Toon posts:

Service RMA Alternate Belgie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan iemand me hier wat verduidelijken, die dame van ALTERNATE klantenservice wil ik zo bijna door de telefoon trekken.

enfin, mijn verhaal:

27/12/2010:koop 3 Sams 2TB HD204UI
23/6/2012 : Doe 2 ervan binnen in RMA-1.5j later (slechtgezind want al mijn data kwijt, moderne shizzle moet toch wel 2 jaar mee gaan, maar kom) meteen een nieuwe gekocht om toch verder te kunnen...
17/7/2012: toch eens horen of ze al iets weten, krijg keurig een mailtje waarin staat dat et 8-10weken zal duren
12/9/2012: Bel toch nog eens om eens te horen hoe het zit:

- Zeker 20minuten - op een woensdagvoormiddag - aan de lijn gehangen om dan na hallo ik ben... 'klik' te horen... nogmaals naar een erg vervelend wachtlijntje te luisteren, niet eens muziek maar een vrouwenstem die telkens hetzelfde zegt.. (ik nodig iedereen uit om te bellen naar +32 (0)3 - 871 11 30 om zelf te ontdekken of mijn mening dat dit de slechtste wachtlijn ooit is)

- Krijg ik eerst iemand dat me na mijn service referentienummer te horen doorverbind... weer aangename wachtlijn... naar een dame die me vriendelijk te woord staat.
- Goed nieuws meneer, uw schijven zijn onherstelbaar stuk, maar de fabrikant is akkoord gegaan met een creditnota van 30euro per schijf
- Ik had u op 31/7 een bericht achter gelaten op uw voicemail om u dit mee te delen.

--> Hier heb ik 2 problemen mee:
1) Ik heb geen voicemail (tot grote frustratie van mijn vriendin.. mijn telefoon blijft over gaan en schakelt niet op voicemail) dus die dame vertelt al iets wat niet kan
2) Dus er word erkent dat mijn schijven binnen de garantieperiode stuk zijn gegaan, dat het niet mijn fout is maar die van de fabrikant. Maar met de creditnota kan ik geen schijven kopen (zelfs niet tweedehands)

Ik heb al proberen bellen naar samsung, daar sturen ze me door naar seagate, maar hun nummer 00-800-4732-4283 is geen bestaand nummer (ook hier kan ik me natuurlijk vergissen) en kan ik niemand bereiken om mijn beklag te doen.

Nu mijn vraag:
Overdrijf ik door te reclameren dat men mij geen evenwaardig alternatief aan bied? Ik voel me hier wel ondegelijk behandeld. Ik ben niet zeker of ik helemaal in mijn recht ben met te klagen. langs de andere kant, als ik 2 nieuwe schijven wil kopen kost me dit 200euro en ze geven me 60euro credit?

Verwijderd

Ze dienen jouw schijven gewoon te vervangen als ze nog binnen de garantieperiode vallen. Tevens is mijn ervaring met het rma sturen van harde schijven dat direct naar de producent sturen een stuk sneller werkt dan via de retailer.
Producent heeft zelf meestal tooltjes klaarstaan voor je waarmee je de schijf kan testen en die een foutcode produceert. Met die code klop je dan bij ze aan en creëert een rma.

Bovenstaande even onder voorbehoud aangezien het gaat om belgie en ik alleen ervaring heb met de nederlandse wetten en regels. Mooi spul dat europa.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:14:
Ze dienen jouw schijven gewoon te vervangen als ze nog binnen de garantieperiode vallen. Tevens is mijn ervaring met het rma sturen van harde schijven dat direct naar de producent sturen een stuk sneller werkt dan via de retailer.
Producent heeft zelf meestal tooltjes klaarstaan voor je waarmee je de schijf kan testen en die een foutcode produceert. Met die code klop je dan bij ze aan en creëert een rma.

