• Scylin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Beste Tweakers,

Ik zou graag wat hulp van jullie willen hebben in het vinden van een goede headset die ik niet alleen ga gebruiken voor gamen maar ook om muziek te luisteren en films te kijken.

Ik ga op stage in het buitenland en kan daarom mijn speakersetje niet echt makkelijk meenemen, en aangezien ik momenteel een troep headset heb dacht ik, waarom koop ik geen goede headset als ik toch weg ga.

Ik heb veel dingen gelezen, surround sound headsets schijnen troep te zijn en werken voor geen meter aangezien er allemaal kleine drivers in gepropt worden, is dit waar?

En ik heb ook gelezen dat de beste optie eigelijk is om een goede koptelefoon te nemen met een Zalman microfoontje erbij, dit klinkt allemaal heel erg leuk, maar heeft iemand ideeën over welke koptelefoon ik moet nemen, en wat voor microfoontje?

Ik heb zitten kijken naar headsets van Steelseries en Logitech, maar dat zijn surround sound headsets, en ik lees overal dat dat een buyers gimmick is en dus geen toegevoegde waarde heeft.
Ik heb meerdere reviews online gelezen (op Tweakers en andere websites) maar die zeggen allemaal weer wat anders, de ene zegt dat surround wel iets toevoegd, andere zeggen van niet.

Hier een kort lijstje van headsets waar ik naar heb gekeken, en waar ik niet zeker over ben:

Logitech G35
Steelseries Siberia V2 USB
Astro a40 (ver buiten mijn prijsklasse)
Diverse Creative headsets (Ik heb zelf een Fatal!ty gehad, maar ik zoek nu wat anders)
Nog meer Logitech headsets (de G35 leek mij het beste uit al de headsets van Logitech)
En nog vele meer die ik me op het moment niet meer kan herinneren

Ik heb gehoord dat ook Sennheisers headsets/koptelefoons erg goed zijn, goede geluidskwaliteit.

Ik zou graag wat hulp van jullie willen om een goede setup te hebben voor als ik weg ben! :)

Mijn budget zit rond de 100 euro, iets meer of iets minder maakt niet uit.

Alvast bedankt,

Scylin

PS. Sorry als dit in het verkeerde gedeelte van het forum is, ik kom er net achter dat er een audio en hi-fi gedeelte is, ik denk dat dit daar beter inpast.

[ Voor 26% gewijzigd door Scylin op 12-09-2012 13:02 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:54
De goedkopere Sennheiser Headsets (PC150) konden mij nooit overtuigen, toen deze kapot ging overgegaan naar een Beyerdynamic DT230 Headset. Nooit spijt van gehad en na 5 jaar nog steeds in gebruik als secundaire Headset.

Kijk eens naar de Beyerdynamic MMX2 zit ruim onder de €100 en is van alle markten thuis.
Review

Zelf een Audio Technica ATH-AD700 Heaphones met een Logitech Mic voor mijn primaire PC.
Dit is een open model, zeer ruimtelijk maar dat gaat engizins ten koste van de bas.
Prijs kom je ook (net) boven de €100 uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Zanac-ex op 12-09-2012 18:38 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik kan niet echt meepraten over de meeste die je noemt, maar ik heb wel vele sennheisers gehad, pc130, 150, 160, 350 en 360. Doe jezelf een plezier en als het onder de 100e moet blijven, vergeet de sennheisers. De 350/360 zijn heel erg goed, de 130-160 gevalletjes zou ik spijt van gehad als het om geluidskwaliteit ging, gelukkig ging het vooral om de microfoons.

• Scylin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Bedankt voor de reacties so far!
Zanac-ex schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:30:
De goedkopere Sennheiser Headsets (PC150) konden mij nooit overtuigen, toen deze kapot ging overgegaan naar een Beyerdynamic DT230 Headset. Nooit spijt van gehad en na 5 jaar nog steeds in gebruik als secundaire Headset.

Kijk eens naar de Beyerdynamic MMX2 zit ruim onder de €100 en is van alle markten thuis.
Review

Zelf een Audio Technica ATH-AD700 Heaphones met een Logitech Mic voor mijn primaire PC.
Dit is een open model, zeer ruimtelijk maar dat gaat engizins ten koste van de bas.
Prijs kom je ook (net) boven de €100 uit.
Bedankt voor de info, ik heb ook naar Beyerdynamic zitten kijken, en ik zie dat hun ook een heleboel mooie headsets/hoofdtelefoons hebben, bedankt voor het naar voren brengen van het merk!

Ik heb ook de Audio Technica ATH-AD700 bekeken, en ik had juist gelezen dat die juist wel goed waren als all-rounders, in ieder geval beter als de A700, aangezien die eigelijk alleen maar goed is voor gamen, omdat daar echt bijna geen bas in zit.
Foritain schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:37:
Ik kan niet echt meepraten over de meeste die je noemt, maar ik heb wel vele sennheisers gehad, pc130, 150, 160, 350 en 360. Doe jezelf een plezier en als het onder de 100e moet blijven, vergeet de sennheisers. De 350/360 zijn heel erg goed, de 130-160 gevalletjes zou ik spijt van gehad als het om geluidskwaliteit ging, gelukkig ging het vooral om de microfoons.
Ik kan denk ik nog wel wat sleutelen aan mijn budget, want ik heb ook naar de 350/360 van Sennheiser zitten kijken en heb daarover gelezen dat de 350 niet echt tot zijn recht komt als je er geen goede geluidskaart bij hebt zitten. Ik heb daarintegen allemaal goede dingen over de 360 gelezen, vooral dat het op all around vlak een erg goede headset is.

Daarintegen heb ik ook veel gelezen dat je veel meer waar voor je geld krijgt als je een hoofdtelefoon neemt met een aparte mic en een redelijke geluidskaart.

Ik toen zelf ook nog is zitten kijken en zit nu te twijfelen tussen een aantal hoofdtelefoons/headsets, misschien mensen die hun mening erover willen uiten?

Brainwavz HM5
Creative Aurvana Live!
Beyerdynamic DT 770 Pro Dit is een duurdere hoofdtelefoon, misschien iemand reacties of het het extra geld ook echt waard is?
Deze heb ik trouwens gevonden nadat je het over je Beyerdynamic headset had gehad, dus bedankt Zanac!
Beyerdynamic DT 990 Pro Zo rond dezelfde prijs als de DT 770, wat is het verschil?

Met als soundcard:

Asus Xonar DG

De soundcard is natuurlijk niet top notch, maar aangezien ik van een onboard kom, zal dit zeker een grote verbetering zijn op wat ik had, en het is denk ik ook wel een instappertje, om het een beetje betaalbaar te houden.

Ik heb vooral veel op head-fi zitten lezen, en ook op hardforum, natuurlijk alleen in de relevante threads.

Alvast bedankt voor de reacties tot zo ver, en alvast bedankt voor toekomstige reacties! :)

Scylin