Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zelfbouw pc geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-11 12:18
Ik heb vandaag mijn pc in elkaar gezet, precies alle boekjes gevolgd. Als ik de pc start gaat alles aan de led fans, GPU, CPU koeler etc alleen werkt mijn dvd reader niet. vervolgens krijg ik ook geen beeld. heb de hdmi kabel via de videokaart maar ook het moederbord geprobeerd nog steeds niks.even de link simpel geplakt :P

gallery: marineII7

volgens het bedrijf sicomputers waar ik alle onderdelen heb gehaald moest het gewoon werken en ik heb zelf aardig wat research gedaan op de onderdelen. Ik zou echt niet weten wat het kan zijn (maar ik ben ook een groentje :P ) heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Geen idee, vanwege de gebrekkige info kan het juist vanalles zijn op dit moment.

Heb je alle voedings connectors goed aangesloten ?
Hoor je systeem piepjes tijdens het opstarten ?
Zit je ram in de juiste slots ?
Al per module geprobeerd ?
Al een andere hdmi kabel geprobeerd ?
Al een andere monitor geprobeerd ?
Al een keer zonder videokaart geprobeerd ?

Oftewel iets meer info plz

[ Voor 1% gewijzigd door Hippocampus op 11-09-2012 23:48 . Reden: brute spelfouten ]

• marineII7
Heb je alle voedings connectors goed aangesloten ?
Die heb ik nog even nagelopen en verwisseld van aansluiting op de voeding nu werkt me dvd drive wel!

Hoor je systeem piepjes tijdens het opstarten ?
nee alles gaat zover ik weet het moederbord verlicht aan alle kanten met ledjes, ook de rest.

Zit je ram in de juiste slots ?
ja het is dualchannel dus ik heb de twee zwarte slots genomen
Al per module geprobeerd ?
ik heb inderdaad op een module geprobeerd maar geen resultaat helaas
Al een andere hdmi kabel geprobeerd ?
ik heb deze kabel aangesloten op een xbox daarop werkte de kabel dan weer wel.
anders haal ik zo wel een nieuwe om te testen (extra hdmi kabel is toch altijd handig)
Al een andere monitor geprobeerd ?
ik heb mijn monitor geprobeerd via hdmi en vga en mijn tv ook op hdmi
Al een keer zonder videokaart geprobeerd ?
ja die heb ik uit het systeem gehaald maar ook dat wilde niet baten

wat ik wel bedenk is dat ik niet erg zuinig ben geweest met me koelpasta, als dit door lekt is dat erg?

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 18:17
Teveel koelpasta kan een probleem geven maar dan zou het of HEEL erg veel moeten zijn en daarbij de vraag of het een geleidende soort is zoals AS5?

Mijn eerste ingeving zou zijn om eens te beginnen met een BIOS reset.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:24

rimpeldinky

nani?

wel opstarten geen beeld, heb je 100% zeker de extra voedingskabel naar je videokaart aangesloten?

wat je nog kunt proberen is de videokaart er uit halen en testen met de video kaart van je moederbord, krijg je dan wel beeld?

*burp*

• marineII7
de koelpasta heet ZM-STG2 wat high end is volgens zalman het zat bij m'n cpu koeler meegeleverd.ik heb niet de hele tube opgemaakt of er een kledderboel van gemaakt

ik weet zeker dat mijn video kaart werkt maar ik heb inderdaad ook het moederbord gecheckt ook op vga maar dat wilde niet baten

ik zal kijken of ik de BIOS kan resetten

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:53

D4NG3R

kiwi

:)

De 4 of 8 pin power connector zit ook aangesloten, en heb je wel (voldoende) afstandsbusjes geplaatst tussen je moederbord en de behuizing?

Enneh, neem deze even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Edit:
marineII7 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:35:
de koelpasta heet ZM-STG2 wat high end is volgens zalman
Standaard reactie: Wij van WC eend adviseren... :+ .

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2012 14:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
misschien speel ik hier captain obvious maar....
zit er een kleine display op het moederboard? (dat heb ik namelijk).
zo ja, welke code geeft die? da tis vaak te googelen.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 18:17
marineII7 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:35:
ik zal kijken of ik de BIOS kan resetten
Dat moet gewoon kunnen met de knoopcel batterij en/of RTC jumper.

• marineII7
Ik heb gekeken wat er op mijn mobo stond er staat AE op de multi BIOS wat aangeeft dat het systeem klaar is om geboot te worden volgens de hadleiding maar nog steeds geen beeld . Hoewel mijn monitor wel herkend dat er een apparaat is aangesloten

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Dvd speler losmaken , data en stroomkabel, reboot, werkt het nu wel?

Met een gebruikte pc die goed werkte , daar heb ik de koeler van de cpu eraf gehaald en nieuwe pasta erop gedaan. Toen starte alles op behalve de videokaart, 3 x de pasta vernieuwd , toen starte de pc opeens wel, en sind dien werkt hij. Oorzaak weet ik niet.

• marineII7
Aha ik ben erachter! Ik heb vanuit de winkel nog een duur monstwr kabeltje meegenomen maar daarop werkt het wel :S heb dus twee stukke hdmi kabels! Iedereen bedankt voor de hulp!

@D4NG3R die andere twee kabels kwamen van action voor 4 euro en heb ik nog geen maand dus kwaliteit kan je het niet noemen. Ik ga kijken hoelang de monster meegaat maar tijd gaat het leren.

[ Voor 35% gewijzigd door marineII7 op 12-09-2012 20:08 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:53

D4NG3R

kiwi

:)

Iets met zilveren HDMI kabels gesmeden door elven bij volle maan.

HDMI == HDMI, er zit GEEN kwaliteitsverschil tussen een monster kabel van 300 euro of een action kabel van 3 euro.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
nou geen kwaliteit .
verschil zit er wel in ik zeg gebruikte materialen en of draad getwist of extra af
geschermd , je hebt wel gelijkt dat ze allemaal gewoon full hdd 1080 kunnen doorgeven en geluid ...
Pagina: 1