Bovenstaande even onder voorbehoud aangezien het gaat om belgie en ik alleen ervaring heb met de nederlandse wetten en regels. Mooi spul dat europa.
Volledig gelijk, in de toekomst rechtstreeks met fabrikant regelen, vond de reactie van alternate vreemd en heb ondertussen van seagate wel antwoord gehad:
"I am sorry that you are having problems with exchanging your drives through the store / distributor. However, this is something that we cannot help you with. We have no control over how the store / distributor handles their exchanges, and we also have no legal right to advise or tell them what to do. In the future, you are more then welcome to exchange the drives directly through us, then we can send you a re-certified drive back, provided the drive is a Seagate drive and is under warranty. Again, I am sorry that you feel that the store / distributor is not handling this to your satisfaction.
"

Wetten in belgie hieromtrent zijn, voor zover ik weet, dezelfde. Consumentenbescherming is europees.

Vraag is dan of ik hiermee verder moet of gewoon de 60euro aanvaarden...

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:30
Allereerst zou ik er op hameren dat het product nog gewoon binnen de garantieperiode is, en je daarom werkende (refurbished) HDD's terug hoort te krijgen. Als zij daar niet mee akkooord gaan, kun je vragen of zij de HDD's terug kunnen sturen, zodat jij ze direct naar Seagate kunt sturen. Als dat allemaal niet lukt, kun je de koop ontbinden, al weet ik niet of dat ook in België kan.

Of je doet het the hard way: met juridische stappen.

Verwijderd

Topicstarter
oohh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:26:
Allereerst zou ik er op hameren dat het product nog gewoon binnen de garantieperiode is, en je daarom werkende (refurbished) HDD's terug hoort te krijgen. Als zij daar niet mee akkooord gaan, kun je vragen of zij de HDD's terug kunnen sturen, zodat jij ze direct naar Seagate kunt sturen. Als dat allemaal niet lukt, kun je de koop ontbinden, al weet ik niet of dat ook in België kan.

Of je doet het the hard way: met juridische stappen.
Aangezien Seagate aangeeft dat ze zelf wel refurbished schijven terug sturen is dat een erg goede oplossing! bedankt om me attent te maken op deze mogelijkheid, had hier nog niet aan gedacht! :)

Mijn ervaring met het ondernemen van juridische stappen is dat het zeer zelden de moeite waard is om procedures in gang te zetten... vermijd ik dus liever

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Winkels weten dat consumenten liever juridische stappen vermijden, en weten dus ook dat ze vaak wegkomen met consumenten met een kluitje het riet in te sturen.

Ik hoop dat Alternate alsnog je harddisks RMA richting Seagate wil sturen, of naar je wil terugsturen zonder bijkomende kosten zodat je zelf alsnog een RMA bij Seagate kunt aanvragen. Mogelijk hebben ze de credit van de distributeur al geaccepteerd en is het niet eens meer mogelijk. Dat Alternate al een credit geaccepteerd heeft van de distributeur is overigens niet jouw probleem, jij hebt gewoon recht op herstel of vervanging, en een credit van 30 euro is dat duidelijk niet.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

Geen 60 euro accepteren voor schijven die binnen de garantie vallen. De verkoper is verplicht om jou garantie te verlenen, hoe en wat zij doen met hun levernacier is niet jou probleem. Met andere woorden; Alternate repareert of vervangt je schijven, zoals dat gebruikelijk is als een product defect raakt binnen de garantieperiode / te verwachten levensduur.

Aangezien Alternate zelf geen reparatie doet (in ieder geval aan schijven niet) hebben ze jou schijven doorgestuurd naar de fabrikant, dat is prima maar voor jou niet van belang. Alternate zegt dat je schijven stukbevonden zijn (en melden niet dat er iets mee gebeurd is wat door de garantie niet gedekt wordt?!) en dienen deze dus gewoon te vervangen voor je. Ze mogen andere merken of types aanbieden maar je behoort een gelijkwaardig product te krijgen bij vervanging.

Dus: consumentenwet er even bijpakken (op internet wel te vinden), Alternate bellen en als ze na vriendelijk verzoek niet meegaan in je verhaal kun je met de wet gaan wapperen. Doe jezelf een lol en blijf vriendelijk in beleefd, maakt de samenwerking een stuk prettiger en een oplossing voor jou sneller vermoed ik :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
Mail verkeer:
Beste,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek:

De schijven worden inderdaad herkent als zijnde stuk, kunnen niet meer gemaakt worden. In plaats van een evenwaardig alternatief te bieden is er een creditnota uitgeschreven. Deze creditnota bedraagt ongeveer 30euro per schijf.

