• Lucien Shepherd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 15:43
Beste Tweakers.
ik wil een deze dagen een nieuwe Voeding kopen,
Maar ben niet Super op het gebied daarvan.
Dus ik Vraag jullie Graag Advies.

Budget: tot 80€
Watt: 500+

zelf Heb ik de voorkeur aan deze Voeding: be quiet! Pure Power L8 630W
de reden omdat ik een nieuwe wil is omdat mijn oude er aan het mee uitscheiden is :/,
Platform: ik game op mijn pc en Doe er mijn kantoor zaken op,
ik vind het belangerijk dat de voeding zuinig is :)

Alvast bedankt :)

Who`s afraid of a little thunder?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je er allemaal aan gaan hangen dat je 630W nodig hebt? Als je het belangrijk vind dat zo'n ding zuinig is, dan is het ook handig te kijken naar een voeding die niet veel te zwaar is voor je systeem.
Verder zit je met be quiet! wel goed, prima voedingen die vaak heel goed uit reviews komen.

• Lucien Shepherd
Ik wil er nog 2harde schijven aan hangen.
En voorderest een fan controller

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
630W is zoals TERW_DAN al suggereert waarschijnlijk flink overkill, tenzij je al 2 redelijk stroom hongerige GPU's in SLI draait.
In de prijsklasse tot 80 euro is deze voeding wel een goede keuze. Je kunt eventueel een iets wat kleinere voeding nemen als je geen SLI/Crossfire draait, bv. een Corsair TX550, een Seasonic M12II-520W of een be quite! Pure Power L8 530W. Allen prima voedingen en het scheelt een paar euro.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De pricewatch: Seasonic M12II 520W ik aanraden al heb ik zelf helaas de s12l (niet modulair verder gelijk)
In mijn ogen de ultieme betaalbare kwaliteitsvoeding.

Ik zou alleen kijken of een 430 watts of zelfs 300 watts kwaliteitsvoeding niet voldoet aan je eisen, want dat is goedkoper en zuiniger.
(Ik had een i3 2120+6850 OC op een 300 watts voeding en dat ging prima:))

[ Voor 48% gewijzigd door eL_Jay op 12-09-2012 12:52 ]

• Lucien Shepherd
Ik draaide al op 450 Watt en had mijn watt limiet al bijna overscheden (stroom begon uitevallen or random momenten) eL_Jay. Maar ik vind Moi_in_actie zijn Suggestie ook Aanemelijk.
be quite! Pure Power L8 530W komt wat meer in mijn Buurt :D

450W zegt niks, er zijn ook "750W'' voedingen te koop die een minder zware PC aan kunnen dan een goede 300W voeding. Dus welke voeding heb je?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

kaykok23 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:57:
Ik draaide al op 450 Watt en had mijn watt limiet al bijna overscheden (stroom begon uitevallen or random momenten) eL_Jay. Maar ik vind Moi_in_actie zijn Suggestie ook Aanemelijk.
be quite! Pure Power L8 530W komt wat meer in mijn Buurt :D
Dan bestaat de kans dat je gewoon een belabberde voeding had :) Een goede voeding van een degelijk merk kan met 450 watt veel meer leveren dan een B-merk-voeding van 450 watt. Die kappen er soms bij aanzienlijk minder dan het aangegeven vermogen al mee.
Pagina: 1