Hallo allen,
graag zou ik wat hulp en info willen over een systeem op basis van het high end systeem. Ik ben niet zó goed op de hoogte van alles, maar na een paar weken rond snuisteren denk ik er toch uit te zijn. Kast wil ik overnemen, en van OC'en heb ik weinig kaas gegeten dus daar blijf ik ook van af. Here comes..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Dit word voornamelijk een game pc, waar ik alle nieuwe spellen op max of toch bijna max settings wil spelen. Geen specifieke titels beschikbaar. Ook ga ik hier vanaf een sata hd films afspelen naar hd-tv via hdmi uiteraard.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik was aan het denken aan een prijs rond de 1100-1200 euro. Afwijkingen zijn mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
HD scherm Samsung SyncMaster 2493HM pricewatch: Samsung Syncmaster 2493HM Zwart
Kast is al wat ouder, maar voldoet nog ruim neem ik aan, ook met de nieuwe onderdelen? => Chieftec Dragon 2BD-601A-CM01-X-1
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Blijft over: cpu, graka, keyboard/mouse, desktop wireless adapter, geheugen, ssd, hd, OEM, speakers en een brandertje.
Voor PSU klinkt modulair me best in oren qua overzichtelijkheid/orde.
Voor mobo ga ik wel nog wat hulp nodig hebben. Heb er nu eentje in gezet, maar aangezien er geen OC is zal het mss wat overkill zijn. Aan de andere kant kan het later nog handig blijken te zijn bij (verre van zeker hoor) sli/crossfire (2x pci-e 16x) en eyefinity/nvidia surround.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, alles dat in de wenslijst staat lijkt me al A-merk dacht ik. Voor Graka heb ik geen voorkeur qua nVidia/ATI, of gigabyte/saphire/..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, ik vermoed dat dit zowiezo geen luidruchtig of energievretend systeem zal zijn.
Speakers moeten niet formidabel zijn, en van die desktop adapter weet ik ook niet veel van.
Ook heb ik de standaard koeler behouden bij de i5 wegens geen OC.
Hieronder mijn resultaat:
Ik dank jullie alvast voor de input!!
Edit: heb de nvidia gtx670 vervangen door de hd7950, zag net dat het mobo ati is.
graag zou ik wat hulp en info willen over een systeem op basis van het high end systeem. Ik ben niet zó goed op de hoogte van alles, maar na een paar weken rond snuisteren denk ik er toch uit te zijn. Kast wil ik overnemen, en van OC'en heb ik weinig kaas gegeten dus daar blijf ik ook van af. Here comes..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Dit word voornamelijk een game pc, waar ik alle nieuwe spellen op max of toch bijna max settings wil spelen. Geen specifieke titels beschikbaar. Ook ga ik hier vanaf een sata hd films afspelen naar hd-tv via hdmi uiteraard.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik was aan het denken aan een prijs rond de 1100-1200 euro. Afwijkingen zijn mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
HD scherm Samsung SyncMaster 2493HM pricewatch: Samsung Syncmaster 2493HM Zwart
Kast is al wat ouder, maar voldoet nog ruim neem ik aan, ook met de nieuwe onderdelen? => Chieftec Dragon 2BD-601A-CM01-X-1
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Blijft over: cpu, graka, keyboard/mouse, desktop wireless adapter, geheugen, ssd, hd, OEM, speakers en een brandertje.
Voor PSU klinkt modulair me best in oren qua overzichtelijkheid/orde.
Voor mobo ga ik wel nog wat hulp nodig hebben. Heb er nu eentje in gezet, maar aangezien er geen OC is zal het mss wat overkill zijn. Aan de andere kant kan het later nog handig blijken te zijn bij (verre van zeker hoor) sli/crossfire (2x pci-e 16x) en eyefinity/nvidia surround.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, alles dat in de wenslijst staat lijkt me al A-merk dacht ik. Voor Graka heb ik geen voorkeur qua nVidia/ATI, of gigabyte/saphire/..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, ik vermoed dat dit zowiezo geen luidruchtig of energievretend systeem zal zijn.
Speakers moeten niet formidabel zijn, en van die desktop adapter weet ik ook niet veel van.
Ook heb ik de standaard koeler behouden bij de i5 wegens geen OC.
Hieronder mijn resultaat:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Linksys WMP600N | € 33,78 | € 33,78 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 90,22 | € 90,22 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,57 | € 14,57 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 78,86 | € 78,86 |
| 1 | Logitech Speakersysteem Z320 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M2 620W | € 79,50 | € 79,50 |
| 1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 125,50 | € 125,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,45 | € 39,45 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | € 89,10 | € 89,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.073,93 | |
Ik dank jullie alvast voor de input!!
Edit: heb de nvidia gtx670 vervangen door de hd7950, zag net dat het mobo ati is.
[ Voor 5% gewijzigd door Lost_Salv op 12-09-2012 03:16 ]