Spaties verdwijnen in word 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Als ijverige student begin ik er toch onwijs van te balen dat word mijn spaties wist. Dit gebeurt vooral bij Engelse woorden (!) en bij woorden met een -, maar soms gebeurt het ook gewoon lukraak.

Tijdens het typen heb ik er geen last van, maar als ik het bestand nadat ik het heb opgeslagen opnieuw open, missen er in de lopende tekst gewoon enkele spaties. HEUL raar.

Ik heb het ook als iemand anders mij een bestand toestuurt, ik er in ga werken en het daarna weer doorstuur.

Wat moet ik in godsnaam doen, heb al wat topics gelezen maar daar had niemand een antwoord alleen reacties zo van, dat kan niet.

maar ik heb er nu al een half jaar last van en het gebeurt steeds!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je de opties in het AutoCorrect scherm al bekeken?
To get to the AutoCorrect dialog box, click the Office button, select Word Options at the bottom of the menu, and choose Proofing from the pane on the left. In the pane on the right, click the AutoCorrect Options button, and Word will display the AutoCorrect dialog box containing the AutoCorrect and AutoFormat As You Type tabs.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bedoel je nu dat meerdere spaties achter elkaar verdwijnen? Of gaat het om enkele spaties waardoor de woorden aan elkaar plakken? Zit de spatie er echt niet meer, of is het een tekenprobleem (te controleren met de pijltjestoetsen bijvoorbeeld)?

Verder zou dit een virusje of gekke macro kunnen zijn.

In ieder geval is het over het algemeen een slecht idee om meer dan 1 spatie achter elkaar te hebben in een document, spaties zijn er niet voor de opmaak, daarvoor zijn bijvoorbeeld tabs (waarbij je met tabstops kan aangeven hoeveel ruimte je wil). :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20

Reptile209

- gers -

Dit had ik altijd als mijn baas wat op zijn iBook had zitten tikken en ik het vervolgens in Word onder Windows opende: opeens mist 1 op de 20 spaties. Nooit een oplossing voor gevonden overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 13-09-2012 21:27 ]

Zo scherp als een voetbal!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Reptile209 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:26:
Dit had ik altijd als mijn baas wat op zijn iBook had zitten tikken en ik het vervolgens in Word onder Windows opende: opeens mist 1 op de 20 spaties. Nooit een oplossing voor gevonden overigens.
Spaties die 'fysiek' verdwenen heb ik inderdaad ook gehad, met de Office-installatie van 1 specifiek persoon... Oplossing was een nieuwe PC en nieuwe Office 2010 voor die persoon :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens of het met een andere gebruiker op dezelfde computer ook gebeurt. Als het daar niet is, dan zit het ergens in je profiel. Misschien een handig tooltje dat op de achtergrond draait of iets anders, zoals een virus.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik kwam dit toevallig tegen: http://blogs.technet.com/...y-and-missing-spaces.aspx

Dus installeer alle patches en evt een printer.

Waar gegeven mijn eerdere reactie enkel de update niet voldoende is. Je bent sowieso heel fout bezig als je niet SP2 zou hebben geinstalleerd :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik dacht dat ik een melding zou krijgen als er een bericht terug kwam.

Maar super bedankt voor de reacties. Sommige spaties verdwijnen inderdaad tussen de woorden, en ik gebruik tab om de opmaak te doen hoor ;-) Dus dat is het niet, woorden komen echt tegenelkaaraantestaan.

Kan ik die SPS2 ook downloaden als ik een niet geregistreerde versie van word heb?

Oftewel, ik heb er niet voor betaald :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens: ik heb nu openoffice geinstalleerd, omdat ik dacht dat dat zou helpen, maar daar verdwijnen nu dus ook spaties in.. Betekent dat dat ik sowieso een virusje te pakken heb?

zo ja, HOE kom ik daar vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Sja, als je problemen hebt omdat je een slechte foute versie hebt, gaan we je daar niet mee verder helpen natuurlijk ;) De oplossing met MSWord is simpel: gewoon kopen. Office is behoorlijk goedkoop als je het via je universiteit koopt (al verschillende prijzen per instelling).

Verdwijnen er in OOo nieuwe spaties of zijn de 'oude' nog steeds weg? Als dat tweede: helaas niets aan te doen. Als nieuwe: heb je de nieuwste OOo? Probeer evt LibreOffice, al zou dat weinig mogen uitmaken volgens mij.

offtopic:
Bij aanvulling binnen 24u terwijl niemand anders heeft gereageerd overigens ajb je eigen post aanpassen met de edit-knop. Dus niet een tweede post eronder.

Pagina: 1