• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-06 18:54
N.a.v. deze post:

Anoniem: 32279 in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 117"

Ben ik eens gaan denken, thuis zitten wij altijd te kloten wie waar heen gaat en wanneer er tijd is. Ik zelf zou het wel prettig vinden om een digitale agenda in huis te hebben op een vaste plek die eigenlijk altijd aanstaat. Dus geen gezeur dat dat ding weer kwijt is (zoals mijn Asus Transformer waar mijn dochter veelvuldig gebruik van maakt).

Vanaf 8" zou denk ik wel te doen zijn, 10" is denk ik optimaal. Aangezien het alleen voor de agenda is boeit het mij vrij weinig wat de tablet verder kan, in eerste instantie moet het allen maar een agenda functie hebben. De goedkoopste tablet 10" nu: pricewatch: Yarvik TAB411 Zwart

Maar nu, hoe bouw je zoiets mooi in de keuken? (Of andere plek in dat geval?) Verbouwen hebben we 2 jaar geleden al gedaan dus vind ik wel even goed zo, het zou iets in de trend van een casing moeten zijn. Er zijn wel algemene casings:

Houder voor de tablet:
http://www.ebay.co.uk/itm...RK:MESE:IT#ht_2453wt_1344

Mount voor op de muur:
http://www.ebay.co.uk/itm...0d4&_uhb=1#ht_1714wt_1139

Nu ziet dit er best mooi uit, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die zoiets graag zou willen hebben of heeft. Wat zijn goede alternatieven om hiervan gebruik te maken? Misschien een mooie ombouw of iets dergelijks? Geen idee wat hiervoor allemaal te krijgen is..

(Misschien moet ik geen eens denken aan een standaard Android tablet, ik noem maar een zijstraat..)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:58

ralpje

Deugpopje

In mijn tijd heette dat een kalender. Waarom dat niet gewoon gebruiken? Wat is de meerwaarde van een tablet?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 13:23
een gedeelde agenda, dmv GMAIL, kun je ook synen met je telefoon en of Outlook agenda van het kantoor. Zo heb je altijd je agenda bij de hand.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:58

ralpje

Deugpopje

... Maar als je dan toch al een telefoon hebt waar je je agenda in hebt, waarom dan zo'n ding aan de muur hangen? ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Low tech oplossing (en imho een stuk charmanter):

Afbeeldingslocatie: http://www.woonstijl.nl/files/Doe%20het%20zelf/1846_258.jpg

eventueel te vervangen door een whiteboard ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je op je werk wat aan het plannen bent dan synct hij het direct naar je thuis tablet. Ook kan hij syncen met de telefoon/PC van zijn vrouw, dochter, etc. Je kunt dus overal je agenda inzien en wijzigen, ook die van de medebewoners.

Met krijt gaat dat wat lastiger :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 13:14
ralpje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:57:
In mijn tijd heette dat een kalender. Waarom dat niet gewoon gebruiken? Wat is de meerwaarde van een tablet?
Omdat we Tweakers zijn en omdat het kan :P

Je kan de Nexus 7 gebruiken. Jammer dat de dock nog niet officieel uit is.

Of een goedkope Yarvik. Die kan je dan met een autohouder ergens ophangen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• CasGas
Xyphoid schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:08:
[...]

Omdat we Tweakers zijn en omdat het kan :P

Je kan de Nexus 7 gebruiken. Jammer dat de dock nog niet officieel uit is.

Of een goedkope Yarvik. Die kan je dan met een autohouder ergens ophangen.
Juist, omdat het kan. Losse agenda's zijn "analoog", daar doen we niet aan :)

Dock's zijn niet echt handig, ik wil het eigenlijk aan de muur hangen, naast een stopcontact wat er al zit.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 13:14
CasGas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:14:
Dock's zijn niet echt handig, ik wil het eigenlijk aan de muur hangen, naast een stopcontact wat er al zit.
Een autohouder, zoals ik eerder voorstelde. Dat zou het makkelijkst zijn. En dan kan je ook een universele houder gebruiken. Dan heb je voor 150 euri een tablet en een houder.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 13:14

stuffer

Ondertietel

Analoog is idd een beetje 1980....

Zelf hebben wij dat thuis ook.

-Apart email adres voor het gebruik van de agenda.
-T300 ligt overal en nergens in de woonkamer met agenda op homescreen.
-Vrouw met een smartphone toegang tot de agenda.
-Zelf met smartphone toegang tot de agenda.

Jou idee is ongeveer het zelfde als die van mij: Altijd toegang wanneer en waar je bent.

Alleen een tablet aan mijn muur vond ik net een stap te ver maar wel een leuk idee.

