Toon posts:

Boot probleem compal laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn COMPAL FL90 laptop. Hij geeft een zwart scherm als ik hem aanzet, en reageert nergens op.
Het begon allemaal met een hd-error nadat ik hem had uitgedrukt via het powerbutton. Daarna heb ik verschillende keren geprobeerd windows 7 opnieuw te installeren via installatiedisk, maar de installatie liep steeds ergens vast of gaf een hd schrijf/leesfoutmelding. Tijdens de 4e poging heb ik hem uitgedrukt met de powerbutton omdat de installatie stagneerde,toen ik hem weer aanzette kreeg ik geen beeld meer.

De lampjes (power, charging etc.) werken gewoon, ook het lampje van het dvd station brand eventjes bij het aanzetten, de fan spint op en volgens mij hoor ik ook de harde schijf opstarten. Het processor-lampje blijft eerst aan, gaat dan een paar seconden uit en daarna weer aan, dit herhaald zich elke +- 10 seconden. Het scherm blijft uit. Verder geen geluiden van bios of wat dan ook te horen.

Ik heb geprobeerd de harde schijf en het geheugen te verwijderen en het geheugen te vervangen door werkend geheugen uit een andere laptop, dit maakt geen verschil.

type laptop: COMPAL FL90
2,4 Ghz Intel processor
1x1Gb en 1x2Gb RAM
ATI HD 3600M zelf ingebouwd

De laptop is ongeveer 4 jaar oud, maar functioneerde nog altijd goed.

Alvast bedankt voor reacties!

Janko