Toon posts:

ASUS X53S terug naar fabriekstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo lezers

ik heb een probleem!

ik zou graag mijn laptop naar fabriekstand terug willen brengen, wegens problemen op windows 7 bijv. ik kan 2 updates niet doen! heel iritant daardoor kan ik waarschijnlijk autocad en microsoft office niet installeren. als ik wil afsluiten probeert hij elke keer die 2 updates te installeren (heb ze al handmatig proberen te downloaden en te installeren maar niks werkt). daarna sluit hij gewoon af. Als je weer wil opstarten sluit hij hem 2 keer zelf af en start hem weer 2 keer opniew op. dat heeft denk ik ook met die updates te maken mijn andere probleem is als ik in windows verkenner bezig ben sluit soms af en zegt windows verkenner niet meer werkt dan druk je op annuleren of kruisje maar komt hij gewoon weer terug. zoveel keer tot dat ik het zat ben en op het knopje uit ingedrukt houd!!

ik heb geen recovery dvd's heb wel een herstelschijf Win 7 64 bit zelf gebrand op het begin van aanschaf

iemand idee wat ik hier tegen moet doen heb al van alles geprobeert maar kom er niet uit
:(

zelf heb ik op allerlei forums gelezen dat er een windows reboot cdrom bij moet zitten helaas heb ik die niet meegeleverd gekregen ook heb ik hem al proberen terug te zetten naar een andere tijd maar daardoor gaf hij ook een foutmelding

grts

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 11-09-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je boot met die Windows CD die je gebrand hebt, dan kun je vanuit daar toch een reinstall doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarchijnlijk heb je gewoon een recovery partitie die je kan starten

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
op het begin van de aanschaf vroeg mijn laptop elke keer of ik 6 dvd's wilde branden (ik had geen dvd's bij de hand) dus heb ik het weg geklikt als ik het nu wil branden zegt hij dat er geen herstelpartities meer bestaan!

grts

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je kijkt naar je partitie-indeling? zie je daar dan nog een recoverypartitie staan of niet?

Verwijderd

Ik zou toch eerst even een check op virussen uitvoeren voordat je alles opnieuw installeert.
Je weet nooit, is een kleine moeite.

Verwijderd

Topicstarter
partitie indeling? waar kan ik dat vinden?

ik heb allerlei virusscanners er op losgelaten heb er ook het 1 en ander uit gehaal met Avira, Mcafee ,Malwarebytes en cc cleaner

grts

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

windowstoest + R -> diskmgmt.msc

Verwijderd

Topicstarter
er staan daar inderdaat 3 primaire partities!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Grote kans dat 1 daarvan je recovery partitie is (of was). Heeft dat ding een driveletter, kun je die benaderen en wat heb je erop staan?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb op een 1 of andere manier een recovery schijf bij mijn ander schijven gekregen in windows verkenner.

RECOVERY (R:) heet hij

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Staat de data die erop moet staan daar ook nog op, of is dat ding leeg?
Als daar nog data op staat, dan moet je recovery schijfjes kunnen branden lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
24,98GB klopt dat?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat kan ja, dat zijn 6 DVD's :)
Dus je data daarvan is niet weg, nu nog 'n manier vinden om die DVD's wel te branden en 'n re-install te doen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig welke manier gaat dat worden? kan dat gewoon met windows Dvd branden?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Asus IA recovery starten (is een programma in de Asus folder) toevallig eergisteren net gedaan voor nieuwe flaptop van vriendin.

Je kan kiezen uit dvd branden, bluray branden of iso's aanmaken, ik heb voor het laatste gekozen en die op dvd gebrand (uiteraard de iso gebrand, niet een dvd met de iso als bestand erop).

[ Voor 44% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-09-2012 16:27 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem! Als ik dat wil doen komt er te staan Herstelpartitie bestaat niet maar ik heb net gezien dat hij gewoon bestaat het is dus de recovery schijf die gebrand moet worden!

grts

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Download gewoon de ISO van: hier, en installeer die. Je code onderop je laptop werkt gewoon. De drivers haal je bij Asus weg.

Geen bloatware meer, en je kan ook alle partities ook lekker wegmikken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
dat zei mijn zwager ook! die heeft vista en die hebben geen recovery volgens mij! windows 7 heeft denk ik wel een manier waar je alle drivers niet 1 voor 1 moet instaleren zo te zien! ;)
Pagina: 1