- Dit is NIET de policy van seagate (zie bijgevoegde mail)
- Dit is GEEN evenwaardig alternatief en ik ben helemaal niet akkoord met dit voorstel, ik kan zelfs tweedehands geen schijf kopen met het voorgestelde bedrag.

Ik hoop dat u begrijpt dat ik het al vervelend vind dat iets stuk gaat wat onder garantie is en dus al mijn gegevens kwijt ben die er op stonden, vakantiefoto’s en dergelijke, en u me zo niet verder helpt.

Ik hoop dat u een andere oplossing kan aanbieden.

Mvg,
Beste,

Zoals telefonisch vermeld, kunnen wij een directe omruiling voorzien als het defect binnen de 6 maanden defect gaat. In u geval was dit een 1.5 jaar later waardoor wij genoodzaakt waren om deze op te sturen naar de fabrikant Samsung.

Zij hebben toen beslist dat uw schijven niet kon gerepareerd noch kon vervangen worden. De enige optie die er dan overblijft is een creditering. De fabrikant gaat dan zien naar de aankoopprijs en de duurtijd van gebruik van de schijven en de garantie tijd. Op basis van deze gegevens beslist de fabrikant het bedrag. Wij proberen u na de eerste 6 maanden uw garantie te verlenen maar kunnen niet buiten de beslissing van de fabrikant.

Moest deze schijf zijn vervangen of gerepareerd dan was u spijtig genoeg ook al uw gegevens kwijt. Daarom dat wij ook altijd aanraden om een back up te nemen.

Wij hebben geen gelijkwaardig alternatief dat wij aan u kunnen aanbieden en zijn daarom ook genoodzaakt om de beslissing van de fabrikant te volgen en u de credit nota van 32.92 euro inclusief btw per schijf aan u uit te keren. Deze credit nota ligt 3 maanden ter beschikking, gerekend vanaf datum 31 / 7 /2012.

Hopende bij deze op uw vraag geantwoord te hebben, mocht u nog bijkomende vragen hebben, kan u ons steeds contacteren via mail of telefonisch op het nummer 03 871 11 30.

Cordialement,
Met vriendelijke groeten,

L*** C******
RMA verantwoordelijke
en dan de laatste, en hopelijk iets meer overredende mail :
Beste,

Ik ben hier dus NIET mee akkoord. De creditnota die u voorstelt is GEEN vertegenwoordiging van de waarde die het goed zonder het gebrek aan overeenstemming zou hebben.
http://economie.fgov.be/n...ntie/Wettelijke_garantie/

quote:

Welke rechten geniet de consument?
Men kan een hiërarchie opstellen van de middelen die ter beschikking van de consument worden gesteld:
1. Hij heeft het recht de kosteloze reparatie of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
2. Enkel ingeval de reparatie of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de consument het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van het verkoopcontract te eisen.
De ontbinding van het contract kan niet worden geëist indien het om een klein defect gaat. De consument kan eventueel nog een schadevergoeding krijgen

Verdere, letterlijke wetgeving:
http://www.ejustice.just....d+as+rank&rech=1&numero=1

Indien u hier niet op in wil gaan, dan vraag ik u dit expliciet te bevestigen per mail.

Ik vraag dus:
• Kostenloze reparatie of vervanging van het goed dat in de garantieperiode aan de garantievoorwaarden voldoet.
 U stelt dat dit niet mogelijk en/of een onredelijke eis is?

Zoals ik het zie zijn er 3 opties:
1. U levert mij alsnog een reparatie of vervangend (evenwaardig) alternatief
2. De schijven terug vragen aan jullie en ze rechtstreeks naar de fabrikant (ZELF) sturen, aangezien ze mij een ander verhaal vertellen:
Thank you for responding to Seagate technical support.

I do understand what you are saying, and I can certainly appreciate how frustrating this must be for you. However, I am afraid that you were misinformed by the store. The decision is not up to us in any way, it is entirely the stores decision. As mentioned before, unfortunately, this is something that we cannot get in the middle of, and are also not allowed too. I am very sorry about this, and I hope that you are able to get everything settled to your satisfaction.

