Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget Laptop als HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijke oplossing voor een laptop die voornamelijk geschikt moet zijn om content af te spelen via mijn Onkyo reciever.

Heb ervaren dat direct media aansluiten op de xbox, danwel direct op de tv, danwel proberen te streamen naar de tv altijd aan beperkingen onderhevig is, danwel het nodige gedoe oplevert.

De laptop zal dus voor de meeste tijd aan de hmdi hangen. Het vloeiend kunnen afspelen van full hd is dus de belangrijkste voorwaarde. Een kleine speurtocht (de tijd dat ik het allemaal zo belangwekkend vond om 3 weken lang alle verschillende processoren te bestuderen ligt achter me), wees me uit dat de meeste moderne gpu's voortaan zelf kunnen decoden.
Aangenomen dat de gpu belangrijk is heb ik vooral gekeken naar stand alone gpu's. Maar ik las hier en daar ook al dat met de nieuwe lijn van intel de hd4000 (en misschien gold dit ook al in mindere mate voor de 3000?) aardige prestaties worden gehaald.

Nu weet ik in het geheel niet in hoeverre specifieke eisen aan de gpu gesteld moeten worden voor hetgeen ik wil.
Het belang van de cpu is me ook niet bekend, maar naar ik verwacht zal hem daar niet de crux in zitten. Mocht ik het fout hebben dan hoor ik dat graag. De laptop zal ook voor gewoon dagelijks gebruik dienen (office, internet), en mocht op de lange termijn een wat betere processor de investering echt waard zijn, dan neem ik dat graag in overweging. Hetzelfde geldt voor de overige specificaties in zijn algemeenheid.

Het is het verhaal van wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Ik heb me wat ingelezen, maar niet oeverloos verdiept. Daarvoor hecht ik niet meer genoeg waarde aan toch vaak betrekklijk kleine verschillen.

Goed, zodoende ben ik op een paar modellen uitgekomen.

1. pricewatch: Asus K55A-SX007V
2. pricewatch: HP 650
3. pricewatch: Asus K53 Series K53Z-SX104V
4. pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX524V
5. pricewatch: Asus X54 Series X54HR-SX047V
6. pricewatch: HP Pavilion dv6 6cC65sd

Nu heb ik een zeer slechte geschiedenis met mijn asus-producten. Maar ik vertrouw er maar op dat dat botte pech is geweest.
De HP's heb ik in mijn handen gehad en voelde stevig aan.

Alle laptops hebben hun voor en nadelen. Die heb ik voor mezelf al wel duidelijk. Ik ben echter juist benieuwd wat een buitenstaander als beste keus aan zou wijzen.

Ik sta open voor andere suggesties, en ook wat minder gerenomeerde merken (nouja, ik bedoel gewoon medion, msi etc.) als die wezenlijke voordelen bieden.

Ik hoop met deze post voldoende inhoud te hebben gegeven voor een geslaagde discussie over de beste aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 20:00 ]