[ Voor 1% gewijzigd door stuffer op 12-09-2012 12:23 . Reden: typo ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Pff, vind het wel veel geld voor dan nog maar een mini-schermpje op de muur.. Zou je dan niet beter iets kunnen bouwen a la de laptopmods naar digitale fotolijstjes, met daarop een webapplicatie waar je via de eigen smartphone oid op kan inloggen en dingen aanpassen. Waarna de lapmod de agenda/kalender weergeeft op het scherm?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• CasGas
MaximusTG schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:23:
Pff, vind het wel veel geld voor dan nog maar een mini-schermpje op de muur.. Zou je dan niet beter iets kunnen bouwen a la de laptopmods naar digitale fotolijstjes, met daarop een webapplicatie waar je via de eigen smartphone oid op kan inloggen en dingen aanpassen. Waarna de lapmod de agenda/kalender weergeeft op het scherm?
Dan koop ik wel een 8" tablet voor 60 euro, dan ben ik voor veeeeeel minder geld klaar.. daar ga ik geen laptop voor kopen en moeilijk doen met mijn telefoon om daar weer op in te loggen.

Een autohouder lijkt me trouwens niet echt handig voor montage aan de muur.

Zijn er ook geen kant en klaar oplossing voor tablets "universeel" zullen we maar zeggen?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Tja, als je googlet op 'tablet universal wall mount' dan zie ik wel wat opties. Maar of dat mooi staat bij jou? Ik zou kijken of je niet zelfs iets kan fabriceren, misschien op basis van een fotolijstje?

• CasGas
Hmm, de mensjes van Dockem (http://www.dockem.com/) hebben ook wel leuk spul, maar ook allemaal weer "houder-achtige" dingen, geen inbouw in bijvoorbeeld zo'n fotolijstje.. Die zijn echt nergens te bekennen lijkt het..

Anoniem: 474143

Offtopic, dus weg.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 22-09-2012 13:19 ]

• Pavic
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi,
Ik heb me ook reeds afgevraagd hoe je dit het beste oplost.
Momenteel staat onze pc vlak bij de eetplaats maar dit zal vlug veranderen.
Ik dacht dat een een TV met apps misschien soelaas kan brengen.
Ik weet niet of dit dan gemakkelijk te bewerken is maar 30" en meer kijkt wel beter dan een 7" of 10".
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kijk zelf nog analoog op een beeldbuis maar zal waarschijnlijk in onze volgende woning wel een tv in de keuken plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
Gezien ik het nu toch echt wil gaan gebruiken voor ook andere dingen ga ik het topic toch nog een keer kicken..

Wat ik voor de iPad gevonden heb is eigenlijk best wel de shit, maar natuurlijk weer niet leverbaar voor Android devices:

http://www.launchport.com/

Wallmount dockings inclusief opladen en dergelijke, maar dan voor Android, wie o wie maakt mij los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je dit gaat zoeken voor Andriod van vind je niks. Misschien moet je zoeken op fabrikant/model namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:06

Eagle Creek

Breathing security

Hey, ik heb hetzelfde gedaan! :D.

Overigens wel met een Yarvik van een paar tientjes gewoon met wat kleefhangers aan een spijkertje. Was zeker niet van plan hiervoor sterk te gaan investeren.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 15:22
Wat ik me dan wel afvraag, krijg je zo geen problemen met de ideale hoogte dat zo'n ding moet hangen? Goedkope tablets zullen niet de beste kijkhoeken hebben en ook om te gebruiken is te hoog/laag niet handig. Daarbij ga ik er wel van uit dat je wil dat je kind(eren) er ook gebruik van willen maken of je vrouw een pak kleinier/groter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

TWKterry

Master Mariner

de allergoedkoopste oplossing met 4 stuks schroefhaken.
2x aan de onderzijde en 1x links / 1x rechtsboven.
haakeinders even omwikkelen met wat tape en klaar !

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/uploads/thumbs/thumb_Schroefduim%20-%20staal%20verzinkt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zag het topic weer voorbij komen aan dacht aan wat dingen die ik op ebay e.d. heb gezien. Ik zit zelf ook aan zoiets te denken icm een Nexus 7 (ook agenda op het lockscreen mogelijk)

Mogelijke ophangmethodes zijn:

een Nexus 7 wall mount (maar volgens mij passen vrijwel alle 7"tablets er in)

Hedgie, soort van klittenband oplossing denk ik, wel mooi vlak.

[video]http://youtu.be/kzdonRiVgjQ"[/video]

Ook Belkin heeft een aantal ophang systemen voor tablets.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1077907

Kan dit topic verder besproken worden?
Ik zou het ook handig vinden om een scherm op te hangen om alle verschillende gezinsagenda's te zien.
Ook op mijn werk wil ik dit suggereren. Maar dan wil ik eerst met enkele goede suggesties kunnen komen.
Super zou zijn als we gewoon het weer en de week agenda er op kunnen bekijken op een scherm van ongeveer 19". Jammer genoeg is de Magic Calendar van Kosho Tsuboi nog geen feit.
Je zou denken dat er tegenwoordig toch iets in die aard bestaat zodat men niet een echte tablet met overbodige functies moet gaan kopen.

Suggesties zijn heel welkom. Alvast merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:00

P_Tingen

omdat het KAN

Topic is al vrij oud inderdaad; maar tegenwoordig kun je misschien iets regelen met een Android stick. Tenminste, als het je alleen te doen is om iets te zien en niet om iets in te voeren. Hang een monitor op met een Android-stick er in. Die laat je dan opstarten met je agenda of wat je maar wil zien.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1