Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2010 PublicFolder Replica toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om op afzonderlijke PublicFolders een replica server toe te voegen.
We hebben een hele grote PF store en zijn bezig met migratie 2003 - 2010. Als we de gehele PF replicatie forceren stort de hele Exchange omgeving in door de grote hoeveelheid mail welke overgepompt word.

We hebben gekozen voor een werkwijze dat we de folders in stapjes migreren en dan zo dat we een replica toevoegen van de 2010 server aan de PublicFolder mappen op de oude 2003 omgevingen en daarna de mappen geforceerd repliceren. We behandelen zo een aantal PF zodat we een paar GB aan data hebben en forceren dan de replicatie zo dat we de replicatie op always Run hebben staan. Als alles over is verwijderen we de oude Exchange server als Replica en staat alles op de nieuwe 2010 omgeving.

Nu heb ik Public Folder mappen met daarin soms wel 50 submappen en overal moet ik nu de replica partner handmatig toevoegen en dat is een heel werk.

Nu heb ik scripts gezien maar heb het gevoel dat die scripts werken op basis van alles of niets.
Zoals AddReplicaToPFRecursive.ps1

Hoe kan ik nu bv een replica toevoegen op een Public Folder zodat al de submappen ook mee genomen worden ?

Werkwijze van nu :
Public Folder management Console Exchange 2010 -> klik op een PF -> Voeg replica toe en zet op Always Run -> Ga naar submap en voer hetzelfde uit.

M.a.w als je de Replica instelt op de hoofdmap worden de submappen niet automatisch meegenomen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:52:
Nu heb ik scripts gezien maar heb het gevoel dat die scripts werken op basis van alles of niets.
Zoals AddReplicaToPFRecursive.ps1

Hoe kan ik nu bv een replica toevoegen op een Public Folder zodat al de submappen ook mee genomen worden ?
Het script wat je noemt is wel de oplossing voor je vraagstuk. Het voegt een replica toe aan alle subfolders van de gekozen publicfolder.

Zie ook hier voor wat meer uitleg over de scripts: http://www.msdigest.net/2...agement-in-exchange-2010/

Geen idee of je het al gevonden had, maar hier een blog op Technet over een 2003 --> 2010 migratie:
http://blogs.technet.com/...003-to-exchagne-2010.aspx

Exchange 2010 maakt gewoon heel veel gebruik van Powershell. Powershell kan meer doen dan de GUI. En zoals je kan zien stelt de GUI ook Powershell scriptjes op, er zit alleen een schil omheen. Vrijwel elk MS product dat nu uitkomt leunt zwaar op Powershell. Het is even wennen, maar met wat oefening en spelen kan je hele handige scripts maken die je een hoop klik werk schelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt en had ik id al gezien maar ook hier heb ik het idee dat het gaat om de alles of niets werkwijze.
Ze voegen een andere server toe aan de GEHELE PF store en als de tijd is aangebroken dat de PF gaan repliceren zal hij ook alles gaan doen en dat wil ik niet want dan pompt hij 50 GB over de lijn en dat gaat wel op de achtergrond maar zorgt er toch voor dat onze omgeving finaal instort (Exchange under pressure).

Ik wil Gig voor Gig over gaan zetten door telkens een paar folders te gaan repliceren door de nieuwe server als replica toe te voegen op de PF welke nog op de oude omgeving staan.
Als een PF uit 1 hoofdmap met 1 submap bestaat is dat zo gebeurd maar wanneer je een hoofdmap hebt met daarin 10 submappen welke ook weer diverse submappen bevatten word het veel klikkerdeklik.

VB:
PF bevat de map Project
Submap Postvak in en postvak uit
Submap Bestellingen
Submap Tekeningen met submap Tekeningen intern en tekeningen extern
Enz

Als ik in de console op de hoofmap de replica van de nieuwe server toevoeg gaan de submappen dus niet mee.

• CMD-Snake
Het lijkt er op dat de meneer van dit blog een oplossing heeft voor je probleem:
http://www.petenetlive.com/KB/Article/0000426.htm

Hij zat welliswaar met een ander probleem dan jij, maar hij wilde ook via de GUI een top level PF repliceren en dan niet handmatig nog alle andere subfolders moeten selecteren.

Overigens weet ik niet of je met de alles in een keer repliceren de boel plat gooit. Maar better safe than sorry, zeker bij productie. Het repliceren is een intelligent proces, in die zin dat het niet in een keer naar 100% resources knalt als je het aanzet. (Tenzij je het natuurlijk hoge prio geeft.)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
Kan je de replication schedule niet aanpassen dat deze enkel in de nacht synced?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• CMD-Snake
tc982 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:39:
Kan je de replication schedule niet aanpassen dat deze enkel in de nacht synced?
Ik dacht bij Exchange dat je alleen prio mee kan geven. Bij andere MS producten kan je inderdaad een schema opstellen.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
CMD-Snake schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:03:
[...]

Ik dacht bij Exchange dat je alleen prio mee kan geven. Bij andere MS producten kan je inderdaad een schema opstellen.
Je hebt toch de optie : "Use public folder replication schedule" , default staat deze op Always Run, maar je kan deze dan op Custom zetten. Het is allemaal lang geleden en in een ver achterhoofd.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Replication opties begrijp ik maar als ik de scedule aan moet passen van submappen zit ik nog map voor map te tweaken.
Dus die optie doen we maar niet.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:56:
Replication opties begrijp ik maar als ik de scedule aan moet passen van submappen zit ik nog map voor map te tweaken.
Dus die optie doen we maar niet.
Zo te zien is het replication schedule voor alles:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb691120.aspx

Dus niet per folder.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt

Onderstaand commando werkt

.\AddReplicaToPFRecursive.ps1 -Server "naamserver" -TopPublicFolder "naam\van\project\" -ServerToAdd "replicaServer"

Zo voorzie je de Openbare map met zijn submappen van een nieuwe Replica server.
Pagina: 1