non-browser zaken.

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 12-09-2012 14:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Ikzelf gebruik liever gewoon Firebug/IE F12 Dev.tools/Chrome Dev.tools/Safari Dev.tools/Opera Dragonfly (afhankelijk van je browser) of Wireshark voor non-browser zaken.
Fiddler is wel iets totaal anders dan Firebug.
Firebug is om de dingen aan te clientkant te bekijken; Fiddler om te zien wat er over de lijn gaat.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:36:
Fiddler om te zien wat er over de lijn gaat.
En dat kan in firebug niet :? I beg to differ ;) Het "Net panel" al eens bekeken?

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 12-09-2012 14:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:38:
[...]

En dat kan in firebug niet :? I beg to differ ;) Het "Net" panel al eens bekeken?
oeps, nee nog niet bekeken dus...

ik = 8)7

• PdeBie
in Firebug zie ik inderdaad ook 2 aanroepen.
De eerste heeft status 'aborted', maar een omvang van 29.9kB.
De tweede aanroep, direct erna, heeft ook een omvang van 29.9kB en status 200 OK.

Dus 2 aanroepen zoals ik het zie en 2x 29.9kB over de lijn.

Hoe kan ik achterhalen waarom de 1e call geannuleerd wordt?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pdebie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:43:
Hoe kan ik achterhalen waarom de 1e call geannuleerd wordt?
Komaan. Zitten we hier om handjes te houden? Door te debuggen misschien? Begin eens wat zooi uit je pagina te strippen; net zo lang tot 't niet meer gebeurt. In 't laatst verwijderde deel zit dan je probleem. En zo ga je pinpointen waar 't vandaan komt.

Onze kristallen bol is stuk en op basis van de erg summiere info in je TS en nog summierdere info uit je screenshot kunnen wij ook niets zinnigs zeggen. Het kan een verloren AJAX call zijn, een favicon die door een redirect i.p.v. 404 ofzo niet goed opgehaald wordt en ga zo maar door.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 12-09-2012 14:49 ]

Over mij

• PdeBie
nah, bedoelde meer of dit wellicht in Firebug te achterhalen was. ;)

ik hoef niet te leren hoe te debuggen inderdaad.

ik duik er eens in.

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 12-09-2012 14:50 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pdebie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:49:
nah, bedoelde meer of dit wellicht in Firebug te achterhalen was. ;)
Nogmaals: mogelijk wel. Mogelijk niet. Je zult dieper in de requests moeten kijken dan enkel de "helicoptervlucht" info die je nu ziet (en postte in je TS). Maar, hey, doe eens gek en klik eens op de plusjes voor de requests. Daar kun je in de verschillende tabs nog een heleboel informatie halen. Misschien haal je daar iets uit, misschien niet.
pdebie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:49:
ik hoef niet te leren hoe te debuggen inderdaad.
Nou dan :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 12-09-2012 14:51 ]

Over mij

Pagina: 1