En zij zullen dan WEL een goede oplossing bieden:

Thank you for contacting Seagate technical support.

I am sorry that you are having problems with exchanging your drives through the store / distributor. However, this is something that we cannot help you with. We have no control over how the store / distributor handles their exchanges, and we also have no legal right to advise or tell them what to do. In the future, you are more then welcome to exchange the drives directly through us, then we can send you a re-certified drive back, provided the drive is a Seagate drive and is under warranty. Again, I am sorry that you feel that the store / distributor is not handling this to your satisfaction.

(De 2 mails van Seagate support-die de ondersteuning van deze HDD’s doet- in bijlage. Merk op dat ze uw stellingen tegen spreken)

MAAR dit zou betekenen dat uw winkel zijn verantwoordelijkheid ontloopt EN dit mijzelf een boel werk geeft.

3. Klacht indienen bij de Algemene Directie Controle en bemiddeling (Algemene Directie Controle en Bemiddeling ) – Hopelijk is dit niet nodig

Mvg,

P.S.: Zoals eerder vermeld heb ik nooit eerder iets vernomen betreft een creditnota, vandaag, 12/09/2012 is de eerst keer dat ik ervan hoor.
benieuwd wat hier van zal komen...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Alternate liegt, want ze hebben die schijven helemaal niet naar de fabrikant gestuurd. De fabrikant stuurt altijd vervangende schijven terug, ook als je schijven niet gerepareerd kunnen worden. Sterker nog, je krijgt bij harddiskfabrikanten never de nooit niet je originele schijven gerepareerd terug, dit om de RMA-tijd te verkorten.

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Heb enkele maanden geleden via BOL ook een HDD van WD terug gestuurd binnen de garantieperiode en kreeg gewoon een nieuwere versie van HDD terug (2TB).

Aangezien je ook in België woont kan je proberen contact op te nemen met Test-Aankoop.

Forum communicatie & multimedia

Contact

Steam: Grim

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen gevraagd aan Seagate of ik ze rechtstreeks naar hen mag sturen:
Dear Mr. Peirsman,

Thank you for contacting Seagate Technical Support.

Yes, get the drives back from the store but don't send them to the supplier, use the instructions and the link below to create a return for the drives. We do not issue credit, we send you re-certified drives in return. This is the only solution we can offer you.

Please follow the steps provided to create a Warranty Return / RMA under :
http://www.seagate.com/gb/en/support/warranty-and-returns/

-Check Warranty Status and Return a Single Drive -Begin a return -Enter the Serial number : XXXXXXXX and the Model number : STxxxxxxx

-Please ensure to write the two Captcha words correctly

-Create Return
-Confirm the Information . You do not have to register .
-Fill out all your personal Information
-Roll over the Box with the Addresses and select Amsterdam for your Collection point -Print a Packing Label and pack the Drive safe and securely in a Box with an Anti-static Bag and shock absorbent Material.
-Write the RMA Number visibly onto the Box and ensure it is not covered by any Stickers or Notes.
-The Cost to send the Drive to the Collection point is your responsibility and we will cover the Cost to send the exchange Product from Amsterdam.
-Please use the Carrier of your choosing.

You should receive your re-certified Drive within 3 - 7 business Days from the Time your defective Drive arrived at the Collection point.

If you have any further questions please do not hesitate to contact Seagate Technical Support.

Best regards

Carl

Is your backup secure? Click here to find out more: http://knowledge.seagate....Q/190751en?language=en_US

If you are not located within the European Union please inform your self of potential customs charges before shipping your product to Seagate.

Contact information:

00-800-4-SEAGATE (00-800-4-7324283) (Europe, toll free from most Landlines)
+1 405-324-4714 (Fees for calling a U.S number will apply)
Times of Service:
geweldig toch?

maar ondertussen ook van alternate een antwoord gehad:
Beste,

Wij zullen u een gepast alternatief opsturen voor uw schijf als geste!.

Cordialement,
Ik ben benieuwd naar het alternatief. Spijtig dat ik bijna moet gaan dreigen en hen attent maken op de wet...

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een gelijkaardig akkefietje voor gehad met een monitor bij Alternate. Stuk gegaan na een dik jaar. 2 maanden na rma melding van alternate dat ik een creditnota van ongeveer 75 euro kreeg. Het scherm had aanvankelijk 140 euro gekost.

