Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Grobsul
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-08 13:11
Tweakers,

Aangezien mijn inmiddels 2 jaar oude HTC Desire al een aardig aantal deuken, krassen en hardware problemen heeft gehad, is het tijd om een nieuwe mobiel te nemen.

ik heb nu een tijdje rond zitten kijken, maar ik heb nog geen definitieve keuze kunnen maken.
Mijn eisen aan nieuwe mobiel zijn:
- goede camera
- minimaal 4 inch
- minimaal 1 dag batterij duur
- NFC (dit is geen pré, maar lijkt me wel geinig)
- snelle telefoon (dual-core??)
- rond de 300 euro.

Ik heb zelf ook al een beetje rond zitten kijken en ben erg gecharmeerd van de Sony Xperia S en P, daarnaast lijkt de motorola Razr me ook wel wat.

ik sta zeker open voor andere suggesties.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35

Nikeo

Jawelles

Koop een nexus. A++ smartphone, paar tientjes duurder dan wat je nu wilt uitgeven.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Besturingssysteem maakt niet uit? Android, Blackberry, Nokia Belle, ..?

Rotterdam

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 17:12
Nikeo schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:51:
Koop een nexus. A++ smartphone, paar tientjes duurder dan wat je nu wilt uitgeven.
Idd, het is iets boven budget maar zolang dat geen absolute grens is zou ik de galaxy nexus kopen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:01
Wat betreft de NFC tags, ik vind deze meer een leuke gadget dan dat ik het echt zinvol vind. Heb zelf een Xperia S en ben daar zeer tevreden over, maar de bijgeleverde NFC tags heb ik zelden gebruikt. Al met al prima telefoon, vooral de looks en de micro-HDMI poort waren voor mij een pluspunt.
De Galaxy Nexus is ook zeer goed, welke weer het voordeel heeft van sneller Android updates krijgen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 10:51
pricewatch: Samsung Galaxy S Advance i9070 Zwart

DIt is ook een redelijke optie die onder je limiet ligt, 4 inch scherm, dual core, 768mb werk geheugen. Aantal vrienden van me hebben hem en die zijn zeer tevreden.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:01
Mij lijkt de stap van een HTC Desire naar een Galaxy S Advance niet echt de moeite waard, qua specs scheelt het niet echt veel. De hierboven genoemde Xperia S en Galaxy Nexus hebben beiden een aanzienlijk beter scherm, een nieuwere generatie CPU, groter scherm, standaard Android 4.0/4.1... allemaal zaken wat de Galaxy S Advance niet heeft.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Grobsul
GS88 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:54:
Besturingssysteem maakt niet uit? Android, Blackberry, Nokia Belle, ..?
Mijn voorkeur gaat wel uit naar Android. Bevalt me goed dus hoef niet over te stappen op een ander OS.

• Grobsul
De Nexus lijke me ietwat te groot, 4,65 inch is wel erg groot. mijn desire heeft zelf een 3,7 inch scherm. is de nexus wel met 1 hand te bedienen? iemand hier ervaring mee?

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
De Nexus is ongeveer even groot als de Motorola Razr, die ik zelf heb, ook al is het scherm groter. Mijn advies Razr als je bouwkwaliteit belangrijk vind, dus graag metaal hebt, niet kapot als je het een paar keer laat vallen, behoorlijk waterbestendig... Als je altijd de laatste versie van Android wilt, een mooier scherm en cheap plastic kan aanvaarden, de Nexus, deze is beter op alles buiten bouwkwaliteit dan de Razr (zit op ICS en nexus op Jelly Bean).

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
S Advance heeft Novathor U8500 als processor volgens mij; zeer capabel ding. Die mobiel voelt ook gewoon vrij vlot aan, alleen komt die standaard met Android 2.3 wat dan wel weer matig is. Je mist dan gewoon veel opties en snelheid, ondanks dat de mobiel het wel aan kan. Later dit jaar kwam er volgens mij een update naar 4.0 voor de S Advance. Het is dus niet alleen de hardware, maar ook de software die redelijk belangrijk is.

Ik heb zelf Galaxy Nexus en in het begin lijkt dat ding echt heel groot. Mijn ervaring is dat het heel snel went na verloop van tijd. Ik kan vele dingen nog prima doen met één hand, maar ik had uit gewenning sowieso dat ik vaak twee handen gebruik om berichten te typen. Ik zou zeggen: probeer hem eens.

Hij staat wel bekend om zijn matige accuduur, maar dat ligt heel erg aan je gebruikersscenario. Ik kan nu bij matig gebruik wel gewoon 1,5-2 dagen er mee. Ik heb zelf meerdere extra accu's gebruikt, omdat ik dat simpelweg makkelijk vind.

