Toon posts:

3 way-kabel naar 1 jack mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op kamer gegaan en de vorige bewoner heeft een leuk dingetje achtergelaten.
Namelijk een Creative Inspire 5.1 5300
Een prima geluid systeem voor een student :D

Het probleem is alleen dat de vorige bewoner een desktop had en ik een laptop.
Bij dit audio systeem zitten er 3 kabels: Front speakers, Back speakers en Subwoofer.
Zijn desktop had ook echt de 3 ingangen voor deze kabels, maar mijn laptop heeft maar 1 koptelefoon ingang.

Mijn vraag is dus: Is het mogelijk om van deze 3 gang kabel een 1 gang kabel te maken zodat ik hem in mijn laptop kan doen en geluid uit alle boxen kan horen (ik moet nu kiezen uit 1 van de 3 kabels, dus of front of rear of subwoofer).

alvast bedankt!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 16:56
Volgens mij moet een simpel verdelertje als de Belkin Rockstar voldoende zijn. Deze verdeeld het geluid dan gewoon over een aantal uitgangen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Twee splitters achter elkaar en je hebt je drie uitgangen vanaf één. Mooi is anders, maar er zit niet heel veel anders op als je het analoog wilt houden.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 12-09-2012 08:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je kan inderdaad geluid uit alle boxen krijgen, maar het zal geen echt surround worden.

[ Voor 4% gewijzigd door TBTL op 12-09-2012 07:59 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:16
Ik had toen der tijd een USB 5.1 geluidskaartje die dit omzette voor je. Ideaal. Komt thuis met je laptop en stopt USB erin en 5.1 geluid. Was van Hercules volgens mij. Weet niet of ze dit nog maken.

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 14:48
Bij mij gaven alle speakers geluid als ik alleen de stereostekker erin deed geloof ik. Dat was met een Inspire 6300 6.1...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Grote kans dat je met alleen de groen stekker (front left en right) en dan de speakerset op een modus als "all channel stereo" inderdaad hetzelfde bereikt als alle drie de stekkers aansluiten op één poort door middel van splitters.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 07:46
of gewoon zoiets kopen als je echt surround wil: pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card
Pagina: 1