Ik was het er eigenlijk ook niet mee eens, maar ik heb het er maar bij gelaten.

Edit: had ik blijkbaar niet moeten doen, volgende keer dit topic zeker in gedachten houden!

[ Voor 12% gewijzigd door Little Bear op 12-09-2012 13:18 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Topicstarter
ah en bedankt allemaal voor de reacties en de hulp!
Ik houd jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Little Bear schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:17:
Ik heb een gelijkaardig akkefietje voor gehad met een monitor bij Alternate. Stuk gegaan na een dik jaar. 2 maanden na rma melding van alternate dat ik een creditnota van ongeveer 75 euro kreeg. Het scherm had aanvankelijk 140 euro gekost.

Ik was het er eigenlijk ook niet mee eens, maar ik heb het er maar bij gelaten.
In de toekomst niet meer zo laten? Na wat rond gelezen te hebben zijn ze precies toh wettelijk verplicht een reparatie, vervangend evenwaardig alternatief te bieden. (al was het een creditnota met waarde dat het goed nog zou hebben moest het niet stuk zijn gegaan)

Verwijderd

Ik zou even duidelijk proberen te krijgen wat hun verstaan onder een gepast alternatief voordat ze het naar je toe sturen.
Over het algemeen zijn wat ik gepast vind en een leverancier gepast vind 2 hele verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hen vriendelijk bedankt omdat ze een geste wouden doen en heb volgende mail gestuurd:
Beste,

Ik apprecieer ten zeerste dat u een commerciële geste wil doen om een gepast alternatief voor de schijven te vinden.
Wat stellen jullie voor?

Ik kan het ook altijd op komen halen, dat scheelt verzendingskosten.

Mvg,
Ik kreeg volgende mail terug:
Beste,

Wij hadden gedacht aan een alternatief Seag 2TB ST2000DL003 5900.3 SA3 ter waarde van 94.99 euro.

Deze kan kostenloos naar u verzonden worden.

Mocht u nog vragen hebben, kan u ons steeds contacteren via deze mail of telefonisch op het nummer
Sja dan was het niet meer duidelik voor mij, één schijf voor 2? dat lijkt me geen evenwaardig alternatief?
Nogmaals een mailtje richting alternate:
Beste,

Zodat het me helemaal duidelijk is;
Voor mijn 2 defecte harde schijven geeft u me 2 vervangende schijven?

Mvg,
en kreeg ik te horen dat het inderdaad slechts één schijf is dat ik terug krijg:
Beste,

U heeft 2 schijven binnen gedaan, daarvoor geven het alternatief Seag 2TB ST2000DL003 5900.3 SA3 ter waarde van 94.99 euro.

Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij het graag.

Cordialement,
En nu heb ik hen gevraagd gewoon de schijven terug te geven en ik het zelf ga regelen, begin me meer en meer bedrogen te voelen...
Beste,

Hetgene dat u voorstelt is nog steeds geen evenwaardig alternatief.
Dan verkies ik liever dat u me de schijven terug bezorgd en ik ze zelf naar seagate op stuur. Van hen krijg ik immers 2 gerefurbished schijven.

Mvg,
to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
man man man...
Beste,

Volgens de wet zijn wij verplicht u een evenwaardig alternatief te geven indien u niet akkoord gaat met de creditering van de fabrikant.

Wij geven hiervoor een alternatief Seag 2TB ST2000DL003 5900.3 SA3 ter waarde van 94.99 euro en deze hebben wij op voorraad. Het andere alternatief dat wij in gedachte hadden is niet op voorraad en hiervan weten wij ook niet de levertermijn.

Spijtig genoeg zijn uw schijven gecrediteerd door de fabrikant en zijn deze door hen vernietigd.

Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij het graag.
reply van mij:
Beste,

U verstaat dat één schijf als alternatief voor 2 schijven in garantie géén evenwaardig alternatief is?
Het is wel erg vervelend dat deze schijven vernietigd zijn, want ik had er rechtstreeks bij de fabrikant 2 gerefurbished gekeregen. (Wat dus wél een evenwaardig alternatief is)

Mvg,
...wat een marathon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Als Seagate ze heeft vernietigd, dan moeten ze op basis daarvan wel nieuwe / refurbished schijven kunnen sturen lijkt me.