Trouwens, je kan de edit-knop gebruiken om je bericht te wijzigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 12-09-2012 19:02 ]

• Grobsul
Bolletje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:00:
S Advance heeft Novathor U8500 als processor volgens mij; zeer capabel ding. Die mobiel voelt ook gewoon vrij vlot aan, alleen komt die standaard met Android 2.3 wat dan wel weer matig is. Je mist dan gewoon veel opties en snelheid, ondanks dat de mobiel het wel aan kan. Later dit jaar kwam er volgens mij een update naar 4.0 voor de S Advance. Het is dus niet alleen de hardware, maar ook de software die redelijk belangrijk is.

Ik heb zelf Galaxy Nexus en in het begin lijkt dat ding echt heel groot. Mijn ervaring is dat het heel snel went na verloop van tijd. Ik kan vele dingen nog prima doen met één hand, maar ik had uit gewenning sowieso dat ik vaak twee handen gebruik om berichten te typen. Ik zou zeggen: probeer hem eens.

Hij staat wel bekend om zijn matige accuduur, maar dat ligt heel erg aan je gebruikersscenario. Ik kan nu bij matig gebruik wel gewoon 1,5-2 dagen er mee. Ik heb zelf meerdere extra accu's gebruikt, omdat ik dat simpelweg makkelijk vind.

Trouwens, je kan de edit-knop gebruiken om je bericht te wijzigen.
De accuduur maakt me niet veel uit als die maar minimaal 1 dag volhoudt wanneer ik whatsapp of op internet zit te browsen. Ik leg de telefoon s' nachts namelijk altijd aan de lader.

Maar ik zal zaterdag even een bezoekje brengen aan de plaatselijke media markt en zal ik de telefoons fysiek gaan bekijken. de Nexus lijkt me een zeer interessante telefoon :)

Nog één vraagje: hoelang blijft google nog doorgaan met het ondersteunen van de Nexus? of hangt dit af van de release van de nieuwe nexus?

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:07
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie, mijn HTC Legend is dringend aan vervanging toe. Ik ben wel tevreden over mijn HTC.
Ik zou meteen lopen voor een One S, maar die ligt vlot 140 euro boven het vooropgestelde budget. De One V staat dan technisch weer wat achter voor een nieuwe smartphone. De Desire X staat op uitkomen en dat lijkt me ook een interessant toestel ongeveer binnen vooropgesteld budget.
Al vraag ik mij af waar HTC naartoe wil met die Desire X...staat die nou tussen de One V en S of komt hij onder de V? Qua prijs staat hij alvast boven de V, maar de specs geven aan dat hij deels onder een V komt...bvb beperkt tot 480p videorecording, waar de V wel in 720p kan schieten.

De S Advance staat ook nog steeds op mijn shortlist al blijf ik wat terughoudend omwille van de update-onzekerheid, al zou die nu blijkbaar wel JB krijgen en ICS overslaan.
Bij Sony kan ik echt mijn ding niet vinden en de designs liggen mij ook niet (dat is puur persoonlijk).

Keuzes keuzes...

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De Xperia S heeft niet bepaald de snelste processor en een erg lichte GPU voor een HD scherm. Daarnaast is hij vrij groot in verhouding tot de schermgrootte.

Het scherm is echter heel mooi, alleen die van de One X is mijns inziens mooier en misschien de Optimus 4x HD. Daarnaast heeft hij natuurlijk NFC met tags.

Op zich lijkt de Xperia S me geen verkeerde keuze voor jou.

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:20
Ga naar een mediamarkt oid en ga daar lekker spelen, dan zie je gelijk welke toestellen te groot zijn voor je. De Galaxy Nexus zou ik ook gelijk kopen als ik jouw budget had en een telefoon nodig had ;) (grootte valt wel mee en is meer een kwestie van wennen denk ik)

Verwijderd

De Nexus krijgt in principe oneindige release ondersteuning. Dat is ook het USP van dit toestel. Google voorziet de Nexus S nog steeds direct van updates en die is al weer 2 jaar oud. Dit betekent dat de Nexus net zo lang geupdated wordt door Google als de hardware het toelaat. Als je lange update ondersteuning wilt moet je voor de Nexus gaan. Daarnaast is er een enorme community actief waar custom roms gemaakt worden voor het geval je die kant op wilt.

btw: 1 hand bedienen gaat prima, tenzij je echt helemaal in de hoek van je scherm moet zijn. Dat kost mij enige moeite, maar ik heb niet al te grote handen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 23:06 ]

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:07
Mijn focus slingert heen & weer...ik wacht nog effe de eerste reviews van de Desire X af, van de S Advance heb ik ondertussen alles wel gelezen en gezien op youtube. Maar dan loop ik weer te denken, waarom niet even rondkijken naar een Galaxy SII, het vorige topmodel (een nette 2dehands misschien). Nog steeds een alleraardigst toestel dat op alle vlakken zeer capabel uit de hoek komt. En de ICS update komt eraan in november ofzo, dus dan ben je op softwarevlak ook weer helemaal mee.

Een Galaxy Nexus valt bij mij af omwille van zijn erg matige fotokwaliteit.
Pagina: 1