Belachelijk dat een winkel als Alternate zo moeilijk doet over een simpele RMA. Dit topic heeft ze nu waarschijnlijk al 10 zo niet 100 keer meer gekost dan wanneer ze je gewoon 2 nieuwe schijven hadden toegezonden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat een belachelijke redenering. Zij redeneren zoals een verzekering dat doet, NIET zoals garantie is geregeld hier. Ik stel voor om nog 1 maal alles op een rijtje te zetten, inclusief wetten EN het feit dat Seagate een andere policy heeft aangegeven, en afsluiten dat alles wat geen 2x 2TB schijven oplevert volledig onacceptabel is.

Reageert ze alsnog met dat dit het enige is, aangeven dat je blijkbaar niet met haar er uit komt en vraag de contact gegevens van haar leidinggevende. Kom je met hem/haar er niet uit, of weigeren ze dit, dan is het gewoon einde verhaal en zou ik een rechtsbijstand inschakelen (en dit ook aangeven bij hun).

Voor zover ik het recht begrijp vanuit gesprekken met mijn broer (die heeft een webshop) en alle gevallen die ik heb gezien (let wel: dit geldt voor NL): je hebt een overeenkomst met de winkel, NIET met Seagate. Dat betekent enerzijds dat Alternate zich niet hoeft te houden aan de policies van de fabrikant. Anderzijds heb jij dus geen fuck te maken met de fabrikant. Jij hebt bij hun een artikel afgenomen wat binnen de gestelde (fabrieks)garantie kapot is gegaan.

Zolang er sprake is van garantie (en geen dekking vanuit een verzekering of iets dergelijks) krijg je altijd een minstens gelijkwaardig alternatief, nieuw of gerepareerd. Afschrijving geldt ab-so-luut niet een garantie kwestie.

Wat een misselijke tent, nooit van mijn leven meer bestellen daar!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Blijkt wel weer eens de noodzaak van een rechtsbijstandsverzekering voor consumenten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
FaceDown schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:40:
Belachelijk dat een winkel als Alternate zo moeilijk doet over een simpele RMA. Dit topic heeft ze nu waarschijnlijk al 10 zo niet 100 keer meer gekost dan wanneer ze je gewoon 2 nieuwe schijven hadden toegezonden.
Alternate staat hierdoor op mijn blacklist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:52

Quad

Doof

Grappige is, bij seagate krijg je met een week al weer nieuwe ( refurbished) terug. Zo te lezen ben je al enige tijd met Alternate bezig. Raar hoor.

Waarom zijn die schijven naar Samsung gestuurd..? Staat in een van eerste mailtjes.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Quad schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:14:
Grappige is, bij seagate krijg je met een week al weer nieuwe ( refurbished) terug. Zo te lezen ben je al enige tijd met Alternate bezig. Raar hoor.

Waarom zijn die schijven naar Samsung gestuurd..? Staat in een van eerste mailtjes.
Omdat het schijven van Samsung zijn. TS is in de eerste plaats door Samsung doorverwezen naar Seagate.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen is het ook met alternate uitgeklaard!
Beste,

Ik denk dat u mij verkeerd verstaat, u heeft 2 schijven terug binnengebracht en hiervoor krijgt u dan ook een alternatief. Hierbij wordt bedoeld dat u 2 maal de schijf Seag 2TB ST2000DL003 5900.3 SA3 ter waarde van 94.99 euro als alternatief krijgt.

Mocht u nog verdere vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Aangezien dit wel degelijk een evenwaardig alternatief is, is hiermee de zaak voor mij afgesloten, spijtig dat het zo moeilijk moet.

Ik ga hierdoor zeker alternate niet schuwen, want uiteindelijk doen ze toch wat je vraagt én hun prijzen blijven behoorlijk goed!

Dus eind goed al goed...

Bedankt aan alle mensen die gereageerd hebben en bijgedragen hebben tot het vinden van een oplossing, ik geef der ene ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:52

Quad

Doof

Fijn dat het toch goed afgelopen is. Zo ken ik Alternate weer